Re: Challenging Challenge
Deze keer valt het nogal mee bij mij, maar één 3 en twee 4'en heb ik gegeven aan foto's die uiteindelijk in de top 10 komen, veelal heb ik nog lagere scores gegeven aan top10-foto's (en hogere aan foto's die uiteindelijk ergens achteraan komen te bengelen). Ik voel mij daar ook prima bij, want een foto-beoordeling is zeer subjectief en ik weet dat mijn opinie dikwijls anders is dan die van anderen (waarschijnlijk een van de redenen waarom mijn inzending meestal laag scoort
). Neem nu de nummer 10 van Hedgehog, dat is duidelijk een spiraal en daardoor zijn de lijnen vanzelfsprekend NIET evenwijdig, bovendien zijn er vlekjes in het zwarte gedeelte. Gezien die foto de tiende plaats haalde zijn er dus veel mensen die deze foto beter beoordeelden en ik heb daar geen probleem mee, maar ik heb wel een probleem als iemand mij komt zeggen dat ik "verkeerd" punten geef omdat mijn opinie afwijkt van de doorsnee.
Mijn eigen inzending kreeg drie ééntjes en alhoewel ik (uiteraard) vind dat m'n foto origineel was en volkomen aan de opdracht beantwoordde kan ik mij voorstellen dat er drie personen zich zo gestoord hebben aan de inderdaad nogal belabberde technische afwerking dat zij - misschien een beetje impulsief - er een 1 op geplakt hebben. Toch hun goed recht, vind ik.
In het kort, mijn opinie is dat men niks moet veranderen aan het systeem van punten geven. En als er al eens mensen tussenzitten die andere bedoelingen hebben dan een foto beoordelen, zolang deze een minderheid zijn zal dit de resultaten (die toch maar bijzaak zijn, niet?) niet zwaar beïnvloeden. Mijn boodschap aan Tigo is dan ook: door te blijven maak je het beter!
Oorspronkelijk geplaatst door keyki
Bekijk bericht

Mijn eigen inzending kreeg drie ééntjes en alhoewel ik (uiteraard) vind dat m'n foto origineel was en volkomen aan de opdracht beantwoordde kan ik mij voorstellen dat er drie personen zich zo gestoord hebben aan de inderdaad nogal belabberde technische afwerking dat zij - misschien een beetje impulsief - er een 1 op geplakt hebben. Toch hun goed recht, vind ik.
In het kort, mijn opinie is dat men niks moet veranderen aan het systeem van punten geven. En als er al eens mensen tussenzitten die andere bedoelingen hebben dan een foto beoordelen, zolang deze een minderheid zijn zal dit de resultaten (die toch maar bijzaak zijn, niet?) niet zwaar beïnvloeden. Mijn boodschap aan Tigo is dan ook: door te blijven maak je het beter!
Comment