Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Proficiat Hedgehog
Collapse
X
-
-
-
Re: Proficiat Hedgehog
Allereerst proficiat Hedgehog !
En dan nu op algemene aanvraag:
Awel, onder het motto "Ceci n'est pas une pipe" ... Het is eigenlijk helemaal geen ruimte, maar het licht- en schaduw patroon dat is ontstaan op een effen muur door met een LED-zaklampje door een vierkante 'pennenpot' (of hoe noem je zoeits) met ronde gaatjes in de wand te schijnen. Doordat het lampje meerdere LEDjes bevat ontstonden zo de interessante meervoudige vlekjes licht. Door wat te experimenteren met de positie, richting en afstand onstond zo de het perspectievisch patroon. Verder enkel nog wat met de curves geschoven om het contrast te verhogen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is ...
Groeten,
KoRi.
--
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoRi Bekijk berichtAllereerst proficiat Hedgehog !
En dan nu op algemene aanvraag:
Awel, onder het motto "Ceci n'est pas une pipe" ... Het is eigenlijk helemaal geen ruimte, maar het licht- en schaduw patroon dat is ontstaan op een effen muur door met een LED-zaklampje door een vierkante 'pennenpot' (of hoe noem je zoeits) met ronde gaatjes in de wand te schijnen. Doordat het lampje meerdere LEDjes bevat ontstonden zo de interessante meervoudige vlekjes licht. Door wat te experimenteren met de positie, richting en afstand onstond zo de het perspectievisch patroon. Verder enkel nog wat met de curves geschoven om het contrast te verhogen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is ...
Groeten,
KoRi.
--BD0723BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoRi Bekijk bericht....Hoop dat het een beetje duidelijk is ...
KoRi.Mijn fotowebsite : www.filover.be
Comment
-
Sterke foto hoor, naar mijn gevoel een terechte winnaar
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hedgehog
Dan had ik nog een vraagje over de 'rules':
De winnaar stuurt vervolgens zijn naam plus postadres met een maximaal 1 MB grote versie van de winnende foto naar ...
Hier een afschrift van het positieve antwoord dat ik mocht ontvangen van Jaja:
Hallo Spooky,
De beprking had idd alles te maken met het doorsturen via diskette. Momenteel gebeurt het doorsturen via mail en dus is dat de beperkende factor.
Een bestand van 2 Mb kan dus eigenlijk probleemloos voortaan - en dat mag ook gemeld worden.
Ik zou zeggen, laat het ons proberen en dan zien we wel
Omdat een groter bestand alleen maar de kwaliteit van de afdruk tengoed kan komen zullen we alvast de 2 MB bij wijze van proef uitproberen.
Als dit zonder problemen lukt zal ik vragen aan Sven de rules in die zin te willen aanpassen.
Met andere woorden Hedgehog stuur alvast de originele foto in de max grote van 2 MB over met jouw gegevens en de door jouw gekozen elka fotograaf door zodat we kunnen overgaan tot bestelling van de uitprint.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthiasdm Bekijk berichtProficiat Hedgehog!
Aangezien in vrij ben mijn mening te uiten vind ik de manier van stemmen deze maand toch wat zwakjes.
Ik neem als voorbeeld mijn eigen foto en die foto van het luciferdoosje (geen belediging voor de fotograaf uiteraard). Wat mij stoort hieraan is dat de foto van gewoon een luciferdoosje meer punten heeft dan mijn foto. (die met dat legoventje) Al wat ik eigenlijk wil weten is wat er zo 'slecht' is aan mijn foto.
m.v.g.Nico Greetz u !!! :-)
Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!
Comment
Comment