Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge april 07 - maak je keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Challenge april 07 - maak je keuze

De Challenge "Kikkerperspectief" is wat het inzenden betreft afgesloten.

Dit was dan een Challenge met eens een niet alledaagse invalshoek.

Mijn dank aan alle deelnemers die terug hun steentje hebben bijgedragen tot een geslaagde Challenge.

We zijn terug in de week waar men in de lopende Challenge nog volop kan stemmen en zijn commentaren kan leveren.

De volgende POLL voor april is er intussen.

Veel plezier in het maken van Uw keuze.
    87
    Actie
    0%
    28
    En toen was er koffie
    0%
    21
    Heimwee
    0%
    4
    Portret in zwart - Wit
    0%
    33
    Troost
    0%
    1

The poll is expired.

Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Re: Challenge april 07 - maak je keuze

boeiende keuzemogelijkheden alweer...
    zelf heb ik gekozen voor voor mij de grootste uitdaging maar spontaan komt de vraag bij me op > bij portret in zwart-wit > hoe zit het dan met de bewerkingen?

Comment

Omdat niet alle digitale toestellen rechtstreeks kunnen fotograferen in zwart wit wordt digitale omzetting van een volleidge foto van kleur naar zwart wit niet beschouwd als een bewerking.

Zo wordt de deur opengezet voor alle digitale fotografen.
      Spookys Fotoweb

Comment

idd mijn nikon d70s doet dit ook niet, vandaar mijn vraag

Comment

Mijn Nikon D70 kan dat ook niet. Maar ik denk dat mijn vrouw ook zal meedoen en haar foto nadien via een grafisch verwerkingsprogramma de foto van kleur omzetten naar zwart wit. Gelijk heb je als je twijfelt dat je hier een vraag stelt hoor. Daarvoor dient het forum.

Dus neem maar gerust deel.
          Spookys Fotoweb

Comment

Gastjes,

Niet te hard van stapel lopen. De poll is nog bezig hé.
            Hoewel het portret in Z/W een grote kanshebber is, zijn er nog mogelijkheden. haha.
            Mij lijkt het wel eens leuk om met ne pak koffie te spelen. Liefhebber van het zwarte goud zijnde.
            Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

groot gelijk orcanick! maar wie zegt dat ik gekozen heb voor het portret, kan ook alleen uit belangstelling geweest zijn é
              en misschien is de koffie voor mij wel de grootste ujitdaging > ik drink het namelijk amper en dan meestal nog als de vijfde keuzemogelijkheid
              nee alle gekheid op een stokje, uiteraard kan het nog alle kanten op, en wat het ook moge zijn, ik ga de challenge aan!

Comment

Via Pm ontving ik volgende vraagstelling naar aanleiding van de lopende POLL waar allen de mogelijkheid heeft om zijn keuze te maken voor de komende Challenge van Apr 07.

De vraagstelling welke ik mocht ontvangen wijst er op dat de Challengers heel ernstig zijn bij het kiezen van de uitdaging. Dit stemt me tevreden daarom is het best wel interessant om de mij gestelde vraag in het algemeen in het forum te beantwoorden.

Ziehier de vraagstelling die me werd overgemaakt:

Wat wordt nu eigenlijk verstaan onder het onderwerp 'portret in zwart/wit', ik heb de indruk dat het voor iedereen van zelfsprekend is, maar blijkbaar niet voor mij, gaat het namelijk om het nemen van ofwel

1.een foto in zwart/wit in portret formaat (niet landscape dus)
                2.een foto met zwart / wit kleurencombinatie in portretformaat
                3.het maken van een portret van iemand, maar deze in zwart / wit genomen of omgezet naar zwart /wit.

Inderdaad de vraagstelling lijkt me niet zo gek en er is als je deze bedenkingen leest inderdaad heel wat interpretatie mogelijk. Het is best mogelijk dat er nog interpretaties zijn die hier niet werden aangehaald. Maar daar ik altijd hou van een heel ruime interpretatie van een de uitdaging vind ik het altijd interessant de inzender zoveel mogelijk vrijheid te geven om de uitdaging in te vullen. Hierdoor laat je heel wat ruimte open aan de deelnemers en krijg je een grote waaier aan mogelijke invalshoeken. Doch gezien het hier gaat om een uitdaging kan het best wel eens nuttig zijn om zekere beperkingen aan de opgave te verbinden waardoor de inzender best wel eens een zekere beperking wordt opgelegd voor uitvoering van zijn opdracht. Een beperking kan de inzender dwingen tot een meer nadenken en gestructureerd werken.

Hiermee wil ik duidelijk maken als je kiest voor Portret in zwart – Wit” dat je dan ook kiest in dit geval voor de mogelijkheid 3 namelijk het maken van een portret van iemand, maar deze in zwart / wit genomen of omgezet naar zwart /wit.

Verder veel succes bij het maken van de keuze.
                Spookys Fotoweb

Comment

Hmmmm ... 't is al gedaan met kiezen zo te zien
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X