Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Fotobuch.de

    vandaag dhl-er gepaseerd.

    kvind't echt goed afgedrukt (geen fotopapierkwaliteit maar wel goed!). nu ik een versie op papier heb kan'k natuurlijk later wat bijsturen. heb de indruk dat de foto's iets lichter zijn dan men standaard IP5000 profiel.

    foto's over twee bladzeides vind ik minder, natuurlijk komt dit door de naad in het midden.

    dan het boekje:
    harde mooie blinkende kaft.
    mooi ingebonden
    bladen zijn zwaar genoeg (imho opinion)

    klein pluspuntje: er stak zowaar een knuffelbeer bij men fotoboek!
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #47
      Re: Fotobuch.de

      Ik heb net ook zo'n boekje besteld... maar met deze topic heb ik er een paar vraagjes bijgekregen... om zeker te zijn van de juiste instellingen heb ik steeds de foto aangepast aan de grootte van de kaders; dwz de beste zijde genomen en verkleind/vergroot, met overal de resolutie op 350 dpi. nu geeft die, ik merk het nu pas nu ik weet wat het inhoudt, bijna overal gele kaders rond. snap er niets van, de resolutie is nochtans steeds 350dpi... en de grootte nét diegene die zij opgeven.

      iemand ideetjes?
      EOS 350D; kitlens, Sigma 55-200mm, 50mm 1.8, Tokina 12-24mm

      Comment


      • #48
        Re: Fotobuch.de

        Hallo, ik wilde mede door de goede comments op deze albums er zelf ook een gaan maken maar ik kom niet echt verder met de formaten.
        Ik sleep een foto op de geactiveerde pagina maar dan kan ik hem niet verkleinen, d.w.z. als ik in de hoekpunten sleep dan wijzigt het formaat wel maar dan doet hij croppen in plaats van het formaat te wijzigen.
        Dus ik wil graag een plaatje in zijn geheel kleiner maken maar met behoud van de verhoudingen, er zullen er hier beslist wel mensen zijn die me daar effe verder mee kunnen helpen hoop ik, alvast bedankt.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #49
          Re: Fotobuch.de

          Jan,

          Heb je de geavenceerde instelling aangevinkt ? Dan heb je meer mogelijkheden.

          Edit - settings - tab design center : expert mode aanvinken

          Ik heb daar ook al enkele fotobooks besteld en altijd tevreden van kwaliteit- prijs en leveringstermijn. Je wordt zelfs geinformeerd via mail hoever ze staan met je bestelling
          Geflitst !

          Comment


          • #50
            Re: Fotobuch.de

            Heb 2 maanden geleden ook een fotoboek laten maken bij Fotobuch.de om eens te proberen en kan de bovenliggende commentaren alleen maar beamen .

            Ben momenteel bezig om een tweede samen te stellen.

            Ik denk niet dat ik nog veel klassieke foto's ga laten afdrukken
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #51
              Re: Fotobuch.de

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
              Hallo, ik wilde mede door de goede comments op deze albums er zelf ook een gaan maken maar ik kom niet echt verder met de formaten.
              Ik sleep een foto op de geactiveerde pagina maar dan kan ik hem niet verkleinen, d.w.z. als ik in de hoekpunten sleep dan wijzigt het formaat wel maar dan doet hij croppen in plaats van het formaat te wijzigen.
              Dus ik wil graag een plaatje in zijn geheel kleiner maken maar met behoud van de verhoudingen, er zullen er hier beslist wel mensen zijn die me daar effe verder mee kunnen helpen hoop ik, alvast bedankt.
              Jan probeer eens met dubbel klikken op de foto. Dan kom je in edit mode. Nu moet je het croppen zelf kunnen instellen.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #52
                Re: Fotobuch.de

                't blijft een vrij simpel progi hee.. nu niet teveel gaan verwachten!

                imho zou ik ook met zo'n groot mogelijke bestanden afkomen en dat programma zelf alles laten resizen.

                maar je kan met al je vragen bij de suport terecht, zéér goede dienst!
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #53
                  Re: Fotobuch.de

                  Mensen, alvast bedankt en ik zal er nog eens goed voor gaan zitten een dezer dagen.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #54
                    Re: Fotobuch.de

                    Een vraagje in het kader van resolutie,

                    heeft iemand ervaring , indien je een foto hebt , vertrekkende vanuit RAW/photoshop, die als hij gecropt is aan de magere kant is wat DPI betreft. Dus eerder geel/groen. Dus niet vertrekkende van JPG!

                    Stel dat je dergelijke foto mbv photoshop omhoog boost(resample image), met behoud van size. Dan geeft fotobuch een betere acceptatie.
                    (omdat deze enkel naar de resolutie kijkt)

                    Maar heeft dit omzeilen een accepteerbaar resultaat?

                    Desnoods de gecreeërde artefacten verzachten met bvb neatimage?

                    Carlo

                    Comment


                    • #55
                      Re: Fotobuch.de

                      Dit omzeilen is uiteraard jezelf bedriegen want hoe je het ook keert of draait, de kwaliteit van je foto gaat achteruit. Vermits de algoritmes in photoshop niet echt het van het zijn, heb ik gekozen voor 'printpro van OnOne' (als ik me niet vergis was dat vroeger "lizardtech") om dergelijke dingen te doen met mijn foto's (PS: je kan een demo downloaden op hun site http://www.ononesoftware.com). De resultaten zijn dan meestal nog aanvaardbaar.
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                      Comment


                      • #56
                        Re: Fotobuch.de

                        Dat de kwaliteit achteruitgaat, ben ik volledig mee eens.

                        De reden van mijn vraag is dat ik nu eenmaal een foto in lagere resolutie heb, die ik wil gebruiken om op de omslag te laten zetten.

                        Volgens m'n berekening zit ik dan rond de 120DPI, wat ondermaats is.

                        Oorspronkelijk was deze foto bedoeld om in het album te plaatsen. Echter blijkt dat hij qua compositie ideaal is om op de volledige omslag te plaatsen (dus doorlopend van voor- naar achterkant).
                        Vandaar dat dit probleem zich stelt.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Fotobuch.de

                          120 dpi is wel heel weinig als je naar 300 wil...ook met printpro
                          Als je wil kan ik de foto wel eens door mijn programmatje laten gaan...misschien is toch niet zo slecht.
                          Last edited by JanMetDePet; 3 mei 2006, 08:06.
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                          Comment


                          • #58
                            Re: Fotobuch.de

                            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
                            120 dpi is wel heel weinig als je naar 300 wil...ook met printpro
                            Als je wil kan ik de foto wel eens door mijn programmatje laten gaan...misschien is toch niet zo slecht.
                            In elk geval bedankt voor het voorstel. Als ik er niet uit geraak, hoor je het nog.

                            Ik ben momenteel nog aan het zoeken naar een alternatief, om bvb de foto kleiner te maken, door bvb een achtergrond erachter te plaatsen , of iets creatiefs. En zodanig de resolutie omhoog te krikken, toch zeker een stuk boven de 150DPI.

                            In elk geval weer een leerpunt voor het volgende album.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Fotobuch.de

                              Wat een toffe aangeving die site van Fotobuch.de !

                              Ik heb al eens wat rondgespeeld met een album maar één zaak valt mij toch op :

                              Je moet je beperken tot .jpg files maar dan :

                              Als ik mijn D70 op maximale afmetingen zet (wat is het weer, 3000 x 2008 of zo iets ?) en kwaliteit "fine" dan heb ik foto's van zowat 2,5 MB.

                              Als ik die foto's gebruik om een dubbele pagina te vullen, dan krijg ik steeds een gele kader die aanduidt dat je resolutie niet optimaal is !

                              Hoe groot moeten je foto's dan wel niet zijn om een dubbele pagina te beslaan met een afdoende resolutie ?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Fotobuch.de

                                Taxipost is hier net vertrokken en ik sta hier met 2 boekjes (A5 liggend formaat, in totaal 66.7 euro) die ik besteld heb bij fotobuch. Vorig jaar heb ik ook 2 boeken besteld maar bij Colormailer en het was A4 liggend formaat, in totaal was ik daar net geen 100 euro aan kwijt.

                                Als ik deze 2 vergelijk vind ik:
                                - fotobuch is minder scherp dan colormailer
                                - fotobuch loopt dicht in donkere beeldpartijen, kleuren zijn ook iets doffer
                                - fotobuch heeft meer tijd nodig (22/4 verstuurd, 4/5 ontvangen, dus juist 11 dagen, colormailer was er sneller herinner ik me, dacht een dag of 7)
                                - fotobuch heeft mooi bedrukte cover en is perfect afgewerkt, colormailer is ook goed afgewerkt maar geen bedrukbare cover
                                - fotobuch programma om te layouten vond ik beter, meer mogelijkheid om de layout zelf te bepalen. Colormailer z'n programma is ondertussen waarschijnlijk wel geupdate... ik gebruikte het 1 jaar geleden laatst...

                                Voornamelijk de scherpte en het doffe contrast valt me dik tegen van fotobuch, de volgende keer ga ik alleszins terug naar colormailer... vind ze veel meer z'n geld waard...

                                Screenshots uit het layoutprogramma staan hier: http://www.pbase.com/wim/paris_2006
                                Last edited by Wim; 4 mei 2006, 14:48.
                                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                                Comment

                                Working...
                                X