Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

    @Hombre, mooi dat is dan nu duidelijk, want kon ik allemaal niet nagaan! Blijft dat je zelf medeverantwoordelijk bent voor de "mist"! En wat dat betreft, ik ben best bereidt aan te nemen dat eea zo is gegaan. Kan dat zelf domweg niet (meer) vaststellen.

    Zou zeggen, standpunten zijn niet voor eeuwig. Ik heb hier iets aangekaart, met nogmaals nieuwe inzichten: even klip en klaar: we hebben ook helaas te maken met leden die overleden zijn!


    Jan

    Zo ben net weer terug en heb even meer tijd dan de snelle vorige reactie, om deze niet te wijzigen hieronder nog even een toevoeging. Hombre mooi dat je eea nog op een rijtje hebt , echter dat laat onverlet de momenten waarop ik wat/wanneer heb gezien/gelezen. En daar voor de buitenwacht eea gewoonweg niet te controleren is, zowel van jou als mij zou het inderdaad een welles/nietes spelletje kunnen worden. In mijn beleving is niemand daarbij gebaat.
    IK heb een aanvullende vraag: Bij de oprichting van de VZW werd gesteld dat de forum buiten de werking van de VZW stond, door jou interventie en reactie "over vragen van forumleden besproken binnen RvB" begrijp ik dat dat veranderd is. Betekent dat dan ook dat de VZW leden op een vergadering invloed kunnen uitoefenen op wat wel en niet kan op het forum? Indien zo, zou ik de leden van de VZW willen verzoeken eens na te denken over mijn vraag/suggestie en desgewenst over en mee te nemen op een eerst volgende vergadering. Waarom? Wel om de simpele reden, het lijkt mij meer dan gewenst om te voorkomen dat er mail zou kunnen gaan naar hen die onverhoopt zijn komen te overlijden. Dat lijkt mij toch het minste...... en natuurlijk voor hen die het niet meer willen .
    Last edited by jamonadap; 2 oktober 2005, 19:55.
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

      met de actie
      "Het topic in Algemeen "Schrappen als forumlid graag!"
      werden evenwel ook reacties van andere BD-ers verwijderd.
      Mijn bijdrage bestond erin Jan nog over te halen om ons niet te verlaten en wel met een referte naar één van zijn originele postings. Ik wil hierbij Jan mijn steun betuigen door mijn posting te herhalen:
      Jan hierna één van je eerste postings, begin 2002: mss kan dit je aanzetten om ons niet te verlaten
      Met mijn beste groeten en symphatie
      Henri

      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #18
        Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

        Jan,

        Blijf toch... please?
        Als jij nu ook nog wegblijft... Er zijn bijna geen anciens (senior) van in het begin meer over...

        Ik weet 't, het is hier de laatste tijd aardig veranderd. Er zijn veel regeltjes en wetten bijgekomen.
        Vroeger was het bij Bd los en plezant zonder regels en vooral zonder Mods... Maar BD is in al die jaren gegroeid en we zijn met veel meer dan die "oude" kliek. Die bende van toen is hier bijna helemaal verdwenen. Spijtig.
        Ik verlang soms terug naar de tijd van toen. Maar ik weet ookwel dat dit onmogelijk nog kan. Er zijn nu teveel leden en er moeten regels zijn.
        En daarbij de mods zijn ookmaar mensen en die maken fouten idd. Er zijn keigoede mods en mindere.
        Ik weet nog toen de BD crew met de mod affaire op de proppen kwam (20 jaar geleden)
        Jaja vroeg toen aan mij: "Mic, was dat niets voor jou, mod worden?"
        Ik heb toen moeten zeggen dat ik dat niet kon.
        "Hoezo niet kan?"
        Neen, sorry ik ben daar niet bekwaam voor. Awel ik ben heel wisselvallig... De ene dag prijs ik iemand de hemel in en de ander dag zou ik hem berispen om één verkeerd woord. Ik zou geen goede moderator zijn. Een mod moet voor iedereen hetzelfde oordelen... En dat is heel moeilijk.
        Er zijn hier mods die dat kunnen, maar idd er zijn ook mods die eigenlijk beter "neen" hadden geantwoord op deze vraag.

        Dan kunnen er misverstanden gebeuren zoals bij jou...
        Ik ken je al heel lang van op de Sd's. Wat hebben we toen in the good old day's wat afgelachen. Vooral op de Shooting van Roermond... Je hebt me toen buikpuin bezorgd van 't lachen...
        Effe terug een Roermond foto... Bij velen gaat er dan weer een belletje rinkelen...


        Daarom ook dat ik nu weer vloek als ik weer zo'n ancien zie vertrekken.
        Er zijn er al teveel vertrokken, blijf please?
        Ikzelf had verleden maand ook een discussie met de crew over de SD's... Ik heb fouten gemaakt en zij hadden fouten gemaakt. We hebben het uitgepraat. Ik dacht ook eerst weg te blijven en niet meer deel uit te maken van BD... Maar wat helpt dit? Het gaat om de digitale fotografie. Niet om de regeltjes die er dagelijks bijkomen. en niet om fouten van enkelingen of misverstanden?
        Laten we samen BD terug maken gelijk het vroeger was.
        Een prachtforum met behulpzame vriendelijke mensen met één gezamelijke passie, de foto...
        Last edited by mic; 2 oktober 2005, 19:09.

        Comment


        • #19
          Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door mic
          Ikzelf had verleden maand ook een discussie met de crew over de SD's... Ik heb fouten gemaakt en zij hadden fouten gemaakt. We hebben het uitgepraat. Ik dacht ook eerst weg te blijven en niet meer deel uit te maken van BD... Maar wat helpt dit? Het gaat om de digitale fotografie. Niet om de regeltjes die er dagelijks bijkomen. en niet om fouten van enkelingen of misverstanden?
          Laten we samen BD terug maken gelijk het vroeger was.
          Een prachtforum met behulpzame vriendelijke mensen met één gezamelijke passie, de foto
          ...


          zo moet het... blij dat te lezen Mic. En hoop dat jamonadap er ook zo mag over gaan denken. Hoop het echt !

          Mvg

          Comment


          • #20
            Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

            Kodachrome (Snarfie),

            Tjonge je bent aardig in het archief gedoken, was aardig in het begin inderdaad. Als ik het mij goed herinner begon het in december daarvoor met de aanbieding van een TCon300 in het koopjesforum! Ook Mar@ zal zich dat denk ik nog kunnen herinneren. Tja "Frieslanders", om Mar@ zijn term maar eens te gebruiken, schijnen bekend te staan om een zekere vasthoudendheid, ook in dit geval geldt dat ik de beslissing niet op een achternamiddag heb genomen. Kortom m'n beslissing staat vast en is dit weekend alleen maar vaster geworden en ik denk hooguit versneld.


            Mic,

            Ook jouw warme woorden zijn heel plezierig te horen. Jij bent voor mij één van die BD'ers die heel, maar dan ook heel veel aan dit forum hebben bijgedragen. Zowel leerzame als ook hilarische momenten, waarbij mij de tranen over de wangen rolden als ik soms de meeste maffe creaties de revue zag passeren. Roermond was inderdaad buitengewoon gezellig en mijn eerste SD, ik met m'n Fuji 40i (in afawachting van de S2) ongeveer ter grootte van de display van Jaja's canon D60, zeer komisch.
            BD terug naar vroeger is uitgesloten, daarvoor is er te veel veranderd. Trouwens verandering is een normaal proces. Vraag is of je als individu deel wilt blijven uitmaken van dat "veranderde" (richting, stemming enz.) Zoals je inmiddels zult hebben begrepen is mijn antwoord daarop nee! En we moeten eea natuurlijk ook niet dramatiseren, want ik was de laatste tijd nog maar sporadisch aanwezig. Ik heb in diverse situaties wel geleerd dat alles doorgaat met of zonder ....wie treffen we lekaar weer eens. Er zijn België vele lokaties die ik nog wil bezoeken!

            Rest mij jullie, en de overige forummembers gewoon een plezierige tijd toe te wensen dat in goede gezondheid,

            met vriendelijke groet,

            Jan

            Aanpassing: Ik sprak per abuis van Snarfie waar het Kodachrome had moeten zijn. Mijn excuses. Ook jij Snarfie natuurlijk bedankt, ik hoop en verwacht je me zult begrijpen. Nu ik deze fout heb rechtgezet, is wat mij betreft het boek gesloten.
            Last edited by jamonadap; 3 oktober 2005, 12:26.
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

            Comment


            • #21
              Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

              Dat er mensen gaan is altijd jammer. De reden waarom ken ik niet en gaat me verder ook niet aan, maar spijtig is het wel.

              Goed, on topic. Wat betreft het afmelden, dat lijkt me niet echt nodig. Wil je niet langer dat je gegevens zichtbaar zijn voor de buitenwereld kun je makkelijk je profiel zodanig aanpassen dat e-mail adres, etc. niet meer ingevuld zijn en vervolgens niet meer op het forum inloggen.

              Je kunt heel moeilijk gaan doen over het opheffen van accounts, maar waarom zou je Een ieder die hier post heeft er impliciet voor gekozen dat de berichten deel uit maken van het forum/archief en in grotere zin van het Internet. Daar moet je je van bewust zijn voordat je het net opgaat.
              Last edited by ajh; 2 oktober 2005, 21:19.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #22
                Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre

                ...

                Daarom nog eens, mét exacte timing uit de logs.
                1- Het topic in Algemeen "Schrappen als forumlid graag!" werd door jou gestart gisteren om 22h23 en door mij verwijderd om 09h05.
                2- De moderators worden op de hoogte gebracht van de wijze waarop ik de situatie zal aanpakken om 09h14.
                3- Het topic in Chit-chat wordt opnieuw naar Accessoires verplaatst en enkele off-topic reacties gewist om 09h14.
                4- Een e-mail met de toelichtingen wordt naar jou verzonden om 09h31.
                5- Het tweede topic in Algemeen "Schrappen als forumlid weg?" wordt gepost om 09h23 en is weg om 09h32.

                ...

                Werden alle BD'ers die in dat bewuste topic gerepliceerd hebben, op de hoogte gebracht van het feit dat hun replieken zonder meer zouden verwijderd worden samen met het topic zelf? Ik dacht van niet... En zonder hier nou nog eens wat olie op het vuur (=de diepere kern van deze discussie trouwens) te willen gooien, moet het mij toch van het hart dat dit soort van onaangekondigde, laat staan ongemotiveerde "editing jobs" mij behoorlijk tegen de haren instrijken. Als jurist ben ik misschien een beetje meer "pietje precies" wanneer het aankomt op het respecteren van de vrije meningsuiting en de correctheid van wat er gezegd/geschreven wordt.

                Maar ik wil er de moderatoren bij deze op wijzen dat hun stiel beheerst wordt door een vaak heel subtiele maar desalniettemin toch duidelijke deontologie. Misschien moeten jullie je maar eens bezinnen over een code van wat kan en niet kan en ons die als posters maar eens bekend maken. Ik wens immers niet te participeren in een forum waar posts zonder enige verantwoording of verwittiging kunnen geëditeerd worden. Dàt is me iets te link, heren.
                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                Comment


                • #23
                  Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                  Peterke:
                  Editing/Jobs.
                  Participeren.
                  Deontologie.
                  kom op hoor, het is een Foto/forum geen rechtzaal.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                    Wel om de simpele reden, het lijkt mij meer dan gewenst om te voorkomen dat er mail zou kunnen gaan naar hen die onverhoopt zijn komen te overlijden.

                    Eerlijk gezegd had ik hier nooit bij stil gestaan maar zoiets ligt natuurlijk wel heel gevoelig! Misschien is hier het (simpele?) vewijderen van de contactgegevens een mogelijkheid?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                      Eerlijk gezegd had ik hier nooit bij stil gestaan maar zoiets ligt natuurlijk wel heel gevoelig! Misschien is hier het (simpele?) vewijderen van de contactgegevens een mogelijkheid?
                      Dat méén je niet.... Moeten we ons daar mee bezighouden? Wat moeten ze dan op het seniorennet doen? Misschien kunnen we ook een rouwrubriek openen. Komaan zeg. Wees realistisch!
                      Wat je gepost hebt, heb je niet in een vlaag van zinsverbijstering gedaan, hoop ik tenminste...Laat dus alles maar zoals het is. Persoonlijke gegevens kan je zelf verwijderen. Ongewenste antwoorden ook.


                      .
                      NB Ik ben zelf een senior....
                      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                      BD0323BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                        Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                        Dat méén je niet.... Moeten we ons daar mee bezighouden? Wat moeten ze dan op het seniorennet doen? Misschien kunnen we ook een rouwrubriek openen. Komaan zeg. Wees realistisch!
                        Wat je gepost hebt, heb je niet in een vlaag van zinsverbijstering gedaan, hoop ik tenminste...Laat dus alles maar zoals het is. Persoonlijke gegevens kan je zelf verwijderen. Ongewenste antwoorden ook.


                        .
                        NB Ik ben zelf een senior....
                        Gelukkig vallen ze niet bij bosjes dood neer hier. Persoonlijk ken ik drie gevallen. Ik weet uit mijn omgeving dat sommige nabestaanden heel veel moeite hebben met post en mail voor iemand die overleden is dus waarom zou je (als het maar een kleine moeite is) het niet kunnen doen uit respect. Maar goed dit is mijn persoonlijke mening, jij hebt jouw mening.
                        Persoonlijke gegevens en ongewenste antwoorden verwijderen lijkt mij trouwens technisch onmogelijk nadat je bent overleden.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                          Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                          Gelukkig vallen ze niet bij bosjes dood neer hier. Persoonlijk ken ik drie gevallen. Ik weet uit mijn omgeving dat sommige nabestaanden heel veel moeite hebben met post en mail voor iemand die overleden is dus waarom zou je (als het maar een kleine moeite is) het niet kunnen doen uit respect. Maar goed dit is mijn persoonlijke mening, jij hebt jouw mening.
                          Persoonlijke gegevens en ongewenste antwoorden verwijderen lijkt mij trouwens technisch onmogelijk nadat je bent overleden.
                          Reklamefolders en sommige post komt nog jàààààren door, wees gerust... Er komt nog steeds post voor mijn ouders, en de laatste is in 1987 overleden.. Waar zijn jullie begot mee bezig zeg. Dat er een email toekomt na je dood? Dat jou echtgeno(o)t(e) een mailtje ontvangt na jou dood? Een mooie herinnering dat je actief waart op een gezellig forum.....Meer niet toch???
                          "Prijs de zee, maar blijf aan land....."
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                            Peterke:
                            Editing/Jobs.
                            Participeren.
                            Deontologie.
                            kom op hoor, het is een Foto/forum geen rechtzaal.
                            grt,bouk.
                            Om je het gebruik van een woordenboek te besparen, bouk:

                            Ik kan het niet hebben dat er in mijn bijdragen geknutseld wordt zonder dat ik daarvan op de hoogte word gesteld. Dat is een basisregel die elke mod in elk forum onder de knie zou moeten hebben.

                            En ik kan je garanderen -uit eigen ervaring- dat wat er op internetfora wordt gepubliceerd, zich in het "echte" leven zeer zeker kan laten voelen. Hou die gedachte aan de rechtzaal dus maar vast...
                            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                              Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                              .../...Hou die gedachte aan de rechtzaal dus maar vast...
                              oeioeioei...schuden en beven??????

                              Komaan zeg, dit is een forum van mensen die voor hun plezier met fotografie bezig zijn....
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                              BD0323BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                                @ Martin

                                Wie is er verantwoordelijk als er op een SD iemand door het plafond zakt en z'n rug breekt? Wie is er verantwoordelijk als de rekening niet klopt na een groepsaankoop en de leverancier met de noorderzon blijkt verdwenen te zijn? Wie wordt aangesproken door een handelaar die meent dat zijn reputatie door het slijk gesleurd wordt op dit forum? Wie incasseert de klappen wanneer een derde-rechthebbende z'n auteursrechten gaat invorderen? Wie mag in z'n buidel tasten wanneer een tweedehandstoestel dat via dit forum aan de man is gebracht (bemiddeling he?) niets meer dan een afgeleefd stuk metaal blijkt te zijn?

                                Zooooo zeker van je stuk, beste vriend? Denk nog maar eens na. Nog los van het strikt juridische, vind ik het principieel niet kunnen dat in posts wordt gesneden of geknutseld zonder de auteur ervan even te verwittingen. Dat is niet meer dan vanzelfsprekend. (en er hoeft voor mijn part dan zelfs geen motivatie bij te zijn; de mod mag geheel zelf bepalen wat wel en wat niet vatbaar is voor publicatie)
                                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                                Comment

                                Working...
                                X