Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vignettering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vignettering

    Hallo allemaal, deze week op stadsfotografie in Maastricht geweest. Een poging gedaan om de reflectie van de brug vast te leggen in het donker.
    ​​​​​​ Ik kreeg een rare vignettering op mijn foto's !!! Ik heb mijn objectief 24/ 105 MM( RF) voor mijn Canon RP gebruikt met een diafragma van 4 , ISO 100 .
    ZIjn er mensen die hetzelfde ooit voor gehad hebben en weten wat er verkeerd gegaan is en hoe op te lossen.
    ​​​​​​​Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Lea

  • #2
    Ik ga deze topic verplaatsen van 'Feedback van gebruikers' naar 'Algemeen'. Het subforum waar nu gepost is, dient om opmerkingen ivm met de 'nieuwe' forumsoftware te bespreken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door loyens lea Bekijk bericht
      Hallo allemaal, deze week op stadsfotografie in Maastricht geweest. Een poging gedaan om de reflectie van de brug vast te leggen in het donker.
      ​​​​​​ Ik kreeg een rare vignettering op mijn foto's !!! Ik heb mijn objectief 24/ 105 MM( RF) voor mijn Canon RP gebruikt met een diafragma van 4 , ISO 100 .
      ZIjn er mensen die hetzelfde ooit voor gehad hebben en weten wat er verkeerd gegaan is en hoe op te lossen.
      ​​​​​​​Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Lea
      Kan je de betreffende foto eens uploaden ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Welke rf 24-105, de stm of usm? Zie je die vignettering op het scherm van de camera of in een of ander programma op de pc?

        Ergens is waarschijnlijk de software correctie voor vignettering uitgezet geweest.

        Comment


        • #5
          Zonnekap correct geplaatst ?

          Comment

          Working...
          X