Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Fotobuch.de

    Oorspronkelijk geplaatst door Visio
    zijn er hier nog mensen die last hebben van blue screens als ze met het photobuch programma werken? ik heb dus nooit blauwe schermen (ik dacht dat je dat enkel op een Mac tegenkwam ), maar sinds ik een poging waagde om met deze photobuchsoft een fotoboek samen te stellen

    het ergste is dat als je crashed, je fotoboek dat je maakte onleesbaar wordt, en je van nul moet herbeginnen. de workaround was om voortdurend een copy paste van je bestand te maken na elke wijziging, zodat je na een crash je bestand kon hernoemen naar het onleesbaar origineel om terug verder te werken.

    Er staat redelijk wat soft op mijn PC .. maar dit is het enige programma waar ik troubles mee heb .. ik vermoed een conflict tussen dit programma en iets anders dat ik heb draaien .. maar hoe weet ik waarmee het photobuch programma conflicteerd?
    Nu je het zegt....ik heb onlangs onnoemelijk veel problemen gehad met mijn pc. Constant kreeg ik het 'blue screen of death' . Op dat moment had ik ook de fotobuch software op mijn pc staan...doch hij crashte ook wel als ik dit programma niet opgestart had.
    Ondertussen mijn pc opnieuw geformatteerd en nu geen problemen meer. Wel is het zo dat ik de fotobuch software er niet meer op heb staan.
    Misschien was dus dit wel de oorzaak. Ik zal de soft er eens terug opplaatsen en zien wat hij doet.
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #77
      Re: Fotobuch.de

      Ik heb gisteren mijn boek en foto's ge-uploaded naar Fotobuch.de
      We zijn nu 24 uur later en ik heb nog steeds geen mail gehad over hoe
      ik de betaling moet doen (ik heb vorkasse aangevinkt).

      Krijg je normaal geen email aan met de gegevens voor de overschrijving ?
      Duurt dit bij jullie ook zolang ?

      Greetz.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #78
        Re: Fotobuch.de

        Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
        Ik heb gisteren mijn boek en foto's ge-uploaded naar Fotobuch.de
        We zijn nu 24 uur later en ik heb nog steeds geen mail gehad over hoe
        ik de betaling moet doen (ik heb vorkasse aangevinkt).

        Krijg je normaal geen email aan met de gegevens voor de overschrijving ?
        Duurt dit bij jullie ook zolang ?

        Greetz.
        Het was gisteren wel zondag...normaal zal de mail vandaag wel komen, zoniet een mailtje doen. Ze zijn daar zeer behulpzaam.
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #79
          Re: Fotobuch.de

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
          Het was gisteren wel zondag...normaal zal de mail vandaag wel komen, zoniet een mailtje doen. Ze zijn daar zeer behulpzaam.
          Vandaag dinsdag, nog steeds geen email, ook geen antwoord op mijn email
          van gisteren.
          Zitten ze daar nog met een WK-kater ?

          UPDATE :
          Ik heb net naar hun hotline gebeld : ze hebben helemaal geen bestelling aangehad !
          Dus straks nog maar eens uploaden ... 8-(

          UPDATE 2:
          Een uur geleden geuploaded, nog steeds geen email. Ze zeiden me aan de telefoon dat
          ik onmiddellijk tot max een uur later een mail als bevestiging kreeg. Niks dus.
          Dat wordt dus met cdrom opsturen met de post.
          Last edited by facehugger; 11 juli 2006, 16:44.
          *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

          Comment


          • #80
            Re: Fotobuch.de

            Daarnet een account aangemaakt op hun website met mijn
            email, en daarna het boek voor de 3de maal geuploaded (250 Mb).

            Maar nog steeds geen mail, en op hun website onder klantendienst
            zou dit order er moeten bijkomen, maar helemaal niks ...

            Slechte eerste ervaring met fotobuch.de , en ik heb nog geeneens
            een boek !
            *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

            Comment


            • #81
              Re: Fotobuch.de

              10-14 dagen geleden mijn eerste album besteld bij Fotobuch.de.
              Een uurtje na de upload kreeg ik al een mailtje met de bevestiging van de bestelling (met visa betaald). In een tweede mail stond dat ik enkele dagen later een mail zou ontvangen dat de album onderweg is met DHL. Deze bevestigingsmail kreeg ik dus 14/11.
              Vandaag, 16/11 zat mijn eerste fotobuch-exemplaartje in de bus, en het zal zeker mijn laatste niet zijn!!!! PRACHTIG, zeer zeker aan te raden!! Succes ermee, Groetjes M@ike
              ----- Learn to love your own BODY, then, you'll deserve respect -----

              Comment


              • #82
                Re: Fotobuch.de

                Ik heb laatst ook nog eens een boek aangemaakt met hun nieuwe software!
                Heel leuk om mee te werken moet ik zeggen, knappe software!

                Daarna geupload, maar geen mail van ontvangen gehad.
                Ik dus een mail naar hun klantendienst en een uurtje later had ik een mail terug waarin stond dat ze mijn bestelling wel degelijk hadden ontvangen. Ik mocht dus betalen en dat heb ik direct via internet gedaan.

                Nu anderhalve week verder heb ik mijn boek in de bus!

                Leuke ervaring dus


                dit emailadres kan je dus proberen met je vragen en meestal krijg je rap antwoord terug!:
                support@fotobuch.de
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                Comment


                • #83
                  Re: Fotobuch.de

                  Wel oppassen het is verslavend, ik heb dit jaar toch minstens 10 dergelijke boeken laten drukken daar.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #84
                    Re: Fotobuch.de

                    Hey,

                    Ik heb net mijn fotoboek gemaakt via een ander programma: Booksmart van Blurb. dit is een Amerikaanse firma en ze hebben echt prima software en support.
                    Ze hebben verschillende formaten en je kan de layout van tekst en foto pagina's naar believen veranderen met de vele beschikbare sjablonen. Ze geven ook verschillende achtergrond kleuren en types.
                    Het boek kan in softcover, hardcover en paperback geleverd worden met bedrukking van je eigen foto. Een hardcover is met zo'n losse flap erover maar de softcover is echt top. Je krijgt je foto op de kaft zelf en de kaft voelt zacht aan.
                    Je kan kiezen voor staand of liggend formaat (+/-A4).
                    Je kan naar believen croppen en uitzoomen en het programma geeft aan wanneer de foto te slecht van kwaliteit is of de tekst te groot voor het voorziene vlak.

                    De software is stabiel en overzichtelijk. Ze sturen regelmatig updates en bij installatie van deze verlies je geen gegevens.

                    De support via mail is echt top. Ze geven correcte en duidelijke info en dit binnen de 24u (tijdens werkdagen).

                    Enige minpuntjes: een full bleed foto loopt wel tot in de binding (geen open ruimte) en hun tekst editor hapert wel af en toe. Je typt best je tekst in Word en doe dan een copy-paste. Daarna kan je de tekst layouten zoals je wil. Let wel dit is enkel als je echt een hele tekst typt.


                    De prijs voor 1 boek van 80 blz (kan ook minder hoor en is dan goedkoper) kost je een 45USD of dus een 32€ (softcover). Reken hier nog wel de verzending en importtaks bij en je komt op een 50€. Als je meerdere exemplaren neemt is het een stuk goedkoper.
                    Ik heb 30 boeken besteld tegen een prijs per boek van 21€.

                    Groot persoonlijk voordeel: je boek wordt dus in feite in de VS gepubliceerd (in hun online winkel) en dat kan schelen als de Belgische wetgeving je hier nog al wat stokken in de wielen steekt betreffende je publicatie rechten. Voor mij als straatfotograaf scheelt dit een pak miserie daar de Amerikaanse wetgeving me hier veel meer vrijheid laat.

                    Het boek wordt binnen de 8 werkdagen gedrukt en verzonden dus ik verwacht dit bij mij na een goede twee weken.

                    Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Fotobuch.de

                      Ga ook eens kijken op albumprinter.nl.
                      Ik maak al een aantal jaren gebruik van hun diensten en ze zijn héél goed.
                      Kwestie van vergelijkingen te kunnen maken.
                      Lieve

                      Comment


                      • #86
                        Re: Fotobuch.de

                        Heb gisteren die nieuwe Designer 1.0-software van hen geïnstalleerd en al een beetje mee geexperimenteerd.
                        Wat ik echter niet vind is hoe ik één foto plaats over twee pagina's? En gaat dat dan ook met de 'buitenkant'?

                        Iemand enig idee?

                        Comment


                        • #87
                          Re: Fotobuch.de

                          Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
                          Heb gisteren die nieuwe Designer 1.0-software van hen geïnstalleerd en al een beetje mee geexperimenteerd.
                          Wat ik echter niet vind is hoe ik één foto plaats over twee pagina's? En gaat dat dan ook met de 'buitenkant'?

                          Iemand enig idee?
                          Tot nu deed ik dat door gewoon de foto naar de achtergrond te slepen, verwijder eens je fotokaders, je hebt dan een lege pagina, dan sleep je je foto naar de lege pagina en wordt die dus achtergrond. Let wel : je bestand moet dus voldoende groot zijn, anders krijg je melding van te lage reolutie. Je gaat bij het foutenrapport bij de eindanalyse ook de melding krijgen dat die pagina geen foto's bevat. (tenzij je er nog een foto over plaatste, snap je ?)

                          Ik denk dat dat voor de cover ook gaat, maar probeerde het nog niet.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Fotobuch.de

                            hey bedankt. Klinkt zeer logisch eigenlijk. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben

                            Comment


                            • #89
                              Re: Fotobuch.de

                              Je kan ook gewoon een hoek vastpakken met de muis en de foto dan zo groot maken als je zelf wilt. Het kan ook voor de kaft.
                              Last edited by FotoDirk; 11 juli 2007, 19:29.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #90
                                Re: Fotobuch.de

                                En ik test momenteel pixbook en albumprinter naast fotobuch, de software van fotobuch is veruit de beste hoor. Alleen spijtig dat die bij hun A3 prof geen kaft kunnen bedrukken

                                Comment

                                Working...
                                X