Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn gelukwensen aan stampers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn gelukwensen aan stampers

Aan allen mijn oprechte gelukwensen om op zoek te gaan naar alle mogelijke driehoeken in compositie.

In het bijzonder natuurlijk de felicitaties en de 3 podium fotografen stampers, Lut en KoRi.

Dit is mijn vergelijkende beoordeling en bevinding over de ingezonden foto van stampers en van mrdc.

Inderdaad blijkbaar een populair idee het kaartenhuisje voor deze opdracht. Best mogelijk dat velen juist de opdracht “Driehoeken in compositie” kozen, met net juist de opbouw van het kaartenhuisje in het achterhoofd.

Inderdaad de winnende foto kende reeds een deelnemende inzender met dit idee, namelijk mrdc. Maar mij stoort een gelijke benaderend onderwerp me niet. Integendeel dit schept een mooi vergelijkingspunt hoe een zelfde idee een eigen invulling kan krijgen.

Als we beide foto’s eens vergelijken, dan zien we meteen als groot verschil dat mrdc zijn kaartenhuisje brengt in een zwart-wit uitvoering en stampers juist in een kleurenversie, waardoor we meteen een groot verschil in benadering en in uitvoering krijgen.

De zwart-wit uitvoering van mrdc is een mooie foto wegens de zuiverheid van scherpte en het grote zuivere contrast. Als minpuntje werd terecht door edoke aangehaald dat het jammer is dat de top van de bovenste driehoeken afgesneden zijn.
    Vermoedelijk moest de mrdc hier met zichzelf een compromis sluiten ofwel de foto brengen in portret formaat en dan de schaduwdriehoeken verliezen of kiezen voor het landschapsformaat met de afgesneden bovenste driehoekpunten.

Bij de versie van stampers treffen we eveneens een mooie scherpte aan in het statische deel van het beeld. De kleuren zijn voortreffelijk juist en mooi wat betekend dat stampers gekozen heeft voor een juiste wit - ballans

Hier zorgt de zwarte achtergrond voor het sterke contrast waardoor alle aandacht gaat naar het kaartenhuisje.

De foto van stampers laat zich onderscheiden en positief opmerken tegenover het zwart-wit idee van mrdc: door namelijk een versie te brengen die beschikt over een heel sterk positief element welke zeker een positieve rol speelde in de beoordeling van deze foto. Namelijk het statische van deze moeilijke opdracht wordt doorbroken door de toevoeging van beweging. stampers drukt op het juiste geschikte moment op de ontspanknop net op dat ogenblik dat het kaartenhuisje ineenstort. Het wonderlijke aan deze foto is dat stampers nog een half intact kaartenhuisje heeft en hij gelijktijdig het instorten heeft kunnen vast leggen. Het is juist die bewegingsonscherpte die de foto hier maakt. Hierdoor bracht stampers niet alleen een schitterende foto maar Stampers verhoogde gevoelig de moeilijkheidsgraad.

Voor mij is de foto van Stampers de verdeinde winnaar voor deze Challenge.

Wat niet wegneemt dat de zwart – wit versie van mrdc toch ook terecht een mooie eervolle verdiende plaats heeft behaald.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Re: Mijn gelukwensen aan stampers

Bedankt voor de beoordeling. Het is de eerste keer dat ik meedoe aan deze Challenge, ik heb nog maar 4 maand mijn EOS 400D. Ik ben al heel blij dat ik zo hoog eindig. Ik was misschien wel eerst met het idee maar het zijn inderdaad 2 totaal verschillende foto's. Ik kan me zeker vinden in de uitleg die Spooky geeft over de kleur en de beweging. En proficiat e Stampers
    Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

Comment

In ieder geval gefeliciteerd aan stampers, Lut en KoRi voor jullie score en rangschikking.

@mrdc : als dit je eerste challenge was, kijk ik er alvast naar uit om je volgende challenges te zien. Eveneens gefeliciteerd.

@spooky : mooie en duidelijke vergelijking.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Van mijnentwege ook proficiat aan de winnaars.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

Comment

Gefeliciteerd aan stampers, Lut en KoRi voor hun verdiende ereplaats
          Nikon D300s met nog wat glas en attributen
          Foto Lucky

Comment

Ook namens mij de nodige felicitaties aan Stampers en Co

Het doet plezier om na mijn eerste deelname te zien door wie ik geklopt ben
            Op naar volgende maand en de bijhorende volgende confrontatie ... Ik ben er alvast klaar voor (alleen nog het nodige materiaal vinden)
            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Proficiat Stampers en KoRi, en al de anderen die eveneens bijgedragen hebben tot een mooie uitdaging als deze challenge.
              Dank aan iedereen omdat ik ook van de felicitaties mag genieten.

Over dit onderwerp heb ik heel veel foto's gemaakt en dan wordt het moeilijk kiezen welke de beste is. Lees maar even in 't fotoverhaal.

Comment

Proficiat stampers met je eerste plaats. Ook voor de volgende kandidaten een pluimpje voor hun creative opdracht.

Mvg. Lucie
                Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

Comment

Felicitaties aan stampers die het weer eens voor elkaar gekregen heeft om met de eerste plaats te gaan lopen

Ook felicitaties aan de rest van de mooie top5
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Van mij ook een heel dikke proficiat aan de winnaar en de podium plaatsen
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Bij deze ook proficiat aan de podiumplaatsen.
                      Mijn rating gaf de podiumplaatsen aan KoRi, ukkie & Ledujour. Ik heb het voor speciale speciallekes
                      Ben trouwens zelf aangenaam verrast door mijn 8ste plaats

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Over dit onderwerp heb ik heel veel foto's gemaakt en dan wordt het moeilijk kiezen welke de beste is. Lees maar even in 't fotoverhaal.
                      @lut
                      Ik ken dat. Ben ook meerdere dagen bezig geweest (wel niet fulltime). Je vertrekt van een idee en merkt dat het dan toch niet zo goed is en je begint te wijzigen. Na een tijdje begint de familie mij zot te verklaren en dan weet ik dat ik er bijna ben
                      Gelukkig post ik nog niet in de showcases want dan zou ik 48 uur in een dag nodig hebben.
                      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                      M.v.g. Marc

Comment

allemaal bedankt voor jullie fijne reakties, was verrast er als winnaar uit te komen, er zaten behoorlijk wat pareltjes tussen , vandaar ook proficiat aan de top tien, maar evenzeer aan alle deelnemers, ieder met zijn eigen versie, techniek creatie, ... al deze inzendingen samen maken deze challenge zo boeiend en een mooi vertier.

Deze maand aub graag wat ontspanning

Comment

Ook van mij een proficiat aan de deelnemers en in het bijzonder aan de podiumplaatsen.

Inzake de kaarthuisjes had ik al in de comments mijn bevinding gegeven, maar Spooky kan dit toch nog steeds op zijn eigen stijl beter, mooi en sappig verwoorden.

@ Spooky : Een proficiat voor uw beoordelingen mag er toch ook zijn. Uw commentaren zijn altijd sterk doordacht en volledig uitgewerkt. Dit mag toch ook eens vermeld worden.

Op naar de ontspanning (of inspanning om die mooie ontspanningfoto te verkrijgen )
                          Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

ook van mijn kant een heel dikke proficiat aan de winnaar en aan de podium plaatsen
                            Mijn Fanpagina
                            Mijn website
                            Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

Comment

Working...
                            X