Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

    spijtig dat er bewust 1'tjes geven worden.
    ik gebruik de hele puntenlijn van 1 tot 10 dus. Een super foto krijgt een 10 en een rotslechte een 1
    Aan de mensen die zomaar wat punten geven en bewust 1'tjes geven geef ik maar 1 raad: geef je punten gefundeerd of geef er anders geen!

    ik wens nog wel een proficiat te wensen aan de mensen die hun tijd nemen om de foto's kritisch te beoordelen en hun hiermee samenhangende punten te geven. hiervoor dient de challenge toch. aan de degenen die dit niet doen, blijf aub weg, de sfeer verziekt er hier alleen maar mee.
    Steven

    Comment


    • #32
      Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hedgehog Bekijk bericht
      Een 1 geven moet kunnen, anders moet je het puntenverloop aanpassen van vb 3 tem 10.

      .
      Volledig mee eens! Als een foto totaal niets te maken heeft met de opdracht v/d challenge of de inzender respecteerd de challengereglementen niet, dan krijgt de foto van mij onverbiddelijk een 1. Maar ikzelf zal NOOIT een 1 geven om de totaaluitslag van de challenge bewust te vern***ken. Dit past niet en mensen die zich daarmee bezig houden zouden beter postzegels verzamelen.
      BD0723BE

      Comment


      • #33
        Re: Hoe groot is de impact van het geven van ENKEL 1'tjes ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
        (knip) en mensen die zich daarmee bezig houden zouden beter postzegels verzamelen.
        Postzegels van 1 cent ...


        1'tjes en 2'tjes mogen er zeker gegeven worden (als ze fotografisch verantwoord zijn).
        Het gaat me vooral om dat ene woord in de titel van deze topic : "enkel" ...

        Een foto die duidelijk niet aan de regels voldoet
        of in geval van twijfel waarbij de maker het vertikt
        om te antwoorden op een vraag daaromtrent
        (en dus indirect toegeeft dat er een probleem is),
        krijgt van mij ook een 1.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #34
          Re: Hoe groot is de impact van het geven van ENKEL 1'tjes ?

          Een foto die duidelijk niet aan de regels voldoet
          of in geval van twijfel waarbij de maker het vertikt
          om te antwoorden op een vraag daaromtrent
          (en dus indirect toegeeft dat er een probleem is),
          krijgt van mij ook een 1.[/QUOTE]

          zoals de foto met de koe???

          groetjes

          Comment


          • #35
            Re: Hoe groot is de impact van het geven van ENKEL 1'tjes ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jover Bekijk bericht
            zoals de foto met de koe???
            Ja.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #36
              Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

              Ik heb een 2 gegeven ! Ik krijg zelf genoeg eentjes, ik hoef ze niet te geven !
              In maand januari was ik ook een beetje in dezelfde situatie. Ik was toen op vakantie en ik had de kans voor een foto met heel veel sneeuw....toen kreeg ik ook reactie's dat mijn foto misschien een archief foto zou zijn! maar ja, in mijn exif kon je makkelijk zien dat de foto in januari genomen was en ik heb meteen gereageerd aan de emails van Spooky! Eerlijk gezegd in het begin vond ik het niet leuk dat de mensen zo denken over mij maar na het verhaal met de eentjes, nu begrijp ik waarom de mensen zo sceptisch zijn
              groetjes

              Comment


              • #37
                Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                Ik hoop dat diegenen die de boel verzieken met hun veelvoud aan "eentjes voor anderen - een 10 voor zichzelf" bij het lezen van deze comm's rood van schaamte worden ... maar ik heb mijn twijfels hierover, volgens mij genieten ze er nog van ook

                PS zelf geef ik nooit bijna geen eentjes en/of tientjes ... wat doe je dan als de volgende foto nog mooier of lelijker is ??? Op het einde van de maand durf ik de mooiste foto (imo) nog een extra punt te geven ... en da's nog nooit de mijne geweest!
                Last edited by t.billy; 27 maart 2007, 22:29.
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jover Bekijk bericht
                  in mijn exif kon je makkelijk zien dat de foto in januari genomen was
                  Exif wil niet veel zeggen, elke exif kan je aanpassen en sommigen weten er spijtig genoeg gretig gebruik van de maken.

                  Maar het gaat hier om vertrouwen en eerlijkheid ... of niet soms?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Exif wil niet veel zeggen, elke exif kan je aanpassen en sommigen weten er spijtig genoeg gretig gebruik van de maken.

                    Maar het gaat hier om vertrouwen en eerlijkheid ... of niet soms?
                    Waar ben je dan mee bezig???
                    Ga dan van belgiumdigital en ga wa software hacken ofzo, veranderen van exifs is crimineel gedrag.

                    -M-
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                      Heb dit topic een tijdje gevolgd en wil hier nu toch ook even op reageren, ik wil jullie niet ontmoedigen en vind het goed dat jullie de strijd niet opgeven, maar ik vrees dat we dit fenomeen niet meer uit de wereld krijgen. Zolang ik meedoe, maandelijks; sinds 2002 of zo, waren en blijven er eentjes gevers, ondanks het feit dat dit topic al regelmatig aan de orde kwam, met allerlei voorstellen om anders te gaan quoteren om dit te vermijden. Ondanks mijn frustraties hierover, heb ik mij er intussen bij neergelegd, belangrijker vind ik uiteindelijk de uitdaging zelf, het maken van de foto, het leren, de uitstappen, het plezier, ... en als dit dan ook nog resulteert in een mooie score is dit natuurlijk mooi meegenomen. Ik zou zeggen, cross fingers, wie weet, komt hier ooit een eind aan.
                      Groeten, St@mpers

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                        Idd Stampers, een topic over 1'tjes in de challenge is jammer genoeg een terugkerend fenomeen.

                        Aangezien er intussen nogal wat nieuwe deelnemers zijn en aangezien zelfs een
                        blinde in de laatste challenge kon zien dat er vreemde eentjes waren, leek het
                        me niet slecht om er nog eens aan te herinneren dat die tactiek dus geen zoden aan
                        de dijk legt maar alleen maar voor frustraties en eventueel een challenge-ban
                        kan zorgen ...

                        Ik heb er mij na al die jaren (ik ben er begin 2003 of zo iets mee begonnen) ook
                        bij neergelegd maar als het te flagrant is, kan ik me toch niet inhouden en borrelt
                        het toch nog eens op
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          Ik heb er mij na al die jaren (ik ben er begin 2003 of zo iets mee begonnen) ook
                          bij neergelegd maar als het te flagrant is, kan ik me toch niet inhouden en borrelt
                          het toch nog eens op
                          @Filipo, no harm en zeker terecht
                          Hopelijk zijn sommige mensen wakkergeschud en komt er daar nu terug wat verandering in, opdat deelnemen voor iedereen terug wat aangenamer wordt

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Waar ben je dan mee bezig???
                            Ga dan van belgiumdigital en ga wa software hacken ofzo, veranderen van exifs is crimineel gedrag.

                            -M-
                            Groot gelijk Verseg en Mordred. Wie zichzelf bedriegt heeft een serieus probleem.
                            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                            Uit: Apocrief

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Exif wil niet veel zeggen, elke exif kan je aanpassen en sommigen weten er spijtig genoeg gretig gebruik van de maken.

                              Maar het gaat hier om vertrouwen en eerlijkheid ... of niet soms?
                              Natuurlijk gaat het over vertrouwen en eerlijkheid, daarom vond ik het helemaal niet leuk dat er mensen waren die dachten dat mijn foto een archief foto was!!!
                              Eerlijk wist ik niet dat iemand de exif kan veranderen en ik wil ook blijven denken dat niemand zo iets zou doen, vooral in deze challenge.
                              en als jij denkt dat Ik zoiets heb gedaan, dan zeg het maar wat voor bewijs wil je en ik doe mijn best om dat te voldoen!
                              Ik ben nieuw bij de challenge( en dat betekent niet dat ik met 1, 2 of 3 geef), ik vind het heel leuk en ik hoop dat ik veel dingen ga leren over fotografie!
                              En over het verhaal met eentjes....ik denk dat de personen die gooien met 1, 2 of 3, doen niet met de challenge mee! Ik heb bij alle foto's gekeken van vorige maand en er zijn heel veel mooie foto's die heel veel 1 , 2 en/of 3 cijfers gekregen hebben( en trouwens alleen een foto heeft geen een )
                              groetjes

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                                Het feit dat mensen twijfels hebben over de datum van een foto betekent
                                niet noodzakelijk dat men twijfels zou hebben over je eerlijkheid maar ook met
                                het feit dat in het verleden al gebleken is dat sommige deelnemers het
                                reglement gewoon niet lezen en niet weten dat de foto tijdens de challenge moet gemaakt worden...

                                Vandaar ook het belang om onmiddellijk te reageren als iemand twijfels zou uiten bij een inzending.
                                De software is destijds immers zó aangepast dat een maker steeds kan reageren
                                zonder zijn/haar anonimiteit te verliezen.

                                Heb je idd het reglement niet gelezen en blijk je een ongeldige foto ingezonden te hebben,
                                dan kan je nog altijd tijdens de challenge en zonder dat publiekelijk te moeten
                                toegeven, je foto verwijderen zonder dat iemand (behalve mod spooky natuurlijk ) je identiteit kent ...
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X