Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital ligt goed in de markt ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgiumdigital ligt goed in de markt ...

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
    Ja ja maar de originele tekst is niet van jou he....
    of is dat niet erg? Ik vraag maar he, ik weet het zelf niet.

Het laatste wat ik weet is dat Phill Askey zo'n probleem had
    met een Japanse site
    Die Japannerkes waren toch echt "stout".
    Die maakten gewoon en kopie met "krek" dezelfde foto's enz. enz.
    Zou eens willen weten hoe dat is afgelopen

Zelf heb ik al ooit een boze bezoeker gehad op een van mijn sites
    (die site met die foto's was dat) en die maakte zich kwaad omdat ik
    de rechtermuisknop had uitgeschakeld....
    (het helpt maar niet veel, okee dat snap ik ook wel)
    Wat heeft die bezoeker "te zoeken" met de rechtmuisknop op mijn foto's
    Kijken mag.....
    Dat vind ik nou niet zo belangrijk, laat die persoon lekker.. misschien wil hij hem uitprinten of als achtergrond gebruiken... who cares..
    Ik heb ook foto's op mijn site.... maar die ga ik echt niet beveiligen. Het heeft toch geen zin.
    www.stayonthescene.nl
    Manga Huisman
    Freelance Fotograaf

Comment

Complimentjes kunnen ze hier in het forum geven! Ondertussen is die website nog altijd blanco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manga
        Ik denk dat je het als compliment moet zien, die mensen hebben jullie blijkbaar goede teksten nodig om zelf maar iets nuttigs op hun site / log te kunnen zetten..

Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden.
        Je MOET daar aandacht aan besteden!
        Ik kan daar persoonlijk niet meer mee lachen, ik heb het meegemaakt dat een oud prof beeldmateriaal van mij aan derden gaf zonder mij daar over in te lichten (deze foto's werden vervolgens gebruikt om lezingen te illustreren), dezelfde prof presteerde het om mijn thesis als basis te gebruiken voor een hoofdstuk in een publicatie. (waar niet eens mijn thesis in de voetnoten/bibliografische lijst staat vermeld!). De tekeningen die in deze publicatie staan zijn volledig overgenomen van de foto's in mijn thesis.

Maar dit sloeg alles:
        Enkele weken geleden heb ik het meegemaakt dat een gemeentebestuur mijn conceptnota voor een opdracht (overgenomen compleet met punten en komma's), openbaar heeft gemaakt en aan zes concurrenten heeft toegestuurd. Ze hadden daar blijkbaar ook "goede teksten" nodig. De anderen mochten aan de hand van mijn uitgewerkt concept eveneens een prijsofferte indienen. Op deze manier hebben ze aan de concurrentie mijn visie en methodiek prijsgegeven! Dat zoiets de som is van jaren werk/ervaring, dat dergelijke dingen uw intellectueel eigendom zijn en dat ik daar mijn brood mee moet verdienen daar wordt met groot gemak aan voorbij gegaan ... hun reactie: oeps, sorry!
        Ik heb het betrokken gemeentebestuur om opheldering gevraagd ... en na 6 weken nog niets vernomen ... langzaamaan tijd om een jurist in te schakelen. Juridisch gezien trekken ze aan het kortste eind, maar ondanks mijn grote gelijk zal ik in de toekomst mijn volledig concept mogen herwerken wanneer ik nog opdrachten wil binnenslepen - mijn concurrenten kennen nu mijn wapens - ik ben mijn kwalitatief voordeel kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola
          Je MOET daar aandacht aan besteden!
          Ik kan daar persoonlijk niet meer mee lachen, ik heb het meegemaakt dat een oud prof beeldmateriaal van mij aan derden gaf zonder mij daar over in te lichten (deze foto's werden vervolgens gebruikt om lezingen te illustreren), dezelfde prof presteerde het om mijn thesis als basis te gebruiken voor een hoofdstuk in een publicatie. (waar niet eens mijn thesis in de voetnoten/bibliografische lijst staat vermeld!). De tekeningen die in deze publicatie staan zijn volledig overgenomen van de foto's in mijn thesis.

Maar dit sloeg alles:
          Enkele weken geleden heb ik het meegemaakt dat een gemeentebestuur mijn conceptnota voor een opdracht (overgenomen compleet met punten en komma's), openbaar heeft gemaakt en aan zes concurrenten heeft toegestuurd. Ze hadden daar blijkbaar ook "goede teksten" nodig. De anderen mochten aan de hand van mijn uitgewerkt concept eveneens een prijsofferte indienen. Op deze manier hebben ze aan de concurrentie mijn visie en methodiek prijsgegeven! Dat zoiets de som is van jaren werk/ervaring, dat dergelijke dingen uw intellectueel eigendom zijn en dat ik daar mijn brood mee moet verdienen daar wordt met groot gemak aan voorbij gegaan ... hun reactie: oeps, sorry!
          Ik heb het betrokken gemeentebestuur om opheldering gevraagd ... en na 6 weken nog niets vernomen ... langzaamaan tijd om een jurist in te schakelen. Juridisch gezien trekken ze aan het kortste eind, maar ondanks mijn grote gelijk zal ik in de toekomst mijn volledig concept mogen herwerken wanneer ik nog opdrachten wil binnenslepen - mijn concurrenten kennen nu mijn wapens - ik ben mijn kwalitatief voordeel kwijt.

Dat is inderdaad schofterig, en geen manier om met mensen om te gaan of te onderhandelen. Diep triest, ze verwachten wat van jou.. maar zelf moeten ze zich ook op een bepaalde manier opstellen. En dit is echt schandalig.(zacht uitgedrukt)
          www.stayonthescene.nl
          Manga Huisman
          Freelance Fotograaf

Comment

Maar intussen zijn we al bijna twee weken verder, is het plagiaat en zelfs gans die site verdwenen, maar staat de melding nog altijd op de home pagina van BD.
            Er is intussen misschien toch belangrijker nieuws ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dat laatste nieuws is geordend naar datum...
              je mag ons altijd nieuwtjes aanreiken hoor, we werken er ook veelvuldig aan! BD is geen fulltime job (eerder fullsparetime job)...

misschien dat het wel weg mag uit 'laatste nieuws', maar dat het ons wel verontwaardigd heeft, mag duidelijk zijn, en direct deleten denk ik niet te gebeuren...het had niet mogen gebeuren!

kzal eens horen voor u zie

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Gewoon copy en paste doen om je eigen site te stofferen is inderdaad zeer laf.

Maar de BD homepagina geeft mij de indruk iets statischer te zijn dan vroeger, of heb ik het mis.
                Ik heb tenandere zeer veel respect voor wat de BD crew presteert.
                Wil mijn opmerking dan ook als opbouwend beschouwen en zeker niet als kritiek.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dan heb je het toch mis. ik zie dat je nog niet lang op het forum als geregistreerde vertoeft...
                  vroeger was er eigenlijk geen beweging. wel elke dag 4 nieuwe foto's, nu 'maar' twee. en zeker toen gewerkt werd aan de nieuwe site, lag het wat meer plat, en dat moet toch de periode zijn geweest dat jij erbij bent gekomen...

dus vind het raar

btw: we zijn opnieuw van nul begonnen, dus vulling komt met mondjesmaat eraan.

overigens: tevoren was er geen nieuwssectie, geen besprekingen, ...
                  wel de tips&tricks

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

De site Digitale Cameras is terug up... en onze vriend heeft het nog niet geleerd. Als eerste artikel een mooie copy paste van DCresource zonder bronvermelding.
                    DigiCam

Comment

Working...
                    X