Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor Swabs : waar voordeligste prijs?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sensor Swabs : waar voordeligste prijs?

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
    Betalen jullie maar voor al die peperdure swaps!
    Ik kuis mijn D100 nu al meer dan 3 jaar, lenzen worden heel veel gewisseld en met de opstelling voor mijn vliegende beestjes is er zelfs een bijvende opening naar de camera zodat stof daar heel gemakkelijk inkan. Ik gebruik al die jaren een heel zacht stofvrij doekje met zuiver water. Ook ik geloofde niet in de tape oplossing. Toen er na verschillende reinigingen nog te veel kleine deeltje achterbleven ( ik fotografeer altijd op F51 en dan zie je werkelijk alles die erop ligt) heb ik toch de tape oplossing getest. En geloof het niet niet maar mijn sensor was 100% zuiver en de kost nul.

Nu elk zijn gedacht hé, de commerce moet ook draaien maar ik zou er geen €30 euro doordraaien in een kuisbeurt.

En lachen jullie maar met de tape oplossing!

Frans
    Ja, totdat het eens verkeerd loopt. Voor mij is mijn dure sensor meer waard.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

bedankt hoor, die tweede link erg duidelijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
        En daarnaast mag je ook nog een halve dag verlof nemen. De uren die ik op het douanekantoor heb doorgebracht om iets in te klaren kan ik niet meer tellen. Kafkaiaans!
        Vul je toch gewoon het inklaringsformulier in.
        Heb regelmatig met de douane te maken gehad, maar verliep steeds vlot
        (Alé vlot, wel een paar weken wachten vooraleer ik bericht kreeg).
        Maar na het invullen steeds correct verlopen.
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

't Is niet omdat je zo'n Swab 1 keer gebruikt, dat je die dan direct moet weggooien (zoals men zegt), ik heb hier Swabs liggen die al meer dan 10 keer gebruikt zijn en dat werkt dus nog.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
            't Is niet omdat je zo'n Swab 1 keer gebruikt, dat je die dan direct moet weggooien (zoals men zegt), ik heb hier Swabs liggen die al meer dan 10 keer gebruikt zijn en dat werkt dus nog.

seppuku.
            Dat is de beste manier om krasjes op je sensor (of het filter dat ervoor zit) te krijgen. Het is net om dat te voorkomen dat je de swab maar 1 keer mag gebruiken, het stof dat er nog opzit van de vorige keer kan voor krassen zorgen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Die steeds terugkerende manieren van sensorkuisen.. best hilarisch.
              De vraag gaat over de prijs van die swabs en steeds moet er ene scoth tape promoten.. whoehaahaahaa...
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                En welke tape gebruiken jullie dan juist?
                Scotch Magic Tape - de naam zegt het zelf... "Magic"

In deze thread, ongeveer in het midden, geeft 'alex from holland' een link met enkele voorbeeldfoto's. Dan wordt alles wel duidelijk.

Nog even mijn eigen ideeën meegeven voor wie het zelf wil proberen :
                Gebruik enkel "verse" tape, geen oude tape die al jaren in de kast ligt.
                Lichtjes aandrukken mag, maar veel belangrijker lijkt me vooral niet bruusk af te trekken. Langs één zijde - "smooth en gently"...
                Kamertemperatuur !
                Oefenen kan onbeperkt op een UV-filter - zo krijg je vertrouwen.

Nog dit. Velen verketteren deze methode. Ik ga hen niet proberen te overtuigen, misschien hebben ze zelfs wel gelijk... Wie geen risico wil lopen laat z'n sensor best reinigen door de invoerder.
                Maar zolang het werkt voor mij blijf ik deze goedkope (maar vooral vlotte) manier gebruiken. Tot een of ander "akkefietje" mij het tegendeel bewijst. Dan zal ik ook niet te beroerd zijn om dit eerlijk te melden op het forum.

Met vriendelijke groet,
                Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                X