Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het heeft wel niets met links of rechts kijken te maken, maar alleen maar iets doen met rechts in dit geval ( links zal het waarschijnlijk ook wel werken.)
Vond het wel grappig.
1.Als je achter je bureau zit of aan tafel, til je rechtervoet op van de vloer en draai rondjes naar rechts (met de klok mee)
2. Blijf draaien en teken nu met je rechterhand een “6”in de lucht.
.................................................. .................................................. .
Je voet draait nu in de andere richting.
Zie je !!! En er is niets wat je daar aan kunt doen !
Veel draaiplezier
Chris
Ho ho heren, wel even eerlijk vertellen dat jullie al een poosje aan het oefenen zijn
Chris
(Moet eigenlijk in Chit-Chat, bij : Hoe slim is je rechtervoet?)
Ik zat me net af te vragen hoe het toch kwam dat als ik de centrale navigeerknop op mijn KM 5d wil bedienen ik steeds met mij neus in de knoop kwam: juist! ik kijk met het linker oog.
ik ben twee-handig, heb voorkeur voor links maar vroeger rechts moeten gaan schrijven. Ik kan dat schrijven nu ook met links in hetzelfde handschrift maar dan in spiegelbeeld.
Serieus fotograferen is een creatief vak. Het is vlgs mij een gegeven dat creatievelingen vaker een voorkeur links hebben. Hoe komt het toch dat de ergonomie van de camera's op het rechteroog is ingericht?
ontbreekt er iets aan de creativiteit van de techneuten?
het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie. Telecaster weblog km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens
Wel ik doe het ook met linkse oog.
Zo is ander oog afgeschermt door toestel en moet ik dat niet dichtknijpen.
Ieder heeft zijn/haar voorkeur.
Enig probleem is dat mijn neus nu steeds tegen het toestel plakt
Ik ben rechtshandig, maar kijk altijd met het links oog door de zoeker van de D70. Met mijn rechter oog zie ik geen steek (alles is troebel en onscherp - een lui oog).
Niemand ziet het dat ik een lui oog heb, maar ik heb soms problemen met afstandschatting en snelle reflexen als ik niet kan focussen. Bvb. iets opvangen uit een hoek die ik niet verwacht gebeurt instinctief en dus met wisselend resultaat...
Testen voor dieptezicht geven mij een dikke nul, gelukkig corrigeren de hersenen dit.
waarom ik dit zo aanhaal is omdat ik constateer dat relatief veel posters links kijken terwijl de ergonomie van de camera daar niet (herkenbaar) op is ingericht.
het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie. Telecaster weblog km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens
Comment