Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotobuch.de

Wim,

En als je je originelen vergelijkt met de afdrukken?
    Ik had het gevoel dat fotobuch de foto afdrukt zoals ik hem opstuur.
    Persoonlijk heb ik er een hekel aan als de drukker nog wijzigingen aanbrengt aan de foto. Velen denken dat ze het voor de consument beter doen als ze eerst nog wat het contrast optrekken, iets meer saturatie opzetten en dan nog wat verscherpen. Maar dat resultaat kan ook wel eens tegenvallen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
      Klopt toch:

Je krijgt een groene kader als je meer dan 300 DPI haalt.
      Geel van 150 tot 300 DPI
      Rood onder de 150 DPI

De classic is 20,5 cm breed en 27cm hoog. Of delen door 2,54 geeft dat 8.08x10.6 inch.

Foto op 1 blad:
      2000 pixels / 10.6 Inch = 188 DPI
      3000 pixels / 8.08 Inch = 371 DPI
      De kleinste waarde is kleiner dan 300 DPI dus krijg je een gele kader.

Foto over de 2 bladen:
      2000 pixels / 10.6 Inch = 188 DPI (hoogte blijft gelijk!)
      3000 pixels / 16.16 Inch = 185 DPI (dubbele breedte)
      De kleinste waarde is kleiner dan 300 DPI en groter dan 150 DPI dus ook geel.

Ik heb de maximale berekening genomen. Let op dat je in het programma nog kan croppen. Door een deel van de foto te selecteren. Dan wordt de DPI waarde dus kleiner. Als de kader rood wordt dan krijg je de berekening te zien door met de muis op de foto te blijven staan.

je moet dit topic eens doorlezen christo303
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik zit ook af te wachten wat het gaat worden want ik heb een album van 40 pagina's gemaakt in formaat 20x20 en de betaling is afgerond, dus nog ff wachten.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Met fotobuch kan je kiezen tussen 2 afwerkingen: natuurlijke kleuren of meer verzadigde kleuren. Ikzelf heb steeds voor de natuurlijke kleuren gekozen tot mijn volle bevrediging trouwens. Heb er ook er hekel aan als de ontwikkelcentrales nog veel correcties zitten aan te brengen aan je foto's.
          Heb net m'n 2e "fotobuch" ontvangen (grootste formaat, 96 blz.) en ik ben weer best tevreden, hoor
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik heb contact opgenomen met fotobuch en ik mag ze terug sturen, ze gaan het onderzoeken en als er effectief iets mis is gaan ze het herdrukken...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb beide boekjes terug gestuurd naar fotobuch.de, ze gaan het onderzoeken. Ik heb een print gemaakt van de 2 donkerste foto's met een HP8750 die standaard SRGB (geen tweaks) goed afdrukt en erbij gestoken, die zijn duidelijk veel scherper en frisser dan wat in het boekje staat... het contrast in donkere partijen is veel beter.

Ik heb ondertussen bij Colormailer net hetzelfde boekje besteld op maandagavond 8 mei en het deze morgen al ontvangen (15 mei). Dus effectief maar 7 dagen inclusief weekend!

Natuurlijk is de kaft gewoon standaard zwart semileder (geen mogelijkheid om je eigen foto daar te krijgen) maar wel perfect gelijmd en ingebonden. Kwaliteit van het inbinden vind ik beter dan fotobuch, bij fotobuch leek het alsof het boekje al 1000x bekeken was en de pagina's er bijna gingen uit vallen (je zag duidelijk een naad met de draadjes in het midden).

Bij Colormailer staan de pagina's nog een beetje bol in het midden zoals bij een nieuw boek ook het geval is en je moet al drukken/trekken om de draadjes te kunnen zien in de naad.

Afdrukkwaliteit bij Colormailer is veel scherper en de foto's zijn frisser en beter gesatureerd maar zeker niet 'erover', enkel donkergroen vind ik wat afgevlakt. Bij Colormailer is er wel een lichte neiging naar vertikale strepen, voornamelijk in de lucht zichtbaar of op egale vlakken. Niet erg zichtbaar maar het is er wel, je moet al goed kijken om het te kunnen zien. Ik denk dat de gebruikte raster bij Colormailer een 150LPI is en bij fotobuch 175LPI. Al bij al ben ik meer tevreden van Colormailer dan van Fotobuch. Jammer dat de kwaliteit nog niet het niveau van ontwikkelde foto's haalt... Een FM raster zou toch al een veel fijner beeld geven (maar moeilijker om goed te drukken...).
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Is er ook een groot prijsverschil tussen colormailer en fotobuch?

Ik heb nog nooit zo'n boek laten maken, maar ik wil er wel aan beginnen.

Kan je dan hetzelfde bestand sturen aan Fotobuch en colormailer?
                Werken ze met dezelfde software?

Comment

Colormailer is iets goedkoper en sneller maar drukt niks op de kaft en hun layoutprogramma laat geen wijzigingen toe... Bij fotobuch kan je alles nog veranderen. Colormailer werkt met vaste voorgeprogrammeerde layouts. Ik heb al zitten denken om bv. in Photoshop m'n layouts te maken en gewoon full page te plaatsen in het boekje...

De software van Fotobuch is beter, ze laten ook toe om per 4 pagina's toe te voegen terwijl colormailer werkt met vast aantal pagina's per formaat.

Dus de layoutbestanden zijn onderling niet uitwisselbaar, ik heb het boekje op een paar uur opnieuw gemaakt (zijn meestal toch grote foto's afgewisseld met een pagina met 3 foto's...).

Comment

Zeker eens een boekje laten maken, geeft een heel andere feeling dan een geplakt album met losse foto's... Fotobuch stuurt je ook een paar voorbeeldboekjes op die niet veel kosten (4.90 euro) als je ze eerst eens wil zien...
                    Druk maar op 'Neue Musterbücher' op www.fotobuch.de
                    Last edited by Wim; 15 mei 2006, 13:56.

Comment

Blijkbaar is fotobuch de enige die je een bedrukbare cover kan bezorgen....of ben ik mis
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik denk van wel... Er zijn er een paar met een plastic doorzichtige cover of een vierkant gat in het midden zodat je de foto op pagina 1 erdoor ziet zoals bij:
                        Photo Books ⭐ Photo Prints ⭐ Canvas Prints ⭐ Personalised Cards ⭐ Mugs ⭐ Calendars & more! Photobox

Ik heb ondertussen een lange duitstalige mail gekregen van Photobuch over m'n klacht en ik mag ze opnieuw doorsturen, ze gaan ze gratis opnieuw maken. Ik moet wel in hun programma de foto's verlichten... tja... zal voor na de congé zijn...

Comment

Er is een nieuwe versie uit van hun layoutsoftware.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                            Ik denk van wel... Er zijn er een paar met een plastic doorzichtige cover of een vierkant gat in het midden zodat je de foto op pagina 1 erdoor ziet zoals bij:
                            Photo Books ⭐ Photo Prints ⭐ Canvas Prints ⭐ Personalised Cards ⭐ Mugs ⭐ Calendars & more! Photobox

@Wim,

Inderdaad, dat ken ik ook...doch ik bedoel wel degelijk de bedrukt kaft.
                            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

zijn er hier nog mensen die last hebben van blue screens als ze met het photobuch programma werken? ik heb dus nooit blauwe schermen (ik dacht dat je dat enkel op een Mac tegenkwam ), maar sinds ik een poging waagde om met deze photobuchsoft een fotoboek samen te stellen

het ergste is dat als je crashed, je fotoboek dat je maakte onleesbaar wordt, en je van nul moet herbeginnen. de workaround was om voortdurend een copy paste van je bestand te maken na elke wijziging, zodat je na een crash je bestand kon hernoemen naar het onleesbaar origineel om terug verder te werken.

Er staat redelijk wat soft op mijn PC .. maar dit is het enige programma waar ik troubles mee heb .. ik vermoed een conflict tussen dit programma en iets anders dat ik heb draaien .. maar hoe weet ik waarmee het photobuch programma conflicteerd?

Comment

Nee met het oude nog niet meegemaakt. Maar er staat nu ook wel een beta van de nieuwe versie op de server. En een beta zal nog wel een paar schoonheidsfoutjes bevatten. Dus controleer een of je met myPixx (de oude) of met myBooxx (de nieuwe) werkt.

Met die oude versie heb ik nooit problemen gehad en al minsten een 10-tal boeken mee aangemaakt.

Met die nieuwe heb ik alleen nog maar even gespeeld om het eens te bekijken.

Je kan ook altijd eens proberen om het opnieuw te installeren. Moest er nu eens iets tijdens dat process zijn foutgelopen. vb 1 file niet goed overgecopieerd waardoor het slecht werkt.
                                Last edited by FotoDirk; 25 juni 2006, 15:51.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X