Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

Ikzelf ben niet te spreken over PDP.

Ondanks het juiste adres te specifiëren (het bedrijf waar ik werk), hebben ze het pakket trachten te leveren op een compleet ander adres (een ander gebouw van hetzelfde bedrijf) omdat de andere pakjes van die truck wel bestemd waren voor dat gebouw.
    Toen het daar geweigerd werd (logisch, ze kennen mij daar niet) heeft PDP zonder mij ook maar iets te laten weten het teruggestuurd naar de verzender!

Ik bel de customer service, laat weten dat ze een fout gemaakt hebben en beloven dat ze het toch nog zullen leveren maar dat het moeilijk zou worden.
    Ik bel iets later terug om te horen hoe het nu zat: wisten ze plots helemaal niet meer op welke camion het pakket zich bevond.
    Uiteindelijk hoor ik later op de dag dat ze het adres naar mijn _naam_ hebben gestuurd, maar naar het _adres_ van de verzender!

Eind van het verhaal: het pakket is terug beland bij de verzender waar ik het zelf ben gaan oppikken.

Incompetentie troef bij PDP.

Comment

Heb ook nog totaal géén positieve ervaringen met pakjesdiensten in't algemeen, integendeel...

Eén keer lag mijn bestelde camera slecht verpakt, gewoon buiten, bloot op onze oprit in een afgeleefd doosje ...
      Klaar om gewoon mee te kunnen genomen worden door een voorbijganger...
      Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.

Een andere keer steken ze gewoon een briefje in mijn bus met de melding dat ik niet thuis was,
      terwijl ik de hele dag het huis niet uit geweest was !!

Daar kan ik gewoon van ontploffen van zulke situaties
      En het ergste is dat de dag van vandaag dit allemaal als "normaal" wordt beschouwd, je zou er maar rekening moeten mee houden

Dus voor mij NOOIT geen pakjesdiensten meer, met de uitzondering van een pakje van weinig waarde, dat valt nog te bezien...

Heb nu een bestelling van 2 lenzen, een tas & nog wat spullen..

De verkoper wou zelfs gratis leveren met UPS, maar heb vriendelijk bedankt en wat meer betaald om met de post te leveren..
      Indien je dan niet thuis bent, is het gewoon naar je dichtbijzijnde postkantoor lopen & voila daar is je pakje...

(PS: Met UPS zelf heb ik nog geen ervaringen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
        ...

Een andere keer steken ze gewoon een briefje in mijn bus met de melding dat ik niet thuis was,
        ...
        Uitgerekend dit, heb ik meegemaakt met De Post!
        | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
          Heb ook nog totaal géén positieve ervaringen met pakjesdiensten in't algemeen, integendeel...

Eén keer lag mijn bestelde camera slecht verpakt, gewoon buiten, bloot op onze oprit in een afgeleefd doosje ...
          Klaar om gewoon mee te kunnen genomen worden door een voorbijganger...
          Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.

Daar kan ik gewoon van ontploffen van zulke situaties
          En het ergste is dat de dag van vandaag dit allemaal als "normaal" wordt beschouwd, je zou er maar rekening moeten mee houden

Dus voor mij NOOIT geen pakjesdiensten meer, met de uitzondering van een pakje van weinig waarde, dat valt nog te bezien...

Heb nu een bestelling van 2 lenzen, een tas & nog wat spullen..

De verkoper wou zelfs gratis leveren met UPS, maar heb vriendelijk bedankt en wat meer betaald om met de post te leveren..
          Indien je dan niet thuis bent, is het gewoon naar je dichtbijzijnde postkantoor lopen & voila daar is je pakje...

(PS: Met UPS zelf heb ik nog geen ervaringen)

Mmmmm, spreek me niet van de post!

Maar het meest merkwaardige dat ikzelf ooit heb meegemaakt was met de verzendingsdienst van Westpoint. Ze kwamen twee monitoren leveren.

De man in kwestie leek zó uit Zaïre weggelopen. Hij sprak alleen Frans, en dan nog op de clichematige manier die we van Zaïrezen verwachten. Zo adresseerde hij me doorlopend als "grand chef". Hij kon niet weergeven op een eenvoudige betaling, maar uiteindelijk ging hij terug naar de auto en kwam met twee handenvol muntstukjes van 1 eurocent. "Grand chef, si ça suffit pour Vous, c'est OK pour moi". Hij liet ze nog vallen ook en ik mocht ze oprapen. Nog voor ik iets had kunnen zeggen, was hij vertrokken.

Enkele maanden later kreeg ik een herinnering voor onbetaalde factuur van 2 monitors. Ik bel met de boekhouding en doe het hele verhaal. Blijkt dat onze zwarte vriend met al de opbrengsten van die dag verdwenen is en dat zelfs de camionette is verdwenen. Ik was dus niet de enige.

Tsja, verzendingsdiensten... breek me de mond niet open. Maar ook de Post zou ik niet vertrouwen, zeker niet als het gaat om zendingen van of naar bepaalde firma's.

Verder heb ik uit betrouwbare bron dat er bij DHL ongelooflijk veel wordt gestolen. Een man die ze betrapten had als belangrijkste verweer: "ze doen dat toch allemaal hier...".
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baron
            Uitgerekend dit, heb ik meegemaakt met De Post!
            Ik ook, zowel met kleine pakjes als met aangetekende brieven.
            Je laat iets versturen wetende dat je thuis zult zijn (verlof) ... je blijft dan ook zekers thuis omdat je iets verwacht en denkt van "de postbode zal wel bellen" ...
            Ja, nougabollen ... niet gebeld en een briefje in de bus dat ik naar de Post mocht om het af te halen wegens "niet thuis".
            Ik direkt naar de Post en daar "ah neen mijnheer, niet vandaag, er staat duidelijk op uw briefje dat het vanaf de volgende werkdag kan". Ikke : "Euh, sorry, maar die postbode neemt dat toch niet mee naar huis en die zal dit dus toch vandaag hier binnen brengen?"
            Ja, maar dat wil niks zeggen ... kom morgen eens terug. Ah neen, ik ga hier niet buiten zonder mijn pakje. Wordt de postmeester erbij geroepen, en zonder discussieren "ge komt een pakje afhalen, hier is het se mijnheer, a.u.b.".
            Ik vroeg waarom de postbode niet komen bellen was niettegenstaande ik thuis was ... ja, die liep daar ook juist rond. De uitleg was "er stond geen auto voor de deur, dus dacht ik dat er niemand thuis was" ...
            En als mijn vrouw er dan mee weg was of hij gewoon in de garage stond? U ziet toch ook dat er een garagepoort is en dat er mogelijk een auto binnen staat? Ja, als ik mij daar mee moet bezig houden ... blablabla ...
            De Post
            En spreek mij zeker niet van DHL en hun kompanen dat ze overgenomen hebben

De enige waar ik nog nooit problemen mee had is UPS, tot nu toe
            Last edited by VerSeg; 9 januari 2006, 03:40.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Verleden week nog meegemaakt ,auto voor de deur ,licht aan in huis en een kaart in de bus dat ik mijn aangetekende zending kon afhalen in de post.
              Gebeld naar de post dus en uitleg gevraagd,de postbode was nog bezig aan zijn ronde.Ik weet echter dat hij de pare kant van onze straat als laatste doet en dus gevraagd of hij bereikbaar was via gsm.Dit wilden ze dus niet zeggen ,heb de betrokken persoon dan maar staan opwachten.
              Na een half uur in de kou heb ik dan toch mijn aangetekende brief gekregen,die gast beweerde dat hij gebeld had maar onze knop van de bel blijft hangen als je erop drukt en dit was dus niet het geval.
              Volgens mij staan die gasten zodanig onder tijdsdruk dat ze voor het gemak en de tijd gewoon een kaart in je bus deponeren en zo geen tijd verliezen.

Groeten Rusty
              Ik haat vriendjespolitiek

Comment

Deze week door DHL pakje te leveren, zonder dat er overdag iemand thuis is...

Zal maar een briefje hangen bij wie ze eventueel kunnen leveren, want als ze het terug mee moeten nemen, vertrouw ik het helemaal niet...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Jaja, da ziet ge nooit meer terug

Comment

Idd bij UPS ??? problemen...
                    ik heb al veel pakjes met DHL en ABX gekregen zonder problemen.
                    Bij ABX kan je zelfs het uur bijna zeggen dat ze er staan, via den tracking. Als er loaded staat kan je er bijna zeker van zijn dat ze binnen de twee uur aan de bel staan.
                    En ze staan niet aan de verkeerde bel zoals UPS...
                    Alhoewel hier met de straatnaam veel verwarring kan gebeuren. Dezelfde straat wordt doormidden gesneden door een rijksweg. Aan de ene kant heet het "kleine" straat aan de ander kant "groote"...
                    Maar weer met eigen huis nummers, dus mijn nummer komt tweemaal voor in dezelfde straat"naam"... Oeps.
                    En toch komen de pakjes juist aan. oef, want als ik dit verhaal zo lees...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                      He!!! niemand thuis laat even weten waar je woond kan nog wel het 1 en ander gebruiken

Groetjes van een brave burger
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin

Zal maar een briefje hangen bij wie ze eventueel kunnen leveren, want als ze het terug mee moeten nemen, vertrouw ik het helemaal niet...
                        Als je dit doet MOET het briefje ondertekend zijn door u en MOET de persoon van DHL dit kunnen meenemen als bewijs.

Onlangs ook nog voorgehad met DHL (ABX is nu ook van hen of ze werken samen denk ik want de ene brengt de pakjes van de andere). Ik bestel iets met levering de dag nadien, dus supplement. Twee dagen niets te vinden van het pakket, dan gedurende 3 volle dagen blijft het pakket in transit in hun depot zonder dat er iets verandert. Natuurlijk is er dan een WE tussen en komen die niet en als ze wel komen is het een week later als ik niet meer met verlof ben.
                        Ik hang een briefje aan de ruit in deur (langs binnenkant omdat het regende) met vermelding dat ze het ofwel mogen afgeven bij een buur ofwel in de bus steken (grote brievenbus).
                        's Avonds een kaartje in de bus dat er niemand thuis was en dat het pakket geretourneerd zou worden naar de afzender ???
                        Ik bel direkt naar die gasten en vraag een heraanbieding ...
                        Onmogelijk zeggen ze, we zijn twee keer geweest en twee keer was er niemand thuis.
                        En waarom steekt er dan maar 1 briefje in de bus?
                        Omdat we de eerste keer geen insteken, pas de tweede keer.
                        En waarom hebben jullie dit niet aan een buur gegeven zoals vermeld?
                        Omdat we het briefje niet konden meenemen als bewijs.
                        En kan ik het zelf komen afhalen bij jullie?
                        Neen, eens dat het gemarkeerd staat voor terugzending naar afzender mogen we dit niet meer doen.
                        Dan maar een beetje beginnen schelden omdat de vriendelijke manier niet meer helpte. Ineens ... "geef mij uw telefoonnummer, we bellen u morgenvroeg terug ..."
                        De dag nadien geen telefoon, dus ik bel zelf nog maar eens en ik kreeg direkt als antwoord "het pakje is afgeleverd mijnheer".
                        Ja, plots kon het dus wel en het briefje dat ik ondertussen buiten aan de deur gehangen had was nog mooi aanwezig en hadden ze dus niet meegenomen. Pakje stak gewoon in de bus.
                        Veel hangt dus af op wie je valt en hoeveel goesting die heeft ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic
                          En ze staan niet aan de verkeerde bel zoals UPS...
                          Iedereen kan eens missen en het is niet het bedrijf dat zich vergist maar de persoon dat het levert ... als zo ne kwibus van UPS morgen bij DHL, ABX of XYZ gaat werken, dan zullen er daar ook wel vergissingen gebeuren.

Iedereen kan eens verkeerd zijn, enkel te zien of het puur pech is of door er zijn voeten aan te vegen.

Maar dan komt pas de service van het bedrijf te pas ... om het op te lossen.
                          Sturen ze u wandelen of helpen ze u echt een "snelle oplossing" te vinden ... daar ligt alles.
                          En iemand vinden die u echt wil helpen, ook doet wat hij zegt en daarbij ook nog eens vriendelijk is ... dat komt ge niet overal tegen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

ik wacht hier ook nog op een pakket van ups ( besteld bij corne..)
                            betaling/verzending onmiddelijk in orde en het zou ook dinsdag of woensdag geleverd worden(betalingskantoor van corne had ook al alles in orde)

zou vorige week dus al geleverd moeten zijn en kreeg donderdag inneens een trackingmail van ups dat hij nu vandaag (9-1) zou moeten geleverd worden...
                            nog altijd niks gezien
                            k*tzooi , zoveel dokken voor ups en dan niet eens tijdig kunne leveren

ze kenne daar precies ook nie veel van distributie
                            volgende keer laat ik 't gewoon door de post leveren

Comment

Net zoals mijn voorganger zit ik vandaag al de hele dag te koekeloeren op UPS, zonder resultaat , bestelling van corne ging vandaag geleverd worden, gelukkig, of toch niet was ik ziek thuis vandaag.
                              Voor mij nooit nog een pakjesdienst, heb in 't verleden nogal probs gehad met die clojo's, ik hoop dat er andere mensen zijn die betere ervaringen hebben.
                              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                                Ik heb bij een heel groot computerbedrijf gewerkt die alle afleveringen per UPS deed.
                                Dell dus.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X