Heb juist eens de regelementen voor het inzenden van de challenge nagelezen, hoe zit dat juist met die exif gegevens wat moet er allemaal opgegeven worden en wanneer ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Exif toevoegen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Exif toevoegen
@ to DeSwa
Wat de EXIF data betreft hier even Art 6 van de Rules
De EXIF-data van de foto is altijd opvraagbaar door de BD Crew en Challenge moderator.
Dit is terug te vinden op onderstaande link
Link naar Rules Challenge
Kijken we echter onderGebruik van dit forum ( & challenge reglement) door Sven
Link naar "Gebruik van dit forum"
5) De EXIF-data van de foto moeten (manueel) worden toegevoegd bij het inzenden
Bij het validerenvan de inzendingen is het meestal handig om te beschikken over de datum uit de Exif om na te gaan wanneer de foto werd genomen. Maar volgens Art 6 van de Rules is het doorsturen van de Exif gegevens niet echt een verplichting. Bij twijfel of het al dan niet gaat om een archief-foto kan ik als Mod Challenge in uitvoering van Art 6 altijd de Exif gegevens opvragen.
Het handmatig invullen van de EXIF gegevens kan dan na het afsluiten van de Challenge weer intersant zijn voor de geďntreseerden die zich willen bekwamen of verder bekwamen in de digitale fotografie. De Exif gegevens die dan van enig belang kunnen zijn, zijn denk ik de volgende gegevens:
Diafragma, sluitertijd, gebruik van flitslicht ja of neen, Macro ja of neen, ISO waarde en de gebruikte lens.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
-
Re: Exif toevoegen
Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht@ to DeSwa
Wat de EXIF data betreft hier even Art 6 van de Rules
De EXIF-data van de foto is altijd opvraagbaar door de BD Crew en Challenge moderator.
Dit is terug te vinden op onderstaande link
Link naar Rules Challenge
Kijken we echter onderGebruik van dit forum ( & challenge reglement) door Sven
Link naar "Gebruik van dit forum"
5) De EXIF-data van de foto moeten (manueel) worden toegevoegd bij het inzenden
Bij het validerenvan de inzendingen is het meestal handig om te beschikken over de datum uit de Exif om na te gaan wanneer de foto werd genomen. Maar volgens Art 6 van de Rules is het doorsturen van de Exif gegevens niet echt een verplichting. Bij twijfel of het al dan niet gaat om een archief-foto kan ik als Mod Challenge in uitvoering van Art 6 altijd de Exif gegevens opvragen.
Het handmatig invullen van de EXIF gegevens kan dan na het afsluiten van de Challenge weer intersant zijn voor de geďntreseerden die zich willen bekwamen of verder bekwamen in de digitale fotografie. De Exif gegevens die dan van enig belang kunnen zijn, zijn denk ik de volgende gegevens:
Diafragma, sluitertijd, gebruik van flitslicht ja of neen, Macro ja of neen, ISO waarde en de gebruikte lens.Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
Web-Albums
Comment
Comment