Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

    Ik weet niet wat het gaat worden, met deze opdracht, het kan alle kanten uit. Ik kan me wel inbeelden dat er een heel deel enthousiastelingen gaan afhaken.

    Of zou het dan toch waar zijn dat er nog zoveel verborgen talenten hun inspiratie op volle toeren gaan laten draaien en met de mogelijkste en onmogelijkste kunstplaten voor de pinnen gaan komen? Ik ben ZEEEEER benieuwd.

    Daarom zou het misschien leuk zijn op een soort pronostiek te houden van hoeveel beelden hier deze keer gaan gepost worden ?
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

  • #2
    Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

    Ik denk meer dan vorige keer wegens "studiofeel" en niet bij nacht.
    Minder dan de edities daarvoor.
    Dus pakweg... 68 stuks.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

      Als het zo'n schitterend weer blijft zoals het nu is, dan zouden het er wel eens veel kunnen worden
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

        Een deel afhaken ? Denk ik niet. En het ritme waaraan ze ingestuurd worden, lijkt dat te bevestigen. Naast het maken van de foto zal het ook moeilijk kiezen worden tussen de vele inzendingen.

        Ik verwacht er 82...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

          Ik ga voor meer deelnemers als dat er gestemd hebben. Iedereen heeft wel parfumflesjes in huis => 105.

          Misschien, in het geval van gelijke stand, ook nog een schiftingsvraag in de aard van hoeveel kg wegen alle flesjes samen
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #6
            Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

            Gezien het onderwerp zich perfect leent voor een (mini)studio zullen het er veel zijn. Ik gok op 92.

            Mvg,

            Luc
            Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

              Even ter aanvulling.

              Inderdaad dit thema is uitermate geschikt voor mini studio werk. Doch niets belet om een dergelijke foto buiten in de natuur te nemen.

              Dus in dit geval zij die zich laten afschrikken voor studio werk, bewijs je kunnen desnoods in de open natuur.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                Ik vind dat de inzendingen nogal vrij vlot binnenkomen; ik voorspel 88 deelnemers.Zelf geraak ik weer eens niet aan een origineel idee en meestal heb ik HET gevonden als de challenge net afloopt en ik dus te laat ben met inzenden zoals vorige maand...
                Groetjes,Anita
                Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

                Comment


                • #9
                  Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                  Blijkbaar zitten er veel mensen plots met een zware verkoudheid en ruiken ze nergens geen parfums meer ?


                  En zoals spooky aangaf, dit thema kan ook gerust buiten in beeld gebracht worden.
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                    Blijkbaar zitten er veel mensen plots met een zware verkoudheid en ruiken ze nergens geen parfums meer ?


                    En zoals spooky aangaf, dit thema kan ook gerust buiten in beeld gebracht worden.
                    Ik heb momenteel 2 buitenopnames, maar heb nog een andere configuratie in gedachten... waarvoor ik nog een attribuut mankeer. Da's dan weer een "binnenfoto". Daarna maak ik een 'best of 3' keuze voor mezelf.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                      Ik zie net dat het morgen (dinsdag) de laatste inzenddag is.
                      Er zou nog een stortvloed aan inzendingen moeten binnenkomen om nog aan de gegokte aantallen te komen.

                      hbervoets, je gaat gelijk krijgen dat het thema toch wat deelnemers heeft doen beslissen van aan de kant te blijven staan.
                      Het kan natuurlijk ook zijn dat het niet het thema was maar wel het verschijnen van enkele kleppers tussen de inzendingen dat daar voor iets tussen zit...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                        Ik denk meer dan vorige keer wegens "studiofeel" en niet bij nacht.
                        Minder dan de edities daarvoor.
                        Dus pakweg... 68 stuks.
                        heb ik zelf gepost... en dat was de laagste schatting hier. Mag ik mezelf al uitroepen als winnaar van de pronostiek?
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                          Het kan natuurlijk ook zijn dat het niet het thema was maar wel het verschijnen van enkele kleppers tussen de inzendingen dat daar voor iets tussen zit...
                          In iedere challenge zitten er wel een aantal kleppers, vaak zelfs al tussen de eerste inzendingen. Dat heeft bij vorige opdrachten nooit echt invloed gehad op de deelnemersaantallen. Het lage aantal is volledig op conto van het onderwerp te schrijven.
                          Als je dan nog de polemiek ziet over een aantal foto's met een wat vrijere interpretatie van het onderwerp dan is het goed te begrijpen dat velen niet eens meer de moeite doen om nog in te sturen.
                          Ik ga deze maand de challenge aan mij laten voorbijgaan en ook geen punten geven. Dit is niet uit protest maar gewoon omdat het onderwerp (en dan vooral de bekrompenheid waarmee het blijkbaar moet worden voorgesteld) mij weinig zegt en ik het dan ook erg moeilijk vind om een correcte beoordeling te maken.

                          Mvg,

                          Luc
                          Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                            Nu het inzenden van de Challenge Parfum stilaan op zijn einde loopt wil ik zij die mogelijk graag nog een foto van een flesje willen inzenden hen aanmoedigen dit alsnog te doen.

                            Men kan nog zijn foto insturen tot en met morgen 23u59.

                            De Challenge april met het thema “parfum” is voor mij nu niet bepaald de plezantste maar wel de Challenge met de meeste zorgen wegens de ontevreden ondertoon welke ik kon waarnemen.

                            Na heel wat positieve en negatieve commentaren over deze Challenge wil ik benadrukken dat het een beetje voor de hand lag dat heel veel flesjes het beeld van deze Challenge zouden uitmaken. Niet zo abnormaal vind ik gezien parfum nu eenmaal in mooie flesjes wordt aangeboden. En toch vind ik deze Challenge in zekere zin een geslaagde Challenge. Omdat er meestal niet zomaar lukraak een flesje werd gefotografeerd. Zoals Stampers het in zijn betoog reeds naar voor bracht om het tot stand komen van heel wat foto’s voor deze Challenge zit er meer achter dan men zou en kan vermoeden. Heel belangrijk bij deze Challenge was, alvast te zorgen voor een goede compositie. Het uitmeten en opstellen van een goede belichting. Het vermijden van hinderlijke schaduwen en/of hinderlijke weerspiegelingen. Het aangeboden flesje zo te omkaderen dat je het in zijn voordeligst naar voor brengt. Met andere woorden een goede foto voor deze Challenge betekende een zekere beredeneerde inzet en heel wat fotografische kennis. Het is gebleken dat heel wat Challenge fotografen met beperkte en eenvoudige middelen er toch in slaagden hoogstaande fotografie te bedrijven.

                            Inderdaad hier was mogelijk wel de creativiteit en het origineel brengen van het onderwerp niet zo voor de hand liggend. En toch zijn er mooie creatieve werkjes in deze Challenge terug te vinden. Ik hoop dat door het brengen van dit thema velen iets hebben opgestoken waardoor ze zelfs met beperkte middelen toch een presenteer bare foto konden brengen.

                            Naast de min of meer verwachte flesjes parade zijn er die het durfden af te wijken van het patroon door heel erg origineel uit de hoek te komen. Voor de één lukte dit beter dan voor de andere. Maar de durf om het te proberen is op zich al een bewondering waard. Zij die het durfden de moeilijkheidsgraad hoog te leggen lopen inderdaad sneller de kans om niet of minder goed begrepen te worden. Toch mogen zij die durfden hiervoor niet zo maar ongenadig worden afgestraft. Bij een minder geslaagd resultaat is het aangenamer om aan te sporen dan lukraak een minder geslaagde foto de grond in te boren.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema Challenge Apr 08 PERFUME (een pronostiek)

                              Beste spooky ,ook van mij een laattijdige verjaardag toegewenst (was even op weekend) ,het spijt me dat ik nogmaals in men scherpe pen ben gedoken ,al blijf ik bij mijn standpunt , het was niet om jou het leven moeilijk te maken ,alleen om mijn mening in het algemeen te geven .
                              Ik heb zelf deze maand niet meegedaan maar zal wel alle foto's raten zoals altijd.En al heb ik dan niet meegedaan , door het commentaar van stampers te lezen heb ik iets opgestoken over een foto van mezelf enkele maanden geleden waarvan ik mij niet bewust was dat dit niet goed was , dus eind goed al goed .
                              MVG Galamus

                              Comment

                              Working...
                              X