Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

    Mja, daar brengen ze enkel zichzelf mee in de problemen he. Want er is nu een onderzoek gestart en die kerel kan morgen persoonlijk naar hier komen uitleggen waar hij het heeft afgegeven!

    Comment


    • #17
      Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

      Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
      Stel dat ze niet toegeven dat het daar is, of het pakket is geopend en den lens beschadigd... Wie is er dan verantwoordelijk?
      Verzending is altijd de verantwoordelijkheid van de verzender, in jouw geval dus cameranu.nl. Die zullen het dan weer af moeten wikkelen met de koerier. Waarschijnlijk is het pakketje verzekerd, maar dat is alleen belangrijk voor de verzender, niet voor jou.

      Comment


      • #18
        Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

        Het is altijd moeilijk. Telkens als er bij mij weer een berichtje in de brievenbus ligt met de melding dat ze langsgeweest zijn maar niemand thuis aangetroffen hebben dan denk ik 'had het maar bij de buren afgeleverd'. Tot ze dat de laatste keer deden maar daarvan mij niet op de hoogte brachten. Ook gebeld met UPS (twee dagen later) maar de naam waar het afgegeven zou zijn, zei mij helemaal niets. Bleek de naam van de overbuurvrouw te zijn die ik niet van naam ken. Ze kwam net met het pakketje aanlopen toen ik met UPS aan de telefoon was. Ik vind het beter dan zelf naar een distributiecentrum te moeten rijden om het op te halen maar ze zouden wel duidelijk moeten aangeven DAT en WAAR ze het hebben afgegeven (naam, huisnummer en handtekening).

        In het geval van de OP vind ik het wel vreemd dat de naam waar UPS het zegt te hebben afgegeven wel een bestaande naam is in de straat, tenzij het natuurlijk een veelvoorkomende naam is.

        Comment


        • #19
          Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Ik vind het beter dan zelf naar een distributiecentrum te moeten rijden om het op te halen maar ze zouden wel duidelijk moeten aangeven DAT en WAAR ze het hebben afgegeven (naam, huisnummer en handtekening).

          In het geval van de OP vind ik het wel vreemd dat de naam waar UPS het zegt te hebben afgegeven wel een bestaande naam is in de straat, tenzij het natuurlijk een veelvoorkomende naam is.

          Wie zegt dat die persoon zijn echte naam opgaf? Niet iedereen is even eerlijk. Ik heb het geluk ook goede buren te hebben, maar misschien zijn die op een dag niet thuis, en gaan ze een beetje verder bij iemand die het niet zo nauw neemt. Wat dan.

          En de koeriers willen verder rijden, wat te begrijpen is. Als ze dan bij een buur nog eens een pas zullen vragen, dan gaan veel personen geen pakjes meer aannemen.


          Ik heb nu wel het geluk, dat mijn echtgenote in een winkel werkt, waar altijd iemand is van 10u00 tot 18u00, dus ben ik altijd zeker dat het goed bezorgd word.
          www.i-mac.be
          http://www.cerclebrugge.be

          Comment


          • #20
            Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

            En wat als, ik als goede buur, een pakketje aanneem en dit blijkt na opening schade te hebben... Misschien wel burenruzie dan
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #21
              Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

              Pakketje was inderdaad verzekerd, maar daarmee heb ik het nog altijd niet he :'(

              De naam in de straat is bestaande, maar is wel 500 meter en 30 huizen verder :s

              Geen probleem dat ze afleveren bij de buren, maar dan wel graag een bericht in de brievenbus met daarop precies waar ze het hebben afgeleverd he, had ik die tracking niet, dan had ik nog langer kunnen wachten!

              Ik was bovendien THUIS op het moment dat ze langsgeweest zijn! Onze voordeur is wel aan de zijkant, want vooraan is er de winkel van mijn moeder, die onder de middag wel gesloten was helaas. Maar er zullen nog wel huizen met een voordeur aan de zijkant zijn, toch?

              Voor alle zekerheid heb ik nu op de deur van de winkel een groot papier gehangen met daarop in reuzenletters: UPS: voordeur aan de zijkant, mijn gsm nummer, voor het geval de voordeur toch niet gevonden wordt en een pijl naar de juist zijkant! En nu maar wachten he

              Comment


              • #22
                Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                Vandaag 2 keer met UPS gebeld... (een ervaring op zich, beeldt u zich de conversaties maar in met een "ernie" (van bert&ernie) stemmetje.

                => Ben een hele dag thuisgebleven en heb GEEN koerier gezien...
                "Ja meneer, zo'n onderzoek duurt 8 dagen..."

                =>

                Na 8 dagen krijgt de verzender een claimformulier... Wie weet hoe lang duurt het dan nog
                "Dat hangt af van de verzender"

                ...

                Comment


                • #23
                  Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                  Ik heb bij een heel groot computerbedrijf gewerkt die alle afleveringen per UPS deed. Alleen voor belangrijke klanten en hele speciale of dure leveringen werd gebruik gemaakt van een ander (meer betrouwbaar) bedrijf. De service van UPS is ook nog afhankelijk van het soort contract het verzendende bedrijf met ze heeft.
                  Ook heb ik laatst gehoord dat UPS in Nederland veel chauffeurs niet in dienst heeft maar dat ze gewoon kleine zelfstandigen zijn. Daarom zou er ook te weinig controle zijn.
                  Last edited by marjo; 3 januari 2006, 21:17.

                  Comment


                  • #24
                    Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                    Zeker van dat er geen minder eerlijke klant van uw winkel er mee gaan lopen is?
                    Als UPS nu toekomt en vraagt aan de eerste de beste dat aan de deur staat of dit voor hem is en die zegt ja, dan is die daar wel mee weg hé ...

                    Ik heb zelf goede ervaringen met UPS ... twee weken geleden nog iets laten leveren, ook niet thuis en daar stak een briefje in de bus.
                    Op dat briefje kan je aanduiden of het aan een buur mag gegeven worden en dit moet je tekenen. Verder staat er bij dat ze dit enkel kunnen uitvoeren indien ze het briefje ondertekend kunnen meenemen als bewijs en dat alle verantwoordelijkheid op u valt bij verdwijning of beschadiging. Lijkt mij volledig eerlijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                      geen briefje in de bus, winkel was toe, ik was thuis;

                      Comment


                      • #26
                        Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                        Ik heb een deel van de discussie gevolgd en heb een tijdje geleden ook iets gelijkaardigs meegemaakt met een zending van de USA. Daar was het wel via de Amerikaanse Postal Service (wat een horribel bedrijf is om verloren gewaande pakjes te zoeken, want men heeft er geen defitig tracking systeem).

                        Anyway, het lijkt me niet jouw verantwoordelijkheid maar van de verzender van het pakje om voor een degelijke (tijdige) levering in te staan – en dus eventueel achter de veren van de transporteur te zitten. Indien de levering niet binnen de afgesproken of redelijke tijdspanne gebeurt en niet meer localiseerbaar is, dan zou ik zeggen dat ze 't gewoon opnieuw moeten opsturen. Zij dienen daarop een schadeclaim bij de transportfirma in voor verloren goederen.

                        Als de verzender beweert dat het pak is afgeleverd, dan moeten zij (niet de transporteur) je een Proof of Delivery met jouw handtekening kunnen voorleggen. Zolang zij je geen dergelijke POD kunnen voorleggen, heb jij niks ontvangen.

                        Ik zou me dan ook niet telkens wenden tot de transporteur, maar gewoon tot de verzender.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                          Ik heb ook contact met de verzender. Die zitten wel degelijk achter de veren van UPS hoor, wees maar gerust. Als het maandag niet opgelost is krijg ik een nieuwe lens toegestuurd. Prima service bij cameranu.nl !!

                          We zien wel zeker Hopelijk versturen ze maandag met een ander bedrijf

                          Comment


                          • #28
                            Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                            Die van UPS moest bij mij ook is een pakje komen leveren...na een half uur rommelen in zen auto...vond ie het niet..
                            Ik heb het pakje nooit gezien en ontvangen.

                            Ronny

                            Comment


                            • #29
                              Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                              Bijna vergeten:

                              Donderdag is de UPS man met zijn staart tussen zijn benen het pakketje komen brengen. Hij zei dat het zijn route normaal niet was, maar dat er iemand ziek was, bovendien had hij zich vergist met een bordje "fietspad straatnaam" dat verwijst naar het fietspad dat wegens te gevaarlijke straat achterin loopt.
                              Hij had het dus bij de buren afgeleverd zei hij. En uitgebreide verontschuldigingen.

                              Nu 'k ben al blij dat ik mijn lensje heb, zo'n dingen kunnen gebeuren, dus ik was helemaal niet boos op die man. Wel op de buurvrouw, aan wie ik tot 2 maal toe was gaan vragen of het daar lag. Ik dus onmiddelijk naar die buurvrouw, die: "maar hier is helemaal niemand geweest, dapakket heb ik nooit gezien"
                              Dus vermoedelijk was het niet bij de buren zoals ik dat interpreteer (enkel huizen verder) maar bij de buren van enkele straten verder.... geleverd
                              Nuja, eind goed al goed!

                              Comment


                              • #30
                                Re: UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

                                Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
                                Het kan toch niet moeilijk zijn om een huisnummer juist te zien, toch?
                                Dat zou ik toch niet te hard roepen, want dat is op de meeste plaatsen een regelrechte ramp!
                                En als die mannen voor een gesloten winkel staan, kan ik nog aannemen dat ze niet de tijd gaan nemen om toch maar een andere deur/ingang te vinden. Ze hebben meer dan één pakje te leveren!

                                Heb zelf ook al eens een pakje gehad dat 7 huizen verder was afgeleverd bij een oud meneerke ... 3 dagen later kwam hij op 't gemaksken vragen of ik dat misschien was

                                Comment

                                Working...
                                X