Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Otto Knap -- Publiciteit op forum?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

als je het IP adres hebt, en je weet welke ADSL/kabel provider het is, stuur dan je spam klacht naar die provider met het tijdstip, ip nr en je logfiles .. en ik verzeker je dat die persoon problemen krijgt en niet de andere gebruikers van die provider.

toen ooit een andere telenetgebruiker "probeerde" bij mij "binnen te wandelen" heb ik dat gedaan, en met succes!

Comment

Originally posted by Vejito
      Probleem is ook dat je daar anderen mee straft, want als je idd een ip-adres van Skynet, pandora, easynet of anderen wil blokkeren, moet je de hele RANGE blokeren, omdat (zoals dentomme zegt) een ADSL ip adres inderdaad elke 36 uur veranderd, door een geforceerde disconnect door te voeren.
      Ik wist niet dat een ADSL-adres veranderde om de 36 uur. Uiteraard is niet mogelijk een hele range te blokkeren, en vermits het adres verandert, is het ook niet mogelijk dat ene adres te blokkeren...
      Nu ja, het leek me een idee, maar blijkbaar niet dus...

Jörg
      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

het is zelfs zo dat als je reboot (bij ADSL toch), je een ander ip-adres krijgt (kan toevallig terug hetzelfde zijn natuurlijk)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

je hoeft zelfs niet te rebooten.

je werkt met dynamische ip-adressering, is ook aangegeven in je verbinding ('krijgt ip-nr van host')

maw als gebruiker x ergens een fout begaat en wordt gebannen (ip-nr of een hele range), dan kan het gebeuren dat gebruiker y en/of z de dag erna of zelfs gedurende meerdere dagen vreemde storingen gaan ondervinden omdat ze bij dezelfde provider zitten en toevallig een ip-nr uit die range hebben gekregen.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

hoe verander je da dan zonder te rebooten ?
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
              hoe verander je da dan zonder te rebooten ?
              Met ADSL heb je eigenlijk een soort "dial up" verbinding, net zoals vroeger met een modem. De kant van de ISP verbreekt zelf die verbinding, om het ip adres vrij te krijgen.
              An  a day keeps frustration away!
              http://www.demey-deleus.be

Comment

als ik mijn verbinding verbreek in Windows en ik verbind me terug
                dan heb ik weer hetzelfde ip-adres
                ook als ik de modem op en af zet
                lukt me enkel via reboot om te veranderen

Ik gebruik RASPPPOE van Easynet

Comment

Easynetters... Da zijn de goeie
                  An  a day keeps frustration away!
                  http://www.demey-deleus.be

Comment

ben je dan ook bij Easynet ?
                    en binnenkort 3Mbit
                    merk jij er nu al iets van ?
                    ze zeiden dat het vooral begin volgend jaar zal zijn

Comment

Probeer eens met

ipconfig /renew

in een DOS box.

als ik mijn verbinding verbreek in Windows en ik verbind me terug
                      dan heb ik weer hetzelfde ip-adres
                      ook als ik de modem op en af zet
                      lukt me enkel via reboot om te veranderen

Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Heb dit geprobeerd Rept en bij Telenet lukt het niet.
                        Ik krijg hetzelfde ip-adres terug.
                        Zelfs als ik eerst ipconfig /release doe om het vrij te geven, en daarna terug ipconfig /renew krijg ik hetzelfde terug.
                        Ik denk wel dat je bij Telenet om het uur een ander ip adres krijgt.

Comment

Hallo Chriska,

Bij Telenet heb je héééééééél lang hetzelfde IP-adres ...

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Gelijk heb je Jaja.
                            Ik heb mijn info verkeerd begrepen.
                            Je houdt inderdaad je ip lang, en het blijft na het uitschakelen van de pc nog een uur voor jou gereserveerd.
                            Dit wil ook zeggen dat indien je jou pc van de kabelmodem loskoppelt en je hangt er een laptop aan (of andere pc) het ook een uur duurt alvorens je met deze kunt surfen, tenzij je het ip adres hebt vrijgegeven met het commando ipconfig /release.

Comment

Fellow members
                              Iets begrijp ik niet helemaal, geef den Otto toch een beetje krediet, hij is nu zelfs goedkoper dan pin, en jullie reageren op deze manier??? Of heb ik iets gemist???
                              Ik weet niet, maar op den duur mag hier niet veel meer hoor, geen spellingsfouten, geen beetje promo voor een "kleinhandeltje" waar we allen iets aan hebben...geen job advents. Maar wel tot vermoeiens toe de rommel van den aldi (nou, tis niet altijd rommel, dat weet ik) aanprijzen.
                              Tja , men gedacht zo de Boma zegge!!!
                              Rudy

Comment

Hallo Rudy,

"Den Otto" heeft wel hier wel héél veel krediet gekregen hoor ...
                                Maar herhaaldelijke commerciële postings in de koopjeshoek, dat kan niet meer.
                                Daarvoor is hij meer dan genoeg gewaarschuwd - en ondanks dat alles bleef hij rustig verder posten. Er zijn nu eenmaal afspraken binnen het forum.

Jaja
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
                                X