Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fort de la Chartreuse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fort de la Chartreuse

    Kan iemand mij meer info geven over het Fort de la Chartreuse? Er is een jongen die daar zijn communiefoto's zou willen laten nemen maar is dat veilig?
    Ik weet wel dat het een urbex-locatie is en de toegang "verboden" misschien, maar zou er graag meer over vernemen.

    Bedankt alvast
    Luc

  • #2
    45 jaar geleden heb ik daar mijn legerbotinnen versleten en was het al onveilig.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Voila, nu weten we het

      Comment


      • #4
        Moderator Note: Verplaatst van Architectuur & Urbex (in de Fotohoek mogen alleen foto's geplaatst worden) naar Algemeen.

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          We zijn daar vorig jaar met André de Locht geweest, mensen gaan daar wandelen en picknicken. Ik denk dat het veel plekken, ook in België gevaarlijker is.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Dit nog gevonden https://www.gaudry.be/photo/fort-de-...euse-de-liege/
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Ik ben daar een aantal jaren geleden enkele keren geweest met een model.
              Naar ik begrijp mag je daar gewoon komen.
              Er liep toen veel volk rond, ook wat rare snuiters
              Let er op dat het niet overal veilig is, dat je niet ergens door een vloer zakt ofzo.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Bedankt

                Comment


                • #9
                  Zoals Rob schrijft - met gezond verstand lijkt het mij een vrij veilige locatie.

                  Vooral op voorhand de jongeman goed brieffen.

                  Ga op zeker op verkenning - hier en daar heb je wat extra licht nodig, maar het valt erg goed mee in de meeste van die blokken, heb je genoeg ramen, en zijdelingse lichtinval (dus verkennen, liefst niet alleen - en bekijken hoe het natuurlijk licht ideaal staat, kan helpen).

                  Er zijn daar een paar geweldige gebouwen in zwaar vervallen toestand - die zou u best vermijden (wij hebben die natuurlijk niet vermeden). Daar is het niet veilig genoeg om zo'n shoot daar door te laten gaan.

                  Maar ik kan me voorstellen dat u liever een foto maakt bij de mooiere grafititekeningen - er zijn een paar gebouwen die echt mooie grafiti huisvesten! Deze van de rode smurf - is helaas gevandaliseerd. ;-)
                  (het valt op dat zowel de pink panther als de inspecteur wel gerespecteerd 'werden'), wat mij als absolute fan uiteraard pleziert.

                  De gebouwen op zich zijn niet zo bijzonder maar het karakter dat er van uitgaat in combinatie met de grafiti maken het een 'aantrekkelijke' locatie. De oudere gebouwen waar het ietsje gevaarlijker is op de uitgesleten trappen - daar heb je een heel andere sfeer. Bespreek dat wel goed met de communikant of ie dat ziet zitten.
                  Dus voor die foto's - neem licht mee (2 statieven met remote flits, of Led-licht) en vooral veel helpers voor het dragen .

                  Het lokale stadsbestuur (bijna PS getikt) heeft helaas plannen voor die site - ga voor het te laat is - een deel van de site zou wel 's kunnen verdwijnen!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    Zoals Rob schrijft - met gezond verstand lijkt het mij een vrij veilige locatie.

                    Vooral op voorhand de jongeman goed brieffen.

                    Ga op zeker op verkenning - hier en daar heb je wat extra licht nodig, maar het valt erg goed mee in de meeste van die blokken, heb je genoeg ramen, en zijdelingse lichtinval (dus verkennen, liefst niet alleen - en bekijken hoe het natuurlijk licht ideaal staat, kan helpen).

                    Er zijn daar een paar geweldige gebouwen in zwaar vervallen toestand - die zou u best vermijden (wij hebben die natuurlijk niet vermeden). Daar is het niet veilig genoeg om zo'n shoot daar door te laten gaan.

                    Maar ik kan me voorstellen dat u liever een foto maakt bij de mooiere grafititekeningen - er zijn een paar gebouwen die echt mooie grafiti huisvesten! Deze van de rode smurf - is helaas gevandaliseerd. ;-)
                    (het valt op dat zowel de pink panther als de inspecteur wel gerespecteerd 'werden'), wat mij als absolute fan uiteraard pleziert.

                    De gebouwen op zich zijn niet zo bijzonder maar het karakter dat er van uitgaat in combinatie met de grafiti maken het een 'aantrekkelijke' locatie. De oudere gebouwen waar het ietsje gevaarlijker is op de uitgesleten trappen - daar heb je een heel andere sfeer. Bespreek dat wel goed met de communikant of ie dat ziet zitten.
                    Dus voor die foto's - neem licht mee (2 statieven met remote flits, of Led-licht) en vooral veel helpers voor het dragen .

                    Het lokale stadsbestuur (bijna PS getikt) heeft helaas plannen voor die site - ga voor het te laat is - een deel van de site zou wel 's kunnen verdwijnen!
                    Hartelijk dank voor je nuttige info

                    Comment

                    Working...
                    X