Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BD Verkopen

    Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
    Goed maar zou jij het ook niet fijn vinden om een gebruikerscore te kunnen zien en zo te kunnen zien van dat deze persoon bv al 30 transacties gedaan heeft en alles goed verlopen is. Of dat jij bij iemand zit ja die heeft al 27 keer op iets geboden maar nooit iets gekocht. Het zou alles wat fijner maken.
    Wat heb je aan die gebruikerscore.
    Er zijn leden die op 1 jaar wel 5 DSLR bodies en/of 15 lenzen te koop aanbieden. Allemaal nieuw aangekocht? Misschien al tweedehands waarvan ze zelf de geschiedenis niet kennen. Krijgen die dan een goede score ?

    Als ik nu 27 keer een bod doe en er is 27 keer iemand die een hoger bod doet, krijg ik dan een slechte score omdat de verkoper geen prijs bij zijn topic plaatst ?

    Wat ga je dan doen met "enkel bod per email" of "enkel PM".

    Comment


    • #17
      Re: BD Verkopen

      Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
      Inderdaad geen Ebay maar als jij bij ebay je afspraken niet nakomt word je geschorst.
      Ik heb op Ebay al heel veel verkocht en ook al een paar plezanterikken gehad die een hoogste bod deden en nooit meer iets lieten weten ... ambetant maar het is niet te voorkomen.
      Wat wil je dat ik doe, hen verplichten te kopen? Ga jij ze voor mij gaan zoeken? En let maar op hun status bij Ebay, ze zijn nog steeds actief.
      Het enige dat je kan doen is ze negeren en ze in de lijst zetten van leden waarmee je geen zaken meer wil doen.
      Op het forum kan iemand een bod doen en niets meer laten weten, klopt ... maar je hebt er geen kosten bij, bij Ebay wel en je kan erna beginnen zagen om uw geld terug te krijgen. Duurt soms een hele tijd.

      Dus waarom geen gebruikerswaardering? Het is toch alleen positief dat men een verkoop postief beoordeelt of in de slechte gevallen dan negatief.
      En wat ga je beoordelen ... iemand dat geen interesse meer heeft? Het forum is niet als Ebay ... op Ebay moet u zich eerst akkoord verklaren met de voorwaarden, je bevestigt dat als je een aankoop doet dit een verbintenis inhoudt. Dit ooit al gezien op een forum?
      Ooit al eens een auto particulier verkocht? Hoeveel mensen zeggen dat ze interesse hebben en eerst naar de bank geld gaan halen maar toch nooit terugkomen? Juist, ze hebben zich bedacht of beter gezien ... zoals reeds gezegd, het gaat om veel geld.

      Ik heb ooit eens iets op dit forum te koop gesteld juist voor ik vertrok op boodschappen ... een paar uur erna waren er minstens 5 kwade PM's om te zeggen dat het een schande was dat ik nog niet geantwoord had ... ja, ik kan vooraf weten wanneer iemand iets gaat vragen hé ...
      Een mens heeft soms nog iets anders te doen ... soms komt er gewoon iemand onverwachts op bezoek ... wat ga je dan doen? Zeggen "sorry, ik moet voor mijn pc blijven zitten moest er iemand een vraag stellen" ...
      Ja ... de ene heeft meer geduld dan de andere ...

      En weet je wat het resultaat is met scores ... mensen willen geen slechte score en zekers niet achter een naam die op het forum door iedereen gekend is ... ze gaan gewoon een tweede user aanmaken, een andere nic en daarmee verkopen ... wildgroei in onnuttige users ...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: BD Verkopen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex
        Wat heb je aan die gebruikerscore.
        Er zijn leden die op 1 jaar wel 5 DSLR bodies en/of 15 lenzen te koop aanbieden. Allemaal nieuw aangekocht? Misschien al tweedehands waarvan ze zelf de geschiedenis niet kennen. Krijgen die dan een goede score ?
        Dit is ook mijn indruk, meer dan een indruk eigenlijk.
        Ik waag me niet aan namen noemen
        Het zijn wel meestal dezelfden OF iemand met zeer weinig postings.
        Je zou bijna kunnen denken dat die gebruik maken van de goede naam
        van BD EN gebruik maken van het vertrouwen dat DB-leden t.o.v.
        hebben.
        Loopt de aankoop/verkoop goed af, tja zoveel te beter.

        BD zelf (de mods enz.) houdt de zaken wel strikt in handen.
        (het is en blijft een zaak tussen koper en verkoper)

        Serienummers kunnen "wonderen" doen... in het eventueel achterhalen
        van info. betreffende de aanbieding.

        Toch vind ik het doodzonde dat een BD-er hier op BD bloot staat
        aan een miskoop...dat wij hier moeten opletten van wie we kopen
        en wat we kopen

        Epiloog....en moraal van mijn verhaal:"
        Koop alleen bij/van bekende "gezichten"...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: BD Verkopen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
          En weet je wat het resultaat is met scores ... mensen willen geen slechte score en zekers niet achter een naam die op het forum door iedereen gekend is ... ze gaan gewoon een tweede user aanmaken, een andere nic en daarmee verkopen ... wildgroei in onnuttige users ...
          Hierop heb ik al ooit gereageerd in een andere thread.
          Op seniorennet.be is dat zo opgelost.
          Een SIS-kaart is zo goed als waterdicht.
          En er zijn zeker nog andere en veilige oplossingen.
          Heb je bang om jouw idenditeit vrij te geven?
          Ja kijk, dan kan je nog bijv. rustig en alleen ergens gaan vissen
          En vooral niet bewegen

          Het is een kwestie van een knoop doorhakken en ook van
          verantwoordelijkheid durven opnemen.

          Loopt er nu iets fout dan is dat "een zaak tussen koper en verkoper".
          En meestal is de koper de dupe.
          Het enige waarop die koper dan verder kan rekenen, is op begrip...

          Gelukkig, ik zeg duidelijk gelukkig, komt het hier weinig voor.
          De meeste kopers zijn tevreden en zolang alles goed gaat
          blijft ook de zon schijnen en is er geen vuiltje aan de lucht.
          Maar ja, ook als het weer goed is kan er ene aan een onbewaakte overweg
          een "wreed accident" tegen komen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: BD Verkopen

            Maak dan gebruik van een whitelist en een blacklist he...

            Als er iets fout gaat kom je op de blacklist (als het gegrond is tenminste), als een deal goed afgehandelt wordt kom je op de whitelist (zowel kopers als verkopers)

            Is wel meer werk voor de mods, of mss moetenz e er iemand voor aanstellen
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: BD Verkopen

              Oorspronkelijk geplaatst door notex
              Wat ga je dan doen met "enkel bod per email" of "enkel PM".
              Afschaffen!
              In aangeboden enkel via het forum dus...

              Comment


              • #22
                Re: BD Verkopen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                Afschaffen!
                In aangeboden enkel via het forum dus...
                Geen slecht gedacht.
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #23
                  Re: BD Verkopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  Afschaffen!
                  In aangeboden enkel via het forum dus...
                  en hoe zie je dit dan praktisch?
                  Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt...
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #24
                    Re: BD Verkopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                    en hoe zie je dit dan praktisch?
                    Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt...
                    Vandaar dus mijn opmerking: PM's afschaffen (over dat deel van het forum) !!
                    Maar dat zal technisch gewoon niet mogelijk zijn vrees ik...

                    Comment


                    • #25
                      Re: BD Verkopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                      en hoe zie je dit dan praktisch?
                      Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt...
                      Ik ga volledig met Tony mee met de gedachte om het enkel via het forum te doen, maar in de praktijk krijg je onherroepelijk ter maken met de problemen waar Koen ook bang voor is.
                      Als iemand buiten het forum een bod per mailtje stuurt en de verkoper gaat daarop in en meld hier dat hij van verkoop afziet is dat toch niet na te trekken. Bovendien moet het hier wel leuk blijven zonder bewakingsagenten aan te stellen denk ik.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #26
                        Re: BD Verkopen

                        Welke is de reden opdat anderen bewaking dienen te doen.
                        Houd het eenvoudig, speel het spel niet mee en geef ook geen aanleiding tot een PM-spel.
                        ALs ik iets verkopen zou, zou ik helemaal niet antwoorden op PM's en om dezelfde redenen zou ik bij aankoop, geen PM's sturen met het risico dan geen goede aankoop te kunnen doen.
                        Zo simpel is het. Zever er niet over, maar doe het en speel die spellekes niet mee
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: BD Verkopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                          Vandaar dus mijn opmerking: PM's afschaffen (over dat deel van het forum) !!
                          Maar dat zal technisch gewoon niet mogelijk zijn vrees ik...
                          Dat is grote zever. Iemand verkoopt en een ander koopt.......verder heeft daar niemand zaken mee. Dus moet het zeker niet openbaar gebeuren, en een ander hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
                          Als iemand op het forum iets te koop aanbiedt, en ik heb daar geen interesse in, dan bemoei ik me daar ook totaal niet mee. Noch via het forum, noch via PM. Het interesseert me dan gewoonweg niet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: BD Verkopen

                            Mijn persoonlijke mening:

                            Of en aan welke voorwaarden iets verkocht of gekocht wordt heeft niets te maken met BD.

                            Leden- niet handelaars- krijgen de mogelijkheid om anderen in te lichten over hun te koop staande artikels in het sub forum " te koop".

                            Zoals reeds meermaals aangehaald wenst BD zich niet te mengen in de koop en wenst BD zekers geen polemieken te starten of toe te laten over het te verkopen produkt of de hiervoor gevraagde prijs.
                            ( OFF topic reply's weet je wel )
                            Dit is iets persoonlijks tussen de verkoper en de geinteresseerden. Vraag en aanbod.
                            En of een koop doorgaat of niet is een beslissing tussen de verschillende partijen.
                            Hierin is geen rol weggelegd voor BD

                            Persoonlijk zou ik het zelfs eerder wenselijk vinden dat alles via PM geregeld wordt en dat de mogelijkheid om te replyen in dit sub-forum zou uitgeschakeld worden. Dus louter een advertentie ruimte.

                            Goede en slechte ervaringen ( hoe ga je controleren wie gelijk heeft ? ) zouden op één of andere manier wel hun weg vinden naar het forum

                            mvgr
                            Jo(han)
                            Last edited by Jo; 5 januari 2006, 13:02.
                            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                            Comment


                            • #29
                              Re: BD Verkopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jo
                              Mijn persoonlijke mening:

                              Of en aan welke voorwaarden iets verkocht of gekocht wordt heeft niets te maken met BD.

                              Leden- niet handelaars- krijgen de mogelijkheid om anderen in te lichten over hun te koop staande artikels in het sub forum " te koop".

                              Zoals reeds meermaals aangehaald wenst BD zich niet te mengen in de koop en wenst BD zekers geen polemieken te starten of toe te laten over het te verkopen produkt of de hiervoor gevraagde prijs.
                              ( OFF topic reply's weet je wel )
                              Dit is iets persoonlijks tussen de verkoper en de geinteresseerden. Vraag en aanbod.
                              En of een koop doorgaat of niet is een beslissing tussen de verschillende partijen.
                              Hierin is geen rol weggelegd voor BD

                              Persoonlijk zou ik het zels eerder wenselijk vinden dat alles via PM geregeld wordt en dat de mogelijkheid om te replyen in dit sub-forum zou uitgeschakeld worden. Dus louter een advertentie ruimte.

                              Goede en slechte ervaringen ( hoe ga je controleren wie gelijk heeft ? ) zouden op één of andere manier wel hun weg vinden naar het forum

                              mvgr
                              Jo(han)
                              Inderdaad, kan ik volledig mee akkoord gaan. Enkel plaatsing van de advertentie, en afhandeling via PM. Anders krijg je hoe dan ook ongewenste inmenging en commentaar.

                              Comment


                              • #30
                                Re: BD Verkopen

                                "bewakers"?

                                ik ben even in je topic gaan zien jan..
                                Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
                                Niet meer in onderhandeling dankzij de vele zo eerlijke bieders hier op BD
                                Alleen bieders gewenst die niet niet om de 5min van gedacht veranderen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
                                Het doet er allemaal niet toe hé al is het toestel 10de hands als het niet veel gebruikt is en in goede staat wat maakt het uit. Trouwens tof van u om dit hier in de topic te komen posten. Echt getuigt van veel respect
                                een derdehands toestel verkopen in "goede staat" daar is helemaal géén probleem mee. maar waarom maak je je druk als iemand een serieuze infowaarde aan je topic toevoegt? schrik dat je minder gaat krijgen?
                                hoe kan iets compleet in een doos zitten terwijl je de ouderdom niet kent?

                                als je eerlijke kopers verwacht kun je't best ook eerlijk verkopen. natuurlijk heb je over niets gelogen maar bepaalde informatie achter houden is ook niet zo netjes.
                                ik kan me voorstellen dat potentiele kopers plots afhaken als ze vernemen wat het product juist is. als het dan nog eens blijkt dat je liever niet hebt dat die informatie over het produkt vrijgegeven wordt.. tja dat lijkt me weer een rede om toch niet tot de verkoop over te gaan!

                                BD is een leuke groep. dat betekent ook dat we elkaar helpen waar we kunnen. dus gaan we elkaar ook geen katten in zakken laten kopen hee
                                als we onredelijke dingen zien staan dan reageren we daar dan ook op..
                                hierdoor heb je dan meestal ook direct een serieuze prijs. misschien is dat pijnlijk voor een verkoper die zijn prijs zo hoog mogelijk houdt

                                om te verkopen met een zo groot mogelijke winst kun je inderdaad bij eBay terecht.
                                mss kan je daar zelf een lege 20D doos verkopen voor een paar 100 euros
                                foto als spiegel of als venster?

                                Comment

                                Working...
                                X