Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaren op deelnemende Challenge foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaren op deelnemende Challenge foto's

    Met deze topic wil ik niet zozeer het voor of tegen bespreken tot het geven van commentaren op de Challenge foto’s.

    Mij is opgevallen dat er de laatste tijd wat hapert met het geven van commentaren. Deze maand ben ik reeds tweemaal moeten tussen komen omdat deelnemers tengevolge van de commentaren zich wilden terug trekken uit de lopende Challenge.

    Er van uitgaande dat de oorspronkelijke doelstelling van de Challenge was en is om amateur fotograven de kans te geven doormiddel van een gelijkgestemd thema zich te vervolmaken in de digitale fotografie werd om deze doelstelling na te komen bij het oprichten van de Challenge beslist dat commentaren een barometer konden hoe een foto overkomt. Aan de hand van deze commetnaren kunnen er indien nodig tips gegeven worden hoe een foto kan verbeterd worden.

    Om de Challenge spannend en boeiend te maken werd ook de mogelijkheid gegeven om anoniem aan de foto’s een waarde toe te kennen waardoor op het eind een rangschikking kan worden opgesteld.

    In het verleden werden al heel veel discussies gevoerd over het geven van punten. Momenteel lijkt thans dit probleem min of meer onderdrukt te zijn. Maar nu doet zich nieuw fenomeen voor, namelijk men gaat in de Challenge de commentaren commentariëren en dit lijkt me niet zo erg gezond.

    Ieder ervaart een foto op zijn manier. De een zal een foto eerder beoordelen op het technisch vlak, een ander zal eerder geneigd zijn om een foto gevoelsmatig te gaan bespreken. Anderen zullen dan mogelijk af en toe een komische noot verwerken in hun commentaar.

    Voor zover de commentaren beleefd, niet aanvallend en kritisch opbouwend zijn
    zijn, zou ik vragen om geen commentaar te geven op een commentaar. Dit wil niet zeggen dat men geen aanvullend commentaar kan en mag geven op een reeds gegeven commentaar. Maar wees dan heel voorzichtig in de bewoordingen. Gelukkig bestaat nu reeds de mogelijkheid dat een inzender anoniem kan reageren op een commentaar indien de inzender dit nodig acht. Indien men oordeeld dat een commentaar niet beantwoord aan een goed commentaar kan men steeds mij per PM-bericht hierop wijzen. Indien nodig kan ik gepast tussen komen.

    Wat het geven van commentaar betreft kan ik het niet beter zeggen dan zoals filipo het in het forum verwoorde, ik citeer filipo:

    Positieve commentaar, negatieve commentaar, korte commentaar, lange commentaar, nuchtere commentaar, ludieke commentaar, poëtische commentaar, geen commentaar, niets is tegenwoordig blijkbaar nog goed ?

    En blijkbaar lees ik niet dezelfde commentaren als jullie of erger ik me aan andere zaken dan jullie. Van mij mag men gerust wat grappig of poëtisch zijn in een commentaar. Het moet toch niet allemaal bloedserieus zijn ? Waarmee ik niet gezegd heb dat er geen serieuze commentaar mag gegeven worden. Maar dat er soms eens een glimlach verschijnt op mijn gezicht bij het lezen van een commentaar heb ik toch veel liever dan commentaar te lezen waarin men iemand persoonlijk aanvalt of mensen echt belachelijk maakt en die ben ik vorige maand toch ook tegengekomen...

    Laten we de Challenge als een gezonde en aangenaam tijdverdrijf behouden waar we samen als amateur fotografen elkaar even kunnen meten aan één en zelfde thema.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

    Hey juppekes

    Gelezen en goedgekeurd

    Ik lees eigenlijk nooit de commentaar voor ik aan de foto punten heb gegeven, zo kan ik ook niet beïnvloed worden

    Wat de commentaar op mijn foto's betreft zal ik wel lezen en eventueel beantwoorden maar ik zal me er geen zorgen in maken als iemand mijn foto niet goed vind

    PS: Gelukkige verjaardag spooky
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

      Bedankt hoor Mriya
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

        Ja Spooky, Van harte...
        ik heb vandaag de zon besteld voor u
        Vriendelijke groeten van Pyper
        (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

        Comment


        • #5
          Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

          Bedankt hoor doedelzakje.

          Inderdaad de zon was vandaag van de partij.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

            gelukkge verjaardag... enne ... veel moed voor het modereren van de challenge.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

              Dank U wel Yourt
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                Oeps, niet gezien, bij deze alsnog een gelukkige verjaardag toegewenst
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                  Ook mijn dank aan filipo voor mijn verjaardagswensen.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                    Kan er van spreken, kreeg nogal wat zever op mijn foto, zover dat ik wens zelfs niet meer meedoen. T'was te licht, te blauw, te vroeg,niet donker genoeg, ruis enz...Ik hou het voor bekeken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
                      Kan er van spreken, kreeg nogal wat zever op mijn foto, zover dat ik wens zelfs niet meer meedoen. T'was te licht, te blauw, te vroeg,niet donker genoeg, ruis enz...Ik hou het voor bekeken.
                      @ wolfone, ik vind het zeer spijtig dat je ondanks je toch al enkele keren hebt mee gedaan en dus toch wel de gebruiken en gewoontes van de challenge zou moeten kennen, je zo grof en zelfs kinderachtig hebt gedragen. De opmerkingen die mensen geven zijn goed bedoeld en geven je de kans om eventueel te leren van de visie van anderen. Door de mensen telkens aan te vallen en grof te reageren stel je jezelf niet echt sympathiek en sportief op. Zulke reacties staan volledig haaks op wat en waar de challenge eigenlijk voor staat. Dit is zeer spijtig want zelfs de beste fotograaf kan nog steeds leren uit de kritiek en opmerkingen van anderen.

                      In plaats van je energie te steken in het verontwaardigd aanvallen van mensen die het goed bedoelen zou je deze energie beter op een andere positieve manier kunnen gebruiken.

                      Maarja , wie ben ik ? In jouw ogen waarschijnlijk iemand die enkel het antwoord "pffffffffffffff" waard is zoals je dit al eerder deed in de vorige challenge.
                      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
                        Kan er van spreken, kreeg nogal wat zever op mijn foto, zover dat ik wens zelfs niet meer meedoen. T'was te licht, te blauw, te vroeg,niet donker genoeg, ruis enz...Ik hou het voor bekeken.
                        misschien had je toch eerder wat opnamen moeten laten zien, voor dat je met Challenge mee deed, bijvoorbeeld in fotodiscussie of Showcase, had je eerder comment ter verbetering gehad.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                          Spooky proficiat met je verjaardag, is wat laat maar toch beter dan nooit. Ik moet ook nog veel leren, maar ik doe ook mee met challenge sinds enkele maanden. Het plezante ervan vind ik dat je een opdracht moet uitvoeren en je kan blijven zoeken om iets beters, natuurlijk als je dan nog vooraan kan eindigen dan voel je u al heel goed. Maar met of zonder te winnen ik heb er plezier aan.

                          Mvg. Lucie
                          Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

                          http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                            Lucie 54 bedankt voor de felicitaties.

                            Ben blij te kunnen lezen dat je veel plezier beleeft aan de Challenge. Dit is de goede instelling. Door het krijgen van een opdracht wordt je aangezet en aangespoord tot het maken van een foto welke je waarschijnlijk uit eigen beweging nooit zou maken.

                            Ik hoop dat je nog lang plezier beleeft aan de Challenge.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Commentaren op deelnemende Challenge foto's

                              @Tigo, Mijnheer, ik ken u niet, blijkbaar voel je je verplicht als geweten van deze forum te spelen.
                              De thema dat de moderator hierboven gelanceerd heeft past perfect op U.
                              Je kunt het niet laten om op de man te spelen.
                              Uw "oordeel" heeft niets met de foto's te maken, het gaat gewoon om je meningje op alles en nog wat te ventileren.
                              Je was absoluut niet verplicht op mijn comments te reageren, vandaar die pffffffffffff

                              Comment

                              Working...
                              X