Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fotobuch.de

Ik ben overgestapt op Saal. Zo'n vlakke binding is toch nog mooier. En de print kwaliteit van Saal is volgens mij zelfs beter.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik wou van een bijeenkomst een fotoboek maken; en heb op goed geluk fotobuch gekozen.

Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben van het resultaat. Kleine foutjes die ik achteraf zag in de layout waren geheel voor eigen rekening (foto vooraan niet gecentreerd, zwart bandje eigenlijk overbodig, ...)

Het formaat dat ik heb gekozen was 'premium classic quer' met 'wattiert' kaft, 52 pagina's.
      Kost: 37,60 euro (was toen een -17% promo aan de gang ter gelegenheid van Halloween of Kerstmis)

Iedereen die het boekje heeft bekeken vond het toch goed (ofwel durfden ze geen kritiek geven )

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nergens achtergronden ofzo heb gebruikt, ik heb gewoon telkens foto's op een witte achtergrond geplaatst.

ook heb ik bij paginaoverlappende foto's er steeds voor gezorgd dat er geen belangrijke dingen in het midden van de pagina stonden)

De volgende keer probeer ik wel eens een 'professional' boek om te zien wat het verschil is.

Wandelingen in RMNP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
        Profotonet maakt enkel boeken op echt fotopapier, en deze versie is goedkoper dan de gelijkwaardige afwerking van Fotobuch. De digitaal gedrukte boeken van Fotobuch zijn wel heel goed van kwaliteit en natuurlijk goedkoper....
        Aanpassing:
        Profotonet heeft nu 2 versies van fotoboeken: http://www.profotonet.nl/t2.asp?path=dp0taukx

Comment

Gisteren m'n eerste boek van fotobuch.de in de bus gekregen. Na het lezen van enkele goeie kritieken hier op BD had ik de beslissing gemaakt om voor hen te kiezen.

Ik ben niet content van het resultaat. De kaft en kwaliteit van het boek zelf is heel goed. Maar de kwaliteit van de prints laat te wensen over, op elke foto zie ik een korrel, de foto's zijn een stuk donkerder dan ik echt wilde, ik weet dat m'n scherm niet gelijk staat met hun instellingen, maar als ik bij extrafilm print of bij een fotolabo in gent heb ik dit probleem totaal niet.
          Het histogram in photoshop bij de fotos zit ook telkens goed.
          De fotos zijn ook veel gesatureerder, het is bij sommige fotos er zelfs echt over.

Nog iemand die dit voorgehad heeft ?

Ferme ontgoocheling.

Comment

Het is best moeilijk om te reageren als je zelf het resultaat niet ziet alsook de gebruikte foto's.
            Zelf ben ik altijd zeer tevreden geweest van de toegestuurde digitaal gedrukte boeken, kun je natuurlijk nooit vergelijken met de duurdere versies van fotobuch op echt fotopapier van Fotobuch of Profotonet...
            Indien je zeker bent dat je foto's naar calibratie toe perfect zijn mag je zeker niet vergeten te kiezen voor : Deactivation: Analytic enhancement bij het opstarten van Fotobuch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
              Het is best moeilijk om te reageren als je zelf het resultaat niet ziet alsook de gebruikte foto's.
              Zelf ben ik altijd zeer tevreden geweest van de toegestuurde digitaal gedrukte boeken, kun je natuurlijk nooit vergelijken met de duurdere versies van fotobuch op echt fotopapier van Fotobuch of Profotonet...
              Indien je zeker bent dat je foto's naar calibratie toe perfect zijn mag je zeker niet vergeten te kiezen voor : Deactivation: Analytic enhancement bij het opstarten van Fotobuch.
              hmm die optie heb ik nog niet gezien, ik bekijk dat even.

Over welke boeken spreek je dan van fotobuch, nu had ik voor een fotobuch professional 21x21 gekozen.

bedankt voor de info !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fretn Bekijk bericht
                hmm die optie heb ik nog niet gezien, ik bekijk dat even.

Over welke boeken spreek je dan van fotobuch, nu had ik voor een fotobuch professional 21x21 gekozen.

bedankt voor de info !

Professional is gedrukt op papier
                De Choise serie zijn belicht op echt fotopapier
                Bij het opstarten van het opmaakprogramma Designer van fotobuch krijg je een keuze om voor automatische aanpassing te gaan of net niet...

Comment

Iemand last van loskomende pagina's bij de professional van Fotobuch?

Had eentje besteld en gezegd dat de pagina's loskwamen...ze hebben onmiddelijk eentje opnieuw opgestuurd maar deze is niet veel beter vrees ik...

Comment

ik heb intussen contact opgenomen en ik mag m'n boekje terugsturen, een lokale expert gaat dan beslissen of m'n claim valid is of niet, en gaan ze het al dan niet opnieuw drukken

laten we hopen.
                    Alleszinds goeie service daar !

Comment

Working...
                    X