Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met de server - challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met de server - challenge

    Iedereen zal intussen wel gemerkt hebben dat BD en de Challenge uitgevallen was.

    Dank zij de grote inzet van de vrijwilligers die naast hun dagelijkse job instaan voor de software kan men nu al voorlopig terug op het forum van BD en het Forum van de Challenge.

    De Challenge zelf is nog niet bereikbaar. Je moet weten dat de Challenge op een afzonderlijke server staat.

    Voor zover ik weet is het de bedoeling dat men nu de Challenge zal overbrengen naar de nieuwe server.

    Voorlopig ken men dus de Challenge zelf niet raadplegen noch foto’s voor deelname insturen.

    Laten we allen alvast duimen dat alles vlot verloopt we wensen in ieder geval Sven heel veel succes toe.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Problemen met de server

    Misschien wat extra verduidelijking.

    Alles (uitgezonder de challenge) is ontwikkeld met php & mysql en staat op een linux server.. Echter, de oude challenge is nog steeds een ASP applicatie. En blijft ook op een windows machine draaien.

    De connectie tussen de 2 machines zullen we opnieuw opzetten. Echter zolang de rebuild van de forumindex bezig is, kunnen we onze database server niet herstarten om de aangepaste config actief te krijgen.

    We vermoeden dat de rebuild in de late namiddag zal afgelopen zijn. Daarna pas kunnen we naar de challenge kijken.

    mvg,
    Sven & Peter

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met de server - challenge

      Alvast een nuttige bijkomende informatie waarvoor onze dank.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met de server - challenge

        En de challenge zou ondertussen ook opnieuw moeten werken.
        Sven
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met de server - challenge

          Ben pas thuis en ik mag met een blij hart vaststellen, dat de Challenge terug online is.

          In naam van alle Challengers meen ik alvast de vrijwilligers te mogen danken voor het puike werk dat ze hebben moeten leveren om in zo'n korte tijdspanne zowel de Challenge als BD terug actief te krijgen.

          Dus zij die nog een mooie foto over "Driehoeken in compositie" willen insturen laat de foto maar komen.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met de server - challenge

            Even een kleine oproep.

            Ik krijg een PM-bericht binnen van een trouwe Challenge deelnemer dat hij nog altijd niet op de Challenge binnen kan. Hij kan wel op het forum maar blijkbaar niet op de server van de Challenge.

            Geraak je niet binnen dan kan je dit hier in het forum eventueel al melden.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met de server - challenge

              Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
              Even een kleine oproep.

              Ik krijg een PM-bericht binnen van een trouwe Challenge deelnemer dat hij nog altijd niet op de Challenge binnen kan. Hij kan wel op het forum maar blijkbaar niet op de server van de Challenge.

              Geraak je niet binnen dan kan je dit hier in het forum eventueel al melden.
              Wel via http://challenge.belgiumdigital.com naar de challenge gaan en niet via http://www.belgiumdigital.com/challenge/ of andere.

              Sven
              --
              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met de server - challenge

                Weeral bedankt voor deze tip. Zal alvast een berichtje sturen naar de persoon met het verbindingsprobleem en verwijzen naar de door U gemelde link.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met de server - challenge

                  Hallo,

                  Via www.belgiumdigital.com is de challenge nu ook te bereiken. Er is een link gelegd.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met de server - challenge

                    Bedankt heren voor jullie interventies
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment

                    Working...
                    X