Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afdrukcentrales

ene goeie raad, ga nooit bij bögemann in genk, das nen afzetter eerste klas... en ne kl**tz*k van ne zaakvoerder (mijn excuses voor deze uitdrukking, maar die kerel heeft mij van zen leven meer geld gekost dan dat ik er plezier van gehad heb, maar zijn personeel valt veel beter mee en geven op zen minst nuttig advies)... kijk liever effe wat langer rond, want tis vooral het advies wat ge bij die kerel betaald en echt veel soeps is dat niet...

Ik kies nog altijd voor het labo van foto Rembrandt in Maastricht (voor de mensen in die omgeving), mensen die gaan en leven voor hun vak, goed advies geven (wat niet duur is bij hun, in tegenstelling tot voorgenoemde zaak), en een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding... kijk even op www.foto-rembrandt.nl

Greetz Kris
    A picture remembers what people forget...

---< Photography is 50% photographer, 40% light, and 10% equipment... >---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
      op mijn d70 staan de fotos altijd al op 300dpi

de fotos van dde s45 staan op 180 en deze zet ik om naar 300 (wat niet echt nodig is, maar ik doe da waarom weet niiemand )
      hmmhmmm... De instelling van DPI op een fototoestel zijn NUTTELOOS. Die aanduiding heeft enkel zin van zodra je het afdrukformaat erbij neemt, pas dan kun je DPI berekenen...
      Is hier al een aantal keer aan bod geweest...

Simpel voorbeeld: sensor van 5 pixels op 5 pixels, grootte van de sensor is 1 cm op 1 cm...
      => als je deze foto afdrukt op 1cm*1cm heb je 5dpi. Druk je dezelfde foto af op 2cm*2cm en heb je nog 2,5dpi over. En toch heb ik niets aan de instellingen in de cam verandert...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik ga altijd naar de locale fotowinkel. Zij hebben een Agfa D-lab 1 De software van deze machine kijkt per foto wat er aan de hand is. Kleur en scherpte worden aangepast indien nodig. (volgens zeggen beter dan de filter van ps) Als het allemaal goed is doet de machine er niks mee. Op verzoek kan dat ook uit gezet worden voor als je bijvoorbeeld creatief wil doen. (expres een groen zweem of zo)

Ik vind de kwaliteit stukken hoger dan van een Kruidvat of Hema. Ook al staat er bij de Hema ook een Agfa machine. Het scheelt natuurlijk ook hoe het ding is ingesteld en welk papier. Bij de locale fotowinkel hebben ze er duidelijk tijd ingestoken om er uit te krijgen wat mogelijk is. Voor de gene die er echt serieus mee aan de bak willen kan je zelfs het kleurenprofiel van de machine met het gebruikte papier van hun site halen.

Grtx Johan
        Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          hmmhmmm... De instelling van DPI op een fototoestel zijn NUTTELOOS. Die aanduiding heeft enkel zin van zodra je het afdrukformaat erbij neemt, pas dan kun je DPI berekenen...
          Is hier al een aantal keer aan bod geweest...

Simpel voorbeeld: sensor van 5 pixels op 5 pixels, grootte van de sensor is 1 cm op 1 cm...
          => als je deze foto afdrukt op 1cm*1cm heb je 5dpi. Druk je dezelfde foto af op 2cm*2cm en heb je nog 2,5dpi over. En toch heb ik niets aan de instellingen in de cam verandert...
          ik bedoelde dat als je in PS gaat kijken naar image size dat er daar dan 300 en 180 staat;.

moraal van het verhaal.
          laat je foto(s zo GROOT mogelijk staan.

Comment

Working...
          X