Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkopen hardware.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkopen hardware.

    Hi allen,

    ik heb nog een paar mooie lenzen liggen (en 360 camera) maar krijg er precies géén interesse voor.

    doe ik iets fout? Heb ik te hoge prijzen gevraagd? Ik snap er niets van...

    Bijvoorbeeld:

    Canon EF 24-70mm F/2.8L II USM, waarvoor ik nu 800 euro vraag.
    Dat is toch géén slechte deal, zou ik denken?

    Ik heb bvb ook nog een Sigma 35 ART liggen (voor canon) maar ook die krijg ik de deur niet uit.

    Doe ik nu iets fouts? Ik kan toch niet zeggen dat ik te hoge prijzen vraag hé?

    ​




  • #2
    Ik denk dat het fundamentele probleem van de EF UWA lenzen is dat ze groot en zwaar zijn omdat de te grote registerafstand moet gecompenseerd worden.
    Zeker met een adapter ziet dat er niet uit op een R body.
    Iedereen zijn kast ligt vol met EF lenzen, en zeker EF-S gooien ze naar je kop.

    Gelijkwaardige RF-lenzen zijn ook niet goedkoop maar wie daar mee werkt hoeft waarschijnlijk minder op het geld te letten.

    PS: ik heb 3 jaar geleden bij de overgang op FF (R5) een EF 16-35 f:4 gekocht voor € 650.
    Ik gebruik voornamelijk toch de EF-M 11-22 (fabuleus lensje, indertijd € 350 nieuw). Mijn EF-S 10-22 heb ik vorige week voor € 120 verkocht.
    Last edited by palombian; 17 april 2024, 15:37. Reden: UWA= Ultra Wide Angle

    Comment


    • #3
      Er lijken bepaalde types lenzen te zijn die vooral gekocht zijn door de "fotofreaks". Dan denk ik vooral aan de grote openingen. En diezelfden zijn nu masaal aan het overstappen op mirrorless wanthet zijn zij die graag het laatste nieuwe hebben en dus doen ze die lenzen weg. Probleem is dat het hele publiek ervoor dezelfde stap aan het doen is en de markt dus bijzonder klein is.

      Ik blijf bij mijn DSLR tot die uit elkaar valt en kijk dan wel. Maar ik heb geen 5 dezelfde lenzen nodig...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Er lijken bepaalde types lenzen te zijn die vooral gekocht zijn door de "fotofreaks". Dan denk ik vooral aan de grote openingen. En diezelfden zijn nu masaal aan het overstappen op mirrorless wanthet zijn zij die graag het laatste nieuwe hebben en dus doen ze die lenzen weg. Probleem is dat het hele publiek ervoor dezelfde stap aan het doen is en de markt dus bijzonder klein is.

        Ik blijf bij mijn DSLR tot die uit elkaar valt en kijk dan wel. Maar ik heb geen 5 dezelfde lenzen nodig...
        Snap ik, maar ik ben overgestapt van Canon naar Fujifilm... dus houden is géén optie.

        Comment

        Working...
        X