Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

    ik durf best toe te geven dat ik mezelf een 10 geef ook al weet ik soms dat dit nier dé beste foto is. Maar wat ik ook weet en dit durf ik met eer en geweten zeggen,is dat elke foto bij mij een eerlijke beoordeling krijgt en aan de hand van die beoordeling de punten. Ik heb ook geen schrik om de foto goed of slecht van comentaar te voorzien. Ik weet dat dit ook enkel mijn idee van de foto weer geeft maar dan weet de inzender ten minste meer over hoe iemand over zijn inzending denkt. Dit zou meer moeten gebeuren.

    Meer nog , waarom niet op het einde bij de resultaten van de puntenverdeling , de informatie van wie je welke punten hebt gekregen. Ik heb helemaal niets te verbergen en kan ook een mening geven bij elk punt dat ik geef. Ik denk dat er veel minder met 1tjes zal omgegaan worden en de puntenverdeling veel eerlijker zal verlopen.

    Is voor de moderators mss iets om over na te denken
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

      Wanneer ik het onderwerp niet zie in een foto, dan krijgt deze minder dan een 5. Een slechte foto waar ik het onderwerp wel in zie krijgt een 5.
      Ik vind dat veel mensen geen of weinig rekening houden met het onderwerp, als het er maar iets mee te maken heeft is niet genoeg voor mij.
      Maar eigenlijk kan ik niet klagen, zeker niet met de laatste challenge.

      Comment


      • #18
        Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        ik durf best toe te geven dat ik mezelf een 10 geef ook al weet ik soms dat dit nier dé beste foto is. Maar wat ik ook weet en dit durf ik met eer en geweten zeggen,is dat elke foto bij mij een eerlijke beoordeling krijgt en aan de hand van die beoordeling de punten.
        Hmmm, volgens mij is dit in tegenspraak met elkaar. Je geeft jezelf wel een tien ook al is dit niet de beste foto en andere foto's worden eerlijk beoordeeld ...
        Ik ben er klaar mee.

        Comment


        • #19
          Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
          Ik denk toch dat, zoals lut ook suggereert, de challenge het toch vooral moet hebben van het enthousiasme van de deelnemers zelf.
          Ik vermoed dat er (met uitzondering van bouk en misschien nog enkele andere) niet veel niet-deelnemers zijn die zich de moeite getroosten om deelnemende foto's punten te geven, laat staan alle foto's.

          Ik geef ook trouw mijn puntjes hoor.
          Sinds ik lid ben nog maar 1 keer een maand overgeslagen, anders geef ik alle deelnemers punten hoor.(nog nooit een 1 moeten geven )
          Nochtans doe ik maar zelden mee, maar ik vind het toch leuk de foto's te beoordelen en dan mijn ranking te vergelijken met de werkelijke uitslag.
          Mijne top 5 komt meestal overeen met de uitslag maar dan wel in een andere volgorde.
          Voorbeeld:
          Stampers Nr 1
          P@trick stond op een gedeelde tweede plaats.

          Deze maand zal ik ook trouw mijn puntjes geven hoor.

          Groetjes.
          lucv.be - instagram - facebook

          Comment


          • #20
            Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            geef nooit lager dan een vijf(voor de moeite), istie slechter, krijgt de opname van mij gwoon geen punten.
            grt,bouk.
            Oorspronkelijk geplaatst door EL Barto Bekijk bericht
            Zelf zal ik nooit lager als een 5 geven als de foto aan de opdracht voldoet want dat is voor mij wel van wezenlijk belang.

            El Barto
            Gedeeltelijke ben ik met Bouk en El Barto eens, ik geef geen lagere cijfer dan een 4. En 4 is als ik er echt niets in zie en 5 als ik al iets positiefs zie. En een echt goede foto krijgt van mij een 8. Of hij moet net wat beter wezen dan een andere echt goede foto, dan krijgt hij een 9. De 10 die ik had gekregen, heb ik niet aan mezelf gegeven. Ik wil op een eerlijke marnier winnen en anders niet.

            Maar ik baal ook erg van me:
            4 keer een 3 en
            2 keer een 2 en
            3 keer een 1
            Waarom staat er niet waarom dat je m'n foto niks vind, dus als je iemand's foto zo slecht beoordeeld, vertel dan ook waarom dat je dat punt geeft. Dan kan de fotograaf er iets mee
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

              Voor het overzichtelijkeheid heb ik een nieuwe post geopend, nu 44 minuten later irriteerd het me nog iets meer dan eerst. Namelijke dat er paar mensen hier op het forum bewust een goede foto een 1 geven.

              Ik zal eerst de naam noemen met het aantal 1' nen.
              En de commentaren waaruit blijkt dat zo' n foto niet me oma zou hebben kunnen maken, die heel weinige foto's heeft gemaakt en foto's weinig zegt.
              • EL Barto heeft 3 maal een 1
                lut - Posted on 8/02/2007 23:14:01
                Het spreekwoord is hier zeer mooi in beeld gebracht.

                ghrrm - Posted on 10/02/2007 15:18:47
                Heel mooi van kleur, compositie en scherpte... Zelfs los van het spreekwoord een heel knappe foto ! Geert

                t.billy - Posted on 10/02/2007 23:30:57
                deze zal hoog eindigen ... zeker weten, en ''t zal verdiend zijn

                Tigo - Posted on 11/02/2007 17:38:43
                heel leuk , mensen die het spreekwoord kennen , kunnen het zo uit de foto halen zonder de titel te lezen. Dat is echt volgens de opdracht werken

                JEANJEAN - Posted on 11/02/2007 21:26:44
                Echte Antieke vierkante spijkers met koppen kun je nog moeilijk ergens in een hardwarestore de dag van vandaag nog vinden ,prachtig stukje dat moet je al lang van tevoren bedacht hebben niet ?

                BMW_Pilot - Posted on 15/02/2007 21:12:02
                knap gevonden!
              • Ook voor filipo 3x maal een 1
                Rogier - Posted on 5/02/2007 19:21:10
                Deze is ook erg mooie

                t.billy - Posted on 6/02/2007 7:27:04
                een hele goeie invulling van dit thema ...

                heraut18 - Posted on 6/02/2007 10:23:35
                Eenvoudig, simpel en je ziet meteen wat je wilt zeggen. gewoonweg GOED en prima uitgevoerd

                Tigo - Posted on 11/02/2007 20:06:23
                idd heel goed het thema naar voor gebracht
              • GALLOSH gaat aan de leiding met 4x maal een 1
                heraut18 - Posted on 6/02/2007 10:33:25
                Leuk en origineel idée...

                Tigo - Posted on 11/02/2007 20:09:06
                goed idee maar iets te druk naar mijn zin

                fanntom - Posted on 26/02/2007 8:48:05
                Mooi van kleurschakering, maar naar mijn gevoel ook wat druk. De cadrage had misschien ruimer gemogen?
              • Ook Orcanick heeft 4x een 1 en dit vond ik zelf een hele mooie sfeervolle foto, echt knappe belichting en dus niet voor noops

                GALLOSH - Posted on 5/02/2007 19:22:45
                Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil ;-)))

                Orcanick - Posted on 6/02/2007 0:52:28
                Goed geraden Gallosh :-)

                Cyrox - Posted on 10/02/2007 15:17:25
                Ik vind je foto sfeervol, en een leuke invulling van het onderwerp, maar denk dat een uitsnede het beeld nog kan versterken, er is voor mij iets te veel zwart aanwezig.

                Tigo - Posted on 11/02/2007 20:04:56
                mooi uitgewerkt

                pete - Posted on 16/02/2007 10:29:43
                Prachtige foto, geweldige sfeer. Vind hem ook wel te veel zwartpartijen hebben om echt uit te blinken.

                LucasBols - Posted on 19/02/2007 13:17:42
                Ben misschien wel een uil, want ik zie er geen ...

                Sami425 - Posted on 1/03/2007 0:01:51
                Voor mij is dit een geslaagde weergave van het gezegde. Mooi gebracht.
              • zjikker had ook 4x maal een 1 en zelf vond ik het leuk dat hij is een Chinese gezegde nam. Ik denk dat hij er toch ook wel zijn best op heeft gedaan.
              • joze 5x maal een 1

                heraut18 - Posted on 6/02/2007 10:35:48
                Leuk bedacht.. alleen vind ik persoonlijk dat ze er niet echt ''speels'' bij staan... Maar toch ondanks een hele leuke uitvoering.

                spoof - Posted on 7/02/2007 11:09:00
                Onder een hoedje spelen betekent toch samenzweren? Dus wie onder een hoedje speelt moet er zeker niet speels uitzien. Ik vind dat uitdrukking van de drie monstertjes het spreekwoord zeker perfect uitdrukt. Schitterend gewoon.

                Tigo - Posted on 11/02/2007 20:11:14
                leuk idee

                fanntom - Posted on 26/02/2007 8:43:53
                Mooie foto, maar het was nog beter geweest mochten er echte hondjes onder zitten.

                joze - Posted on 26/02/2007 11:35:43
                jamaar ... vind maar eens zo''n grote hoed om drie echte hondjes onder te steken !!
              • Weer een 5x een 1 Nu voor Frederic De Smet
                GALLOSH - Posted on 5/02/2007 18:58:51
                Goed bedacht, maar na de vele ''wit'' foto''s van vorige maand, had ik persoonlijk een ander achtergrondkleurtje gekozen.

                Frederic De Smet - Posted on 6/02/2007 9:08:47
                Persoonlijk vind ik dat de verschillende Challenges los van elkaar staan. Ik koos wit als achtergrond omwille dat het een zekere moeilijkheidsgraad is die perfect uitgelicht (en niet overbelicht!!) te krijgen, maar ook omdat het onderwerp zo uit de foto springt. Ik wou ook een zeker contrast met de vallende pompoenpit wat mijn inziens met ieder andere achtergrondkleur nooit hetzelfde contrast opgeleverd zou hebben...

                Cyrox - Posted on 10/02/2007 15:15:16
                Technisch is deze wel ok, maar hij spreekt me niet aan, dit doet me eerder denken aan een illustratie uit een schoolboek of zo, misschien heeft het wel met de witte achtergrond te maken.

                Tigo - Posted on 11/02/2007 20:08:20
                voor mij ook iets te veel wit, komt nogal hard over

                JEANJEAN - Posted on 11/02/2007 21:00:53
                Hoewel de aarde volgens mijns inziens uit de zelfde pot komen ,vind ik dit zeer gewaagd en geslaagd .
              • dean-eos300d had 10x een 1 en hij mocht wel wat meer hebben voor z'n fanatasie. En miloske had 9x maal een 1, Ook zij verdiend wat beters
              • Ik heb nog iets van 3x mensen gevonden die 5x maal een 1 hadden en nog iemand met 6x maal een 1. En nog wat mensen met een 3x maal een 1. Ik laat ze maar achterwegen, want anders lijkt me bericht meer een boek/naslagwerk.


              En dan zijn er nog een paar met 2 maal een 1.

              Dus ik vind het echt triest het hoeveelheid 1'nen, wie wiskunde heeft gehad. Is met mij eens dat de modale punt een 1 is. En dit zou eigenlijke tussen de 5 en 7 moeten liggen.

              @mods Sorry mods voor de lange bericht, maar ik moest dit even met iedereen delen . Door de reacties op de foto's wordt duidelijke dat de 1'nen niet het juiste cijfer voor de foto is.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #22
                Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                Als je door jezelf een 10 te geven voor een mindere foto, hoger in de ranking wil komen, wie bedrieg je dan het meest? Toch jezelf zou ik denken.

                mvg
                Raar maar waar ...

                Als iedereen die een foto plaatst zichzelf een 10 geeft, dan is het probleem ook deels opgelost.
                Iedereen heeft dan ten minste 1 rating en je eigen punten hebben geen invloed op de stand. De slechte punten die je bewust aan een ander geeft hebben minder invloed.

                Stel dat er 2 foto's zijn, poster A geeft niemand punten, ook zichzelf niet en poster B geeft zichzelf een 10 en aan de andere een 1. Dan sta je met 1 - 10.

                Stel dat ze elk een 10 geven voor zichzelf maar poster A geeft een eerlijke score van 7 aan B en poster B geeft een oneerlijke score van 1 aan A. Dan sta je met 11 - 18.

                Uiteindelijk komt het er op neer dat als iedereen zichzelf een 10 geeft dat het eindresultaat veel minder beïnvloed wordt door oneerlijke puntengevers

                Kleine tip : Begin nu ook hier geen ruzie over te maken hé mannen / vrouwen
                Last edited by VerSeg; 12 maart 2007, 00:50.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                  Misschien een idee (om de invloed van "protesteentjes" te verminderen) om de hhogste 3 (willekeurig genoemd getal) en de laagste 3 cijfers weg te laten uit de beoordeling en van de overgebleven beoordelingen het gemiddelde te nemen? Dit heeft natuurlijk wel alleen zin als er veel stemmen per foto zijn gegeven.

                  Zelf geef ik ook wel eens cijfers (meestal als ik eens meedoe en dat is jammer genoeg te weinig, maar soms ook als ik niet meedoe) en daar zitten ook eentjes bij. Ik ben namelijk best wel streng en als een foto echt slecht is in mijn ogen dan waardeer ik die ook zo. Omgekeerd komt uiteraard ook voor, als een foto echt goed is, dan waardeer ik die ook. Mijzelf een 10 geven doe ik nooit, daarvoor zijn mijn foto's niet goed genoeg. Ik stuur wel een foto in waar ik zelf tevreden over ben, maar die zijn zeker geen 10 waard jammer genoeg. Zo goed ben ik nu ook weer niet.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                    Ik heb dit topic met enige verstomming gelezen. Dit is pas m'n eerste deelname, tijdens/na de uitslag had ik ook wel door dat het geven van "eentjes" de uitslag (in mindere mate) kan beïnvloeden...dat dit echter zoals ik hierboven kan lezen geconcentreerd wordt tot zo'n pakweg tien foto's vind ik onbegrijpelijk.

                    Zelf heb ik (denk ik) twee eentjes uitgedeeld. (De moderator kan dit ongetwijfeld bevestigen)
                    Ik beoordeel m'n eigen foto's uiterst kritisch en doe dit dan ook bij anderen. Moest dit niet kunnen dan heeft dit, volgens mij waterdichte, puntensysteem geen zin.
                    Het enige gat in het puntensysteem is naar mijn mening de exif. Wanneer stelselmatig dezelfde goede foto's slechte punten krijgen dan kan dit enkel omdat de puntengever weet wie de foto gemaakt heeft?
                    Ik meen ergens in het reglement gelezen te hebben dat het anoniem inzenden aangemoedigd wordt...dit lijkt me nogal logisch, dan gaat het om de foto niet om de inzender. Dit zowel in de positieve als negatieve zin.

                    Op naar de volgende!

                    Mvg
                    Patrick
                    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door P@trick Bekijk bericht
                      dat dit echter zoals ik hierboven kan lezen geconcentreerd wordt tot zo'n pakweg tien foto's vind ik onbegrijpelijk.
                      Het fenomeen focust zich niet op een tiental foto's of makers, zowat iedereen werd er dit keer mee beloond.
                      Jouw foto is een prachtige illustratie bij deze topic. Als je de punten bij jouw winnende foto bekijkt, dan ziet zelfs een blinde dat die 1 geen echte beoordeling van de foto of de maker is...
                      en het is dat fenomeen dat af en toe eens in de challenge de kop op steekt en dus eigenlijk niets uithaalt... (vandaar deze topic)
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                        Eén en één is twee, twee en twee is vier, vier en vier is acht, acht en acht is zestien, ... Er wordt hier blijkbaar meer aandacht en tijd gestoken in rekenen dan in commentaar geven op de geplaatste foto's . 't Is hier toch een fotoforum of vergis ik mij

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                          Misschien een idee (om de invloed van "protesteentjes" te verminderen) om de hhogste 3 (willekeurig genoemd getal) en de laagste 3 cijfers weg te laten uit de beoordeling en van de overgebleven beoordelingen het gemiddelde te nemen? Dit heeft natuurlijk wel alleen zin als er veel stemmen per foto zijn gegeven.
                          Een ander idee is het herijken van de punten per beoordeler:
                          Bereken de gemiddelde waarde M en de standaardafwijking S van alle punten van één beoordelaar en wijzig zijn kwoteringen in 5,5 + 2,25 x(oorspronkelijke kwotering - M ) / S. Vervolgens nog afronden en resultaten kleiner dan 1 op 1 brengen en groter dan 10 op 10. Op deze wijze zullen beoordelaars met een zwarte bril (vooral cijfers < 6) en beoordelaars met een roze bril (vooral cijfers > 5) een gelijkaardige score krijgen gespreid over 1-10. Ook zullen extremen minder in de pap te brokken hebben (bvb iemand die 49 keer 1 en 1 x 10 geeft ziet zijn punten herleid tot 49 keer 5 en 1 keer 10).

                          Nog een ideetje voor als de forumsoftware aangepast wordt dus ...
                          Als er wind is, droogt de was.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                            nog steeds niks verandert in de laatste 2 jaar

                            Wat wel positief is verandert is de kwaliteit van de foto's die ingestuurd worden.
                            Uiteindelijk is dat de bedoeling
                            Last edited by frevaro; 20 maart 2007, 19:52. Reden: positieve bijdrage aangevuld
                            "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                              Een 1 geven moet kunnen, anders moet je het puntenverloop aanpassen van vb 3 tem 10.

                              Hoedanook...persoonlijk vind ik dat de beste altijd wint...en ja...nr2 en nr3 konden mss ook winnen, maar ze haalden het net niet (al dan niet door die 1-tjes)

                              Hoofdzaak is dat de beste gewonnen heeft.
                              palenta !!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoe groot is de impact van het geven van enkel 1'tjes ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                                ik durf best toe te geven dat ik mezelf een 10 geef ook al weet ik soms dat dit niet dé beste foto is. Maar wat ik ook weet en dit durf ik met eer en geweten zeggen,is dat elke foto bij mij een eerlijke beoordeling krijgt en aan de hand van die beoordeling de punten.
                                je spreekt jezelf tegen..... alleen eerlijke beoordelingen van andermans foto's niet van je eigen foto's

                                mvg
                                ---------------- Ik doe niet meer mee

                                Comment

                                Working...
                                X