Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je mijn ervaringen met geheugenkaart.be hier verder ergens leest, dan zal je begrijpen dat de associatie "sensor swabs" en "geheugenkaart" bij mij niet zeer gelukkig is. We zijn nu een maand verder, en ik heb de betaalde swabs nog steeds niet gezien. Ik vermoed zelfs dat ik ze nooit zal te zien krijgen.
Ik kan enkel maar zeggen dat ik al tweemaal swabs besteld heb bij 'geheugenkaart' en dat alles zeer correct en snel verlopen is.
Ik ben ze wel zelf gaan halen in Keerbergen.
Ik veronderstel dat je Murphy zal tegengekomen zijn.
Dus als je naar keerbergen gaat spaar je ook nog de transportkosten...?
Misschien regelmatig eens, per regio, en mass bestellen?
Maak wel eerst een afspraak, maar als je daarvoor ver moet rijden, dan komt het wel goedkoper uit om ze gewoon aan huis te laten leveren (benzine of diesel is niet goedkoop tegenwoordig ).
Met 6 euro geraak je niet ver als je alle kosten van slijtage, onderhoud en verbruik samentelt...
Met 6 euro geraak je niet ver als je alle kosten van slijtage, onderhoud en verbruik samentelt...
En dan misschien ter plaatse nog een paar Duvels...?
Inderdeed niet goedkoop.
Maar voor, en ik zeg maar iets, 2x 20 personen kan dat toch al tellen... Voltanken en terug tanken bij aankomst en de kosten delen. Zal wel minder zijn dan 6 euro denk ik. DieDuvel neem ik dan wel voor eigen rekening.
Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
En daarnaast mag je ook nog een halve dag verlof nemen. De uren die ik op het douanekantoor heb doorgebracht om iets in te klaren kan ik niet meer tellen. Kafkaiaans!
Is dat echt voor alles zo? Toen ik destijds posters in de usa heb besteld heb ik die hele rompslomp niet moeten doen Ik ging ervan uit dat de firma de swaps gewoon per post naar je thuisadres stuurt. (dat was destijds toen ik die posters bestelde althans zo...) Passeren echt ALLE aankopen ongeacht hun bedrag en hun verzendingswijze via de douane?
Ik heb enkele maanden geleden ook de sensor swabs besteld bij dezelfde firma,, geen enkel probleem en correcte levering..... daarna ben ik nog eens persoonlijk langsgeweest daar voor het oppikken van mijn Sigma 70-200 f/2.8, zonder te vragen factuur gekregen, correcte afwerking. Eén ding wel, alles ging echt wel heel zakelijk, kil, en redelijk rommelig. Oppikken van die lens was dus in Keerbergen.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik heb een LCD-module eens van een particulier in Amerika gekocht en hij heeft dat via GLS, dacht ik, opgestuurd en het heeft in totaal 2 maanden geduurd tot ik het pakketje thuis had. En van die 2 maanden is het zeker 2 weken bij de douane in België blijven liggen. Ik had van hen thuis een brief gekregen over het pakket en er stond in dat ik moest aangeven dat ik akkoord was met de inklaring en BTW-heffing, import-tax,... van mijn pakket voor die prijs. Ze hebben dit kunnen berekenen aan de hand van de prijs waarvoor het pakket verzekerd was.
Ik denk dat de grote koerier-bedrijven de verzekerde pakketten bij de douane wel gaan aangeven maar van de niet-verzekerde weten ze niet hoeveel het waard is en kunnen ze enkel een vaste import-tax op zetten waarschijnlijk. Of dat dan zo gebeurt, weet ik niet..
Een paar weken na het terugsturen van die brief heb ik dan mijn pakketje uiteindelijk ontvangen.
== Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==
Ik heb enkele maanden geleden ook de sensor swabs besteld bij dezelfde firma,, geen enkel probleem en correcte levering..... daarna ben ik nog eens persoonlijk langsgeweest daar voor het oppikken van mijn Sigma 70-200 f/2.8, zonder te vragen factuur gekregen, correcte afwerking. Eén ding wel, alles ging echt wel heel zakelijk, kil, en redelijk rommelig. Oppikken van die lens was dus in Keerbergen.
Ik denk dat je bij de buren binnen stapte
Raar ... telkens ik daar ga ligt alles mooi klaar, ik alles zeer netjes, zijn die mensen zeer vriendelijk en gedienstig, wordt er een drankje aangeboden, kortom waar kan je zo simpelweg s'avonds, in het WE of eender wanneer terecht om materiaal af te halen? Ik beweer niet dat het de enige plaats is maar het is toch een groot voordeel zelle.
En als je eens op iets moet wachten, dan is het meestal omdat zijn leverancier het niet op voorraad heeft.
al veel besproken. gewoon een scotchtapeje gebruiken. Werkt perfect.
En wat haal je dan weg? Het stof of de sensor?
Eens zien of ze je garantie bieden als je je toestel binnen doet met de melding dat je er een stuk tape niet meer af krijgt
Ik denk dat je bij de buren binnen stapte
Raar ... telkens ik daar ga ligt alles mooi klaar, ik alles zeer netjes, zijn die mensen zeer vriendelijk en gedienstig, wordt er een drankje aangeboden, kortom waar kan je zo simpelweg s'avonds, in het WE of eender wanneer terecht om materiaal af te halen? Ik beweer niet dat het de enige plaats is maar het is toch een groot voordeel zelle.
En als je eens op iets moet wachten, dan is het meestal omdat zijn leverancier het niet op voorraad heeft.
Ook ik heb er enkele maanden geleden mijn Sigma AS 1O5/2,8 APO MAKRO voor mijn D70 besteld en ben deze in Keerbergen gaan afhalen. Deze lag netjes klaar met faktuur. Men vroeg mij of ik m'n D70 bij had. Toen ik daar positief op antwoordde drong men er zelfs op aan om de lens eerst even uit te proberen .
Jan Akkermans (BD1097BE) Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas
En wat haal je dan weg? Het stof of de sensor?
Eens zien of ze je garantie bieden als je je toestel binnen doet met de melding dat je er een stuk tape niet meer af krijgt
Betalen jullie maar voor al die peperdure swaps!
Ik kuis mijn D100 nu al meer dan 3 jaar, lenzen worden heel veel gewisseld en met de opstelling voor mijn vliegende beestjes is er zelfs een bijvende opening naar de camera zodat stof daar heel gemakkelijk inkan. Ik gebruik al die jaren een heel zacht stofvrij doekje met zuiver water. Ook ik geloofde niet in de tape oplossing. Toen er na verschillende reinigingen nog te veel kleine deeltje achterbleven ( ik fotografeer altijd op F51 en dan zie je werkelijk alles die erop ligt) heb ik toch de tape oplossing getest. En geloof het niet niet maar mijn sensor was 100% zuiver en de kost nul.
Nu elk zijn gedacht hé, de commerce moet ook draaien maar ik zou er geen €30 euro doordraaien in een kuisbeurt.
Hier ook een gebruiker van Scotch tape !
Tot mijn volle tevredenheid - de sensor swabs zitten voorlopig ongebruikt in de kast...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment