Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spreekwoorden ... Gefeliciteerd!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spreekwoorden ... Gefeliciteerd!

Ik vond het een leuke reeks. Proficiat aan de winners!
    Al vond ik dat diegene die zijn ei niet kwijt kon, ook nog bij de top mocht horen.
    Verder heb ik ook de scores eens overlopen.
    Iemand beweerde dat iedereen zichzelf toch een 10 geeft (kan geven). Er zijn toch heel wat inzendingen die geen score 10 hebben. (En die 3 bij mijn foto, komen dan toch van andere BD-ers. Bedankt daarvoor!)

Het is me echter ook opgevallen dat iedereen wel een 1-score heeft. En dat vind ik toch een beetje vreemd. Al mag je nog van mening zijn dat wat iedereen goed vindt, dat je dat zelf niet goed vindt en met een 1 kwoteert.
    Maar overal minstens een 1, lijkt me geen ernstige kwotering. Jammer!

Re: Spreekwoorden ... Gefeliciteerd!

Ook mijn felicitaties aan de winnaars van deze prachtige Challenge. Een Challenge waar ik net zoals Lut heel erg van heb genoten.

Het was telkens een verrassing om te zien welk gezegde of uitdrukking er werd aangebracht. Ook de manier waarop het gezegde of uitdrukking in beeld werd uitgebeeld was meestal schitterend. Je merkte dat er door de deelnemers voor deze Challenge heel wat denkwerk is aan te pas gekomen waardoor niet alleen het fotografisch niveau maar ook het educatief niveau zijn waarde wist te halen.

Dus kan ik niet anders dan alle deelnemers en zij die hun passende commentaren brachten te danken voor deze inzet.

En een voor filipo die ooit eens lang geleden het onderwerp voor deze Challenge aanbracht.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

@ to lut

Lut

Het is me echter ook opgevallen dat iedereen wel een 1-score heeft. En dat vind ik toch een beetje vreemd. Al mag je nog van mening zijn dat wat iedereen goed vindt, dat je dat zelf niet goed vindt en met een 1 kwoteert.
      Maar overal minstens een 1, lijkt me geen ernstige kwotering. Jammer!
      Inderdaad tijdens het lopen van de Challenge had ik reeds de abnormale eentjes gever opgemerkt.

Daarom wil ik in het algemaan verwijzen naar onderstaand uittreksel van de Rules Challenge:

REGELS VOOR HET STEMMEN:

Alle forumleden kunnen aan elke ingezonden foto één waardering toekennen. De waardering wordt aangegeven via een cijfer van 1 (slecht) tot 10 (schitterend). Hou bij het waarderen rekening met diverse criteria zoals fotografische kwaliteit, orginaliteit en interpretatie van het onderwerp.
      Bedenk dat het dus niet de bedoeling is om met de cijfers 1 tot en met 10 een rangorde aan te geven.

Naast het toekennen van een cijfer is het mogelijk commentaar (of vragen) bij een foto te plaatsen. Ook voor deze commentaren geldt dat ze in de ‘geest van BD’ dienen te worden opgesteld.

TOT SLOT

De termen challenge, opdracht, uitdaging, winnaar, winnares, gemiddelde rapportcijfer en het feit dat er zelfs een prijs aan is verbonden, betekenen niet dat we deze Challenge-of-the-Month als een échte competitie zien. De challenge is een leuke manier om bij te leren in digitale fotografie. Deze Challenge is door en voor de forumleden gerealiseerd en we verwachten dan ook een respectvolle deelname en behandeling ervan.

De validator, de moderator van dit forum en de BD-crew hebben het recht om personen bij ernstig misbruik uit te sluiten van verdere deelname aan toekomstige challenges.
      Last edited by spooky; 1 maart 2007, 07:52.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Mijn eerste deelname aan deze Challenge... En het is mij zeer goed bevallen. Ik vond het ook leuk en spannend om (bijna) dagelijks de nieuwe inzendingen af te wachten en te bekijken. (En dan s**t deze ziet er toch veel beter uit, of daar had ik ook moeten kunnen opkomen :-) )
        Als je meedoet moet je ook alle foto's van een quotering voorzien vind ik en dat heb ik dan ook plichtsbewust gedaan. Hier en daar een passend eerlijk commentaar geven vond ik ook leuk en tevens leuk om te krijgen.
        Smaakt naar meer. :-)
        Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

Inderdaad er zitten weer juweeltjes tussen!!!
          Groetjes, Damiaan.
          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Proficiat aan de winnaar, echt een prachtige foto!
            Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

foto's

Comment

Ja hoor, de mooiste staan weer bovenaan.
              Knappe foto, en je hebt beloofd te verklappen hoe je het hebt gedaan

Doedelzakje
              Vriendelijke groeten van Pyper
              (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Comment

Van harte proficiat P@trick
                Een mooie foto met een mooie invulling van het thema die er duidelijk bovenuitstak.

Ik vond het een mooie challenge met heel wat creatieve inzendingen. Graag meer van dat

En benieuwd naar je beloofde uitleg
                Last edited by filipo; 1 maart 2007, 20:18.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ook vanaf hier een dikke proficiat P@trick, toen ik je foto zag was het meteen gedaan geen twijfel deze wordt de eerste, ben erg benieuwd na je uitleg bij deze foto; mijn idee was dat je de lucifer met een brander op afstand of zo hebt laten ontbranden maar die timing is zeer goed.

Ook Kori stond meteen in de top 3, mooie 2e plaats proficiat.

Het was weer een zeer leuke opdracht met verrassende beelden op na de volgende uitdaging.

En verder moet ik wel even kwijt dat de opmerking van Lut mij ook was opgevallen: dat je je zelf een 10 kunt geven zou eigenlijk niet moeten kunnen denk ik en dat de beste foto's een 1 scoren vindt ik ook erg vreemd als dit gaat om een constante eentjes gever dan denk ik dat deze daar even over aangesproken zou moeten worden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL Barto Bekijk bericht
                    Ook vanaf hier een dikke proficiat P@trick, toen ik je foto zag was het meteen gedaan geen twijfel deze wordt de eerste, ben erg benieuwd na je uitleg bij deze foto; mijn idee was dat je de lucifer met een brander op afstand of zo hebt laten ontbranden maar die timing is zeer goed.

Ook Kori stond meteen in de top 3, mooie 2e plaats proficiat.

Het was weer een zeer leuke opdracht met verrassende beelden op na de volgende uitdaging.

En verder moet ik wel even kwijt dat de opmerking van Lut mij ook was opgevallen: dat je je zelf een 10 kunt geven zou eigenlijk niet moeten kunnen denk ik en dat de beste foto's een 1 scoren vindt ik ook erg vreemd als dit gaat om een constante eentjes gever dan denk ik dat deze daar even over aangesproken zou moeten worden..

Als nieuweling stel ik me ook wel enkele vragen omtrent het punten geven ;voor je eigen foto stemmen zou niet mogen kunnen!En als er inderdaad mensen zijn die al de rest zo wie zo een 1 geven ,tik ze dan even op de vingers

Comment

Ahum,
                      Dit is m'n eerste foto op BD. (Ik ben nog wat aan het uitvlooien betreffende externe links)

Ja, wat moet ik zeggen, bedankt allemaal!
                      Het is de eerste maal dat ik hier meedoe aan de fotowedstrijd, ben ook nog maar pas geregistreerd.

Misschien moet ik me gewoon maar even voorstellen...? M'n naam is dus Patrick, ik ben al een tijdje bezig met amateurfotografie... en ondertussen al 40j (jong), gelukkig gehuwd en een schat van een dochter... lap, daar gaan al de jonge modellekes
                      Fotowedstrijden spreken me enorm aan, het dwingt je na te denken waarom je een beeld neemt. M'n eerste digitale/forum fotowedstrijdstappen heb ik genomen op het EOSdigitaal.nl forum (nickname "Topcat").
                      Hopelijk krijg ik nu niet de kogel van een moderator wegen sluikreclame..

En dan nu...belofte maakt schuld....de foto:
                      Een aantal vereisten voor je eraan begint:
                      -zorg dat uw brandverzekering betaald is,
                      -zorg dat er een pot water in de buurt is om te blussen indien nodig,
                      -Ben je minderjarig...vraag dan even toestemming aan je ouders om met vuur te spelen!

Let's go:
                      De lucifer steek ik op een speld, de positie kies je zelf in functie van hoeveel je later weg moet/wil clonen, indien je de volledige lucifer in beeld wil.
                      De speld knijp je vast (ik gebruik een "fotohoudertje met klemmetje" die we eens gekregen hebben bij een geboorte, je weet wel met "doopsuiker")

De achtergrond is een oud donkerblauw tafellaken, zorg dat de achtergrond ver genoeg van het onderwerp verwijderd is zodat je het niet moet strijken.

De belichting is gemaakt met twee flitsers. Eentje links achter de lucifer om de rook op te lichten. Ik heb een stukje grijs koekendooskarton gebruikt als "bouncer" om de rook wat blauwer uit te lichten en om te vermijden dat er flare in m'n lens optrad.
                      De tweede flitser zit linksvoor onder en dient om het stokje net wat bij te lichten zodat de schaduw niet dichtloopt door de flitser erachter. Beide flitsers op high sync 1/4000 om de "eruptie" erop te krijgen.

so far so good, nu het ontsteken van de lucifer...en hier zit wel een beetje de "clou".
                      De kunst is om:
                      -de rook te ontwikkelen in een rustig patroon.
                      -de ontsteking niet direct in beeld te krijgen, want dan krijg je van die letterlijk en figuurlijk uitgebrande witte vlekken.
                      Met een gewone aansteker onderaan lukt dit dus niet, de hittestroom van de aansteker zorgt ervoor dat de rook direct omhoog gaat en de lucifer ontbrandt letterlijk in beeld en ook veel te vlug.
                      Voor deze foto heb ik zo'n rookstokje gebruikt die ze in Oosterse religies gebruiken. Het uiteinde is een gloeiend puntje die je (achterom buiten beeld) tegen de lucifer houdt. De lucifer ontbrandt veel rustiger en ook krijg je niet de overbelichting van het ontbrandingspunt.

Dit lukt natuurlijk allemaal niet van den eersten keer, voor deze foto heb ik zo'n 40 lucifertjes nodig gehad.
                      Voelde me net een gerookt hesptje, je kan natuurlijk omwille van "het rustig patroon van de rook" geen deuren en vensters opzetten , en het rookstokje rookt natuurlijk immer rustig verder.

Mvg,
                      Patrick
                      Wat je niet probeert, dat weet je niet...

Comment

Proficiat met je foto P@trick en bedankt dat je ons je werkwijze uit doeken gedaan hebt!
                        BD0680BE Flickr
                        α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

Comment

De eentjes-gever heeft zich inmiddels verontschuldigd (bij Spooky en mezelf) om zijn experimenteel gedrag.

Wie zin heeft in experimenten met punten, kan altijd in een excel-bestand de punten van een vorige challenge gebruiken en naar hartelust experimenteren wat er zou gebeuren als ...

Comment

Van Harte aan alle deelnemers... en een extra voor de winnaar...

Ik vond het heel leuk om de eerste keer meegedaan te hebben.
                            Maar voor de volgende opdracht begin ik toch al stevig na te denken...
                            Ik vind dit een heel leuk initiatief en het zet echt aan tot nadenken... zelfs met de keukenmiddeltjes die we in huis hebben en dat is niet altijd even gemakkelijk.

In ieder geval een verdiende nr 1
                            een vééél te zware rugzak

Comment

Zeer dikke en welverdiende proficiat aan de winnaar
                              en natuurlijk de anderen aan de top zijn zeker hun plaats waardig
                              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Working...
                              X