Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: BD Verkopen

    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
    "bewakers"?

    een derdehands toestel verkopen in "goede staat" daar is helemaal géén probleem mee. maar waarom maak je je druk als iemand een serieuze infowaarde aan je topic toevoegt? schrik dat je minder gaat krijgen?
    hoe kan iets compleet in een doos zitten terwijl je de ouderdom niet kent?

    als je eerlijke kopers verwacht kun je't best ook eerlijk verkopen. natuurlijk heb je over niets gelogen maar bepaalde informatie achter houden is ook niet zo netjes.
    ik kan me voorstellen dat potentiele kopers plots afhaken als ze vernemen wat het product juist is. als het dan nog eens blijkt dat je liever niet hebt dat die informatie over het produkt vrijgegeven wordt.. tja dat lijkt me weer een rede om toch niet tot de verkoop over te gaan!

    BD is een leuke groep. dat betekent ook dat we elkaar helpen waar we kunnen. dus gaan we elkaar ook geen katten in zakken laten kopen hee
    als we onredelijke dingen zien staan dan reageren we daar dan ook op..
    hierdoor heb je dan meestal ook direct een serieuze prijs. misschien is dat pijnlijk voor een verkoper die zijn prijs zo hoog mogelijk houdt

    om te verkopen met een zo groot mogelijke winst kun je inderdaad bij eBay terecht.
    mss kan je daar zelf een lege 20D doos verkopen voor een paar 100 euros
    Het zou toch fijn en interessant zijn als de verkopers verplicht waren
    om een min.(?) of een standaard informatie te vermelden van hetgeen
    ze aanbieden.

    Je zou het onderdeel ook kunnen opdoeken maar ja, dan ziet niemand meer
    in het openbaar dat er hier iets te koop is

    Als het blijft zoals het nu is dan kan er van alles gebeuren maar BD loopt
    dan geen schade op en alle discussies vallen weg.
    We mogen elkaar helpen in alle andere onderdelen maar niet bij de
    aan- of verkoop. Ik bedoel dit niet negatief en als dit de regel is: het zij zo
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: BD Verkopen

      We mogen elkaar helpen in alle andere onderdelen maar niet bij de
      aan- of verkoop. Ik bedoel dit niet negatief en als dit de regel is: het zij zo
      Theo,
      nog nooit opgemerkt dat er in de koopjeshoek iets verkocht wordt en dat er daarna in een ander forum een topic gestart wordt genre: " ik kan een " xxx " kopen voor " yyy " eurokes. Heeft er iemand ervaring met deze " xxxx " en wat vinden jullie van de prijs?

      Ik ben de eerste om toe te geven dat het inderdaad soms heel frustrerend is dat een goede hint of tip niet kan/mag geven worden in de verkooptopic, maar er zijn andere manieren en plaatsen om dit wel te doen.

      Inmenging van derden in een verkoop is al veel te vaak aanleiding tot ruzie geweest.

      Jo(han)
      Last edited by Jo; 6 januari 2006, 13:18.
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #33
        Re: BD Verkopen

        Oorspronkelijk geplaatst door Jo
        Inmenging van derden in een verkoop is al veel te vaak aanleiding tot ruzie geweest.

        Jo(han)
        vanzodra je iets op een forum te koop aanbied HEB je inmenging, van vele derden.
        wil je dat niet dan ga je naar zoiets als een zoekertjeskrant ofzo.

        via die inmenging wordt de verkoop juist eerlijker.

        maar je zegt het zelf! moet je dan in algemeen een prijsnavraag doen om in te koop iets te gaan kopen? toch simpelder als die prijsnavraag in te koop zelf staat, in het juiste topic dan nogwel.

        en anders kunnen de edele moraalridders nog via PM eventuele kopers informeren
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #34
          Re: BD Verkopen

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          vanzodra je iets op een forum te koop aanbied HEB je inmenging, van vele derden.

          en anders kunnen de edele moraalridders nog via PM eventuele kopers informeren
          Juist die inmenging van derden is totaal overbodig......en moraalridders en pastoors lopen er al genoeg rond in het wild, zonder dat we zie hier nog moeten ontmoeten.

          Comment


          • #35
            Re: BD Verkopen

            overbodig?

            als er teveel gevraagd wordt en je reageert in het topic dat je een goedkopere prijs wil om bepaalde redenen (goedkoper nieuw in een bepaalde shop bevoorbeeld), ik zie niet in waarom dat niet kan.

            eerst een aankoopverplichting aangaan om dan af te dingen lijkt me wat zot
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #36
              Re: BD Verkopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Jo
              Theo,
              nog nooit opgemerkt dat er in de koopjeshoek iets verkocht wordt en dat er daarna in een ander forum een topic gestart wordt genre: " ik kan een " xxx " kopen voor " yyy " eurokes. Heeft er iemand ervaring met deze " xxxx " en wat vinden jullie van de prijs?

              Ik ben de eerste om toe te geven dat het inderdaad soms heel frustrerend is dat een goede hint of tip niet kan/mag geven in de verkooptopic maar er zijn andere manieren en plaatsen om dit wel te doen.

              Inmenging van derden in een verkoop is al veel te vaak aanleiding tot ruzie geweest.

              Jo(han)
              Akkoord Johan!
              Jij zegt hier nu precies wat ik dacht.
              (maar dat was ik vergeten om zelf te vermelden)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: BD Verkopen

                Ik heb vorige week ook wat spullen verkocht, en toen heb ik bij het openingstopic vermeld dat ik liefst had dat er gereageerd werd via het topic zelf. Dat is omdat ik anders constant mijn mailbox en de privé-berichten hier op het forum moet controleren.
                Als er alleen in het topic zelf reacties komen, dan moet ik dus maar op 1 plaats alles in het oog houden.
                En als er dan vragen zijn over de aankoopdatum, garantie, staat van de verkochte goederen... dan kan ik er daar ook alle uitleg bijzetten zodat ik die niet elke keer opnieuw moet geven.

                Maar ik heb wel biedingen gekregen via privé-berichtjes, en dan heb ik het uur dat erbij vermeld is in het oog gehouden om alles zo eerlijk mogelijk te houden.
                En in het topic zelf heb ik er dan altijd zo snel mogelijk de prijs erbij gezet die laatst geboden was.
                Zodra ik aan de vraagprijs zat, ging de lens naar de koper die die prijs wou betalen, ik heb dus niet langer gewacht op een eventueel hoger bod om de boel niet eindeloos te laten aanslepen (de lenzen waren dezelfde dag nog verkocht, en de extender de volgende dag ).

                Ik heb ook al een paar keer zelf iets willen kopen, maar het is dan ook eens gebeurd dat ik dagen moest wachten op een reactie van de verkoper. Als dat gebeurt, dan haak ik wel af.
                Als iemand hier iets te koop zet, dan is het handig dat hij of zij probeert om op alle vragen zo snel mogelijk een antwoord te geven, dan is alles ook véél sneller verkocht .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X