Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Filipo !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proficiat Filipo !

Nu kan je - als ervaringsdeskundige - nog een topic starten: Hoe groot is de impact van het krijgen van allemaal tienen?
    Alleszins van harte gefeliciteerd, een verdiende winnaar !!!
    Als er wind is, droogt de was.

Re: Proficiat Filipo !

Hallo filipo van harte gefeliciteerd met je mooie foto. Fijn hoor je eens terug als winnaar te mogen begroeten.

Je foto wist meteen me te bekoren. Je wist (samen met nog enkel knappe fotografen) perfect de uitdaging te beantwoorden en je bracht dan ook een foto die voor mij althans het best het effect van het kikkerperspectief elustreerde.

Onderstaande beoordeling was dan ook mijn commentaar welke ik onmiddellijk heb overgemaakt aan filipo van zodra ik de foto ontving voor validatie.

Een schitterende foto. Een foto die door zijn veelzijdigheid voor meerdere fotowedstrijden zeker in aanmerking kan komen. Ik denk dan zomaar aan spiegeling en weerspiegeling, moderne architectuur, wolken, verticale en horizontale lijnen, herhalingspatronen, perspectief maar in ieder geval ook aan de opdracht voor deze Challenge “foto’s in kikkerperspectief”.

De enorme hoogte van een dergelijk gebouw op een foto vastleggen, blijft een aantrekkelijk werk dat velen aanspreekt. Maar …… het is bijzonder moeilijk om, zonder de hulp van een camera met een verstelbaar voorpaneel (zoals de technische camera) een dergelijk gebouw zodanig te fotograferen, dat het rechtop in beeld komt te staan, zonder enige vertekening.

Bij een dergelijk hoog gebouw is het niet zomaar aangeraden de lens zondermeer naar boven te richten. Dit betekend dat je voor het maken van deze foto je compositie heel zorgvuldig moet hebben opgebouwd. Ik vermoed dat je zal gewerkt hebben met een groothoek of toch te minste met een zo’n kort mogelijke lens en zeker geen gebruik hebt gemaakt van enige zoom.

De vele aanwezige elementen zoals, de spiegeling van de wolken in het glaspartij, het lijnen structuur, de herhaling van zowel horizontale als verticale lijnen, de overwegende eenzijdige overheersende blauwe kleur in de foto zorgen hier voor een perfecte foto in kikkerperspectief.

Het diagonaal plaatsen van het gebouw in je foto zorgen samen met de verticale lijnen die in de hoogte toe naar één punt lopen voor een heel sterk gevoel van perspectief en diepte.

Je leverde alvast een topper van een foto. Naar mijn gevoel mogelijk zelfs de topper van deze maand. Via deze weg geef ik je alvast een 10.

Je bent een verdiend winnaar. Nu blijven strijden voor het behoud van je eerste plaats in de jaarrangschikking.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Proficiat Filipo, heel heel mooi gedaan, het was voor mij al meteen duidelijk dat jou foto zou gaan winnen of die van lethalbyte. En natuurlijk ook GALLOSH met een niet onverdienstelijke derde plek van harte.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Een van mijn favorieten, proficiat, een welverdiende eerste plaats.

Ook mijn felicitaties aan twee en drie , tevens fotopareltjes.

St@mpers

Comment

idd was ook mijn nr1

-M-
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Ik hoopde al dat deze foto zou winnen!!!
            gefeliciteerd ook voor de rest van de toppers!

groetjes

Comment

Bedankt voor de felicitaties

@lucasbols : LOL
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Bedankt voor de felicitaties

@lucasbols : LOL
                Proficiat

Kan je een woordje uitleg verschaffen hoe je de foto gemaakt hebt en welke eventuele nabewerkingen je hebt gedaan?
                BD0723BE

Comment

Bravo, Filipo
                  nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

dikke proficiat filippo en ook de andere deelnemers die deze toch niet zo eenvoudige opdracht goed hebben volbracht

Comment

Bedankt Geert, joze en Linda

@Geert_B : tuurlijk wil ik dat, hoewel er eigenlijk niet zo veel bijzonders valt te vertellen ...

Ingrediënten :
                      - mooi, lichtbewolkt weer : blauwe hemel met witte wolken. Op het moment van de foto zat de zon even achter de wolken en stond de toren niet te blinken in de zon.
                      - vernieuwde Madou-toren in Brussel met heel veel glas en meer dan 100m hoog
                      - Canon S2 (niks ingezoomd = 36mm) met uitklapbaar LCD-scherm (is in dit geval zeer handig want het bespaart een stijve nek. )

Bereiding :
                      Positie zoeken, zoeken naar een mooie cadrage (foto is trouwens niet gecropt) en compositie en afdrukken.
                      Door de grote toren scheef in beeld te brengen zorg je voor wat dynamiek in de foto. Maar door de middelste rij verticale ramen van die toren ongeveer in het midden van de foto recht naar boven te doen lopen, krijg je veel minder een scheef gevoel.

Afwerking :
                      contrast en saturatie beetje opgeschroefd.

Indien je nog vragen zou hebben, laat je het maar horen
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Dankjewel voor de verklaring
                        Weer wat bijgeleerd
                        BD0723BE

Comment

@Filipo en lethalbyte, allebei proficiat met jullie respectievelijk eerste en tweede plaats

Comment

Ja hoor, de beste foto's staan weer verdiend bovenaan.
                            Proficiat!
                            Vriendelijke groeten van Pyper
                            (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Comment

Proficiat Filipo,
                              Het was best spannend,

Comment

Working...
                              X