Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Afdrukcentrales

    ik gebruik foto.com en photobox.ie

    ik zie tussen deze 2 geen verschil
    heb es 20 test fotos opgestuurd naar beide heb die dan gemengt en dan de mooiste foto van de 2 aan de kant gezet.
    resultaat was dat 50% van foto.com waren en 50% van photobox.

    door bij photobox credieten aan te kopen zijn ze even duur als foto.com
    maar als je doe grote hoeveelheden niet wenst dan zou ik eerder naar foto.com gaan.

    Comment


    • #17
      Re: Afdrukcentrales

      Oorspronkelijk geplaatst door mave
      Ik heb inmiddels Fotosystems Nederland, Kruidvat en Photobox geprobeerd, maar geen van de 3 "oogt" analoog. De foto's zijn onnatuurlijk scherp, blauwe luchten lzijn meer roze dan blauw en gras is zo groen als verse sla....
      Op m'n beeldscherm ziet het er wel goed uit

      Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van m'n camera (coolpix 8400)...

      Mark
      Heb daarstraks nog pics afgehaald (sommige extra ge-USM'd voor afdruk).
      Diegene die niet ge-USM'd zijn lijken zelfs TE veel op mijn oude negatieven.

      Vermoed dat jouw camera er idd wel eens mee te maken kan hebben.
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

      Comment


      • #18
        Re: Afdrukcentrales

        altijd al tevreden geweest van Pixum (www.pixum.be of nl)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #19
          Re: Afdrukcentrales

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          altijd al tevreden geweest van Pixum (www.pixum.be of nl)
          Hoe dik is het papier dat ze gebruiken? Ik kan er niets van terugvinden op hun website.

          Comment


          • #20
            Re: Afdrukcentrales

            ze zijn nu overgeschakeld op Kodak Royal
            vroeger was 't Agfa Prestige en later Agfa Sensatis

            er is momenteel een actie gaande
            tot eind aug
            een 30*45 voor 1,99€ !
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Re: Afdrukcentrales

              Heb daarstraks nog pics afgehaald (sommige extra ge-USM'd voor afdruk).
              Diegene die niet ge-USM'd zijn lijken zelfs TE veel op mijn oude negatieven.


              Wat bedoel je precies ??

              Comment


              • #22
                Re: Afdrukcentrales

                Oorspronkelijk geplaatst door mave
                Heb daarstraks nog pics afgehaald (sommige extra ge-USM'd voor afdruk).
                Diegene die niet ge-USM'd zijn lijken zelfs TE veel op mijn oude negatieven.


                Wat bedoel je precies ??
                Het onderscheid tussen de (vroeger goede-) negatiefafdrukken en de gewone afdruk van de digitale is niet echt onderscheidbaar op scherptegebied.
                Als ik de foto USM voor doorsturen ziet hij er na afdruk beter uit (scherper), maar zonder dat overdreven opscherp gevoel van sommige P&S.

                En als 't niet beter was had ik genen digitale moeten kopen hé
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #23
                  Re: Afdrukcentrales

                  Ik weet niet of deze service in nederland veel gebruikt wordt maar ik heb erg goede ervaringen met agfanet in België. Deze online besteldienst kan door aangesloten fotozaken gebruikt worden, maar heeft een aantal sterke troeven :
                  - geeft exact aan hoe de foto zal afgesneden worden of waar de witte randen zullen zitten. Dit kun je manueel nog aanpassen.
                  - wijzigt niets aan je foto zonder je uitdrukkelijke vraag.
                  - werkt met icc-kleurprofiel dat je kan dowloaden, zodat je krijgt wat je op je scherm ziet.
                  - een zeer goede en duidelijke interface.
                  - de prijzen hangen natuurlijk af van je eigen fotozaak, maar deze zijn niet veel hoger dan de kruidvat tarieven.

                  dick

                  Comment


                  • #24
                    Re: Afdrukcentrales

                    Hoe verloopt de betaling dan? (bij de diverse fotocentrales)

                    groeten

                    Comment


                    • #25
                      Re: Afdrukcentrales

                      Oorspronkelijk geplaatst door mic
                      Hoe? wat lees ik nu???
                      Bestaan er dan nog andere afdrukcentrales dan Photobox.ie ??? en da zegt ge nu pas?
                      Niet dan Mic? Ging ge dan zelf geen afdrukcentrale opstarten met uwe nieuwe printer?
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                      Comment


                      • #26
                        Re: Afdrukcentrales

                        Oorspronkelijk geplaatst door immage
                        ik gebruik foto.com en photobox.ie

                        ik zie tussen deze 2 geen verschil
                        heb es 20 test fotos opgestuurd naar beide heb die dan gemengt en dan de mooiste foto van de 2 aan de kant gezet.
                        resultaat was dat 50% van foto.com waren en 50% van photobox.

                        door bij photobox credieten aan te kopen zijn ze even duur als foto.com
                        maar als je doe grote hoeveelheden niet wenst dan zou ik eerder naar foto.com gaan.
                        Hoe stuur je de foto's door? Aan hoogste kwaliteit en laat je de afdrukcentrales zelf verkleinen (en verscherpen)? Op stuur je je foto's door aan 300PPI nadat je zelf verkleint en verscherpt hebt?

                        Wat doen de anderen?

                        Alain

                        Comment


                        • #27
                          Re: Afdrukcentrales

                          Je hoeft niet te verkleinen, als je de originele maat opstuurt heb je de beste kwaliteit.

                          Bij de meeste centrales word aangegeven hoe je ze het best kunt aanleveren.
                          Groeten Omega.

                          www.digiwaart.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: Afdrukcentrales

                            op mijn d70 staan de fotos altijd al op 300dpi

                            de fotos van dde s45 staan op 180 en deze zet ik om naar 300 (wat niet echt nodig is, maar ik doe da waarom weet niiemand )

                            ik bewerk de foto's zoals ik ze altijd bewerk in PS en dan gewoon opsturen
                            niks verkleinen, enkel uw bewerking dien en uploaden.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Afdrukcentrales

                              Oorspronkelijk geplaatst door immage
                              ...ik bewerk de foto's zoals ik ze altijd bewerk in PS en dan gewoon opsturen
                              niks verkleinen, enkel uw bewerking dien en uploaden.
                              Met dank

                              Verscherp je ze vooraf of niet?

                              Ik lees overal dat dit de laatste stap is na het resizen, of maakt dat niet echt veel uit?


                              Alain

                              Comment


                              • #30
                                Re: Afdrukcentrales

                                ik verscherp zelden

                                Comment

                                Working...
                                X