Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotobuch.de

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

ben me aant afvragen of'k een paar foto's zou verdelen over twee bladzijdes. 'k vrees wat voor de kwaliteit van afdruk en of het nog wel mooi is..
    bij Fotobuch verschijnt er een gekleurd kaderke rond uw foto in 't geel, rood of groen om de afdrukkwaliteit weer te geven

grtz
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

Comment

kben't zowat aant uitpluizen.

ben me aant afvragen of'k een paar foto's zou verdelen over twee bladzijdes. :
      Ik heb dat met een paar foto's gedaan en het resultaat is heel mooi.

Domi

Comment

classic book, 1 pagina (foto 3000*2000) => geel
        classic book, dubbele pagina (foto 3000*2000) => geel

kvertrouwde het nie zo eigenlijk
        foto als spiegel of als venster?

Comment

het zullen gewoon lelijke foto's zijn denk ik
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Klopt toch:

Je krijgt een groene kader als je meer dan 300 DPI haalt.
            Geel van 150 tot 300 DPI
            Rood onder de 150 DPI

De classic is 20,5 cm breed en 27cm hoog. Of delen door 2,54 geeft dat 8.08x10.6 inch.

Foto op 1 blad:
            2000 pixels / 10.6 Inch = 188 DPI
            3000 pixels / 8.08 Inch = 371 DPI
            De kleinste waarde is kleiner dan 300 DPI dus krijg je een gele kader.

Foto over de 2 bladen:
            2000 pixels / 10.6 Inch = 188 DPI (hoogte blijft gelijk!)
            3000 pixels / 16.16 Inch = 185 DPI (dubbele breedte)
            De kleinste waarde is kleiner dan 300 DPI en groter dan 150 DPI dus ook geel.

Ik heb de maximale berekening genomen. Let op dat je in het programma nog kan croppen. Door een deel van de foto te selecteren. Dan wordt de DPI waarde dus kleiner. Als de kader rood wordt dan krijg je de berekening te zien door met de muis op de foto te blijven staan.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

mss zal'k er een paar over twee blz verspreiden maar mss wordt het dan net te groot voor een 6Mp D70...

een grote foto in een boek bekijk je nog altijd dichter als eentje op de muur

Comment

misschien kan iemand mij dit duidelijk maken ?
                ik heb al in veel tijdschriften foto's afgedrukt gezien die zeker geen hoge originele kwaliteit hadden, maar die toch op een dubbele blz een nog meer dan behoorlijk beeld toonden. Dus denk ik dat het voornamelijk de gebruikte druk techniek is die voor het uiteindelijk resultaat voor het grootste deel verantwoordelijk is. Van een slechte foto kan je geen goede maken maar zoals ik hiervoor al las is dat bvb de korrel op een afdruk goed zichtbaar was, daar waar ik veronderstel dat deze fotograaf wel degelijk een degelijke foto heeft upgeload.

Comment

Vraagje...
                  Stel , ik wil een foto van een D50 (2048 x 1536 pixels) op de cover van mijn boekje plaatsen bij fotobuch (dus 20,5 cm hoog) . Als ik mijn 1536 pixels in de hoogte ten volle gebruik (in de lengte voeg ik iets bij in photoshop) dan kom ik op een 190 DPI . Is dit voldoende om een redelijke afdruk te krijgen?
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                    misschien kan iemand mij dit duidelijk maken ?
                    ik heb al in veel tijdschriften foto's afgedrukt gezien die zeker geen hoge originele kwaliteit hadden, maar die toch op een dubbele blz een nog meer dan behoorlijk beeld toonden. Dus denk ik dat het voornamelijk de gebruikte druk techniek is die voor het uiteindelijk resultaat voor het grootste deel verantwoordelijk is. Van een slechte foto kan je geen goede maken maar zoals ik hiervoor al las is dat bvb de korrel op een afdruk goed zichtbaar was, daar waar ik veronderstel dat deze fotograaf wel degelijk een degelijke foto heeft upgeload.
                    ik weet natuurlijk niet hoe zo'n albums precies te werk gaan, wat ik wel weet dat je met een D70 een afdruk kan maken van 1 meter! Dit is dan wel met speciale software die bepaalde firma's hebben, de opname mag je niet in jpg zetten, maar in raw of tiff!
                    Chrisly... [B]www.christvilez.be

Comment

't zou nu onderweg moeten zijn met dhl.. hout vasthouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
                        Vraagje...
                        Stel , ik wil een foto van een D50 (2048 x 1536 pixels) op de cover van mijn boekje plaatsen bij fotobuch (dus 20,5 cm hoog) . Als ik mijn 1536 pixels in de hoogte ten volle gebruik (in de lengte voeg ik iets bij in photoshop) dan kom ik op een 190 DPI . Is dit voldoende om een redelijke afdruk te krijgen?
                        Absoluut, trouwens voor maar 20 cm hoog moet je toch aan 300 dpi geraken ?

Comment

Vraagje...
                          Waarom zet je D50 niet in 3000x2000 ? (dubbel aantal pixels)

NB: 2048x1536 = 4/3 ... wist niet dat een D50 die instelling had
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Vraagje...
                            190 DPI is niet hetzelfde als een normale fotoafdruk. Als je de foto dan goed zou bekijken zal je het kunnen zien. Maar normaal moet je met 190 DPI nog een voldoende goede afdruk hebben. Ik zou ervoor gaan. Het technische is trouwens niet het belangrijkste. De inhoud van de foto is dat veel meer.
                            Mijn foto's in mijn boeken zijn regelmatig kleiner dan 300DPI en dat heeft nog geen kat gezien.

Dat stukje bijvoegen in photoshop is misschien niet nodig. Ook de fotobuch software kan dat aan. Die software vult de lege ruimte wel op met de achtergrond. Zet je foto op de kaft en dan dubbel klikken, je komt dan in edit mode. Nu kan je het selectiekader rond de foto aanpassen. Zorg dat de gehele foto is geselecteerd. (Zet kader eerst naar 1 hoek, en sleep de tegenoverliggende selectiehoek dan naar het andere uiteinde van de foto).
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Spector heeft eveneens software om een gedrukt album af te drukken. Dat is dan wel niet ingebonden, maar met ringen. Heeft iemand dat al geprobeerd ?
                              Het nadeel aan fotobuch is voor mij het formaat. Ik ben op zoek naar iets degelijks van ongeveer 30 cm op 30 cm.
                              essee.

Comment

Zit met hetzelfde probleem, wil af en toe een boek groter dan fotobuch. Tot nu toe gebruik ik hema maar dat boek heeft zeker beperkingen.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X