Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital ligt goed in de markt ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgiumdigital ligt goed in de markt ...

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
    Ik hoop van niet, maar ik vrees dat je een punt hebt. Ik vind het ook niet (toch zeker niet op de homepage of bij de nieuwsberichten). Ik zie zelfs nergens een copyright-teken op de beginpagina ? Vergeten bij de omzetting naar de nieuwe lay-out
    Los van het feit of er al dan niet copyright tekens op de website staan, is het verboden van intellectuele eigendom van anderen te stelen. Er zijn precedenten genoeg in de rechtspraak om te leren dat een uitdrukkelijke copyright vermelding niet verplicht is.

Sven
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
      Het leven kan zo eenvoudig zijn.....

Zie hier. Geplaatst midden Mei.

Groetjes

Skitch
      .... en dat heb ik bijv. af en toe gelezen de afgelopen weken
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven
        Los van het feit of er al dan niet copyright tekens op de website staan, is het verboden van intellectuele eigendom van anderen te stelen. Er zijn precedenten genoeg in de rechtspraak om te leren dat een uitdrukkelijke copyright vermelding niet verplicht is.

Sven
        Dat zal ik niet betwisten maar het zou toch makkelijker geweest zijn moest er toch ergens iets terug te vinden zijn over de door theokus aangehaalde punten ? Zou het bvb mogen mits bronvermelding ?
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

allee, is al weg precies,
          momenteel is zelf gans de site weg

Sven
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Een kleinigheid veranderen aan een tekst is niet voldoende om het auteursrecht te omzeilen. Als de wijze van opbouw van de tekst, de grammatica, het woordgebruik hard trekt op dat van jou enz... , kan je in principe procederen. Eigenlijk dien je de teksten ook neer te leggen bij een organisatie voor reprorecht of tenminste als instelling aangesloten zijn bij deze organisatie. Dan heb je een wettelijke grond om te procederen als het moet. Vraag is altijd of het sop de kool waard is.

Maar ik vind het in elk geval maar zwakjes van hun. Ze hadden tenminste contact met BD kunnen nemen en iets plaatsen met bronvermelding e.d.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
              Een kleinigheid veranderen aan een tekst is niet voldoende om het auteursrecht te omzeilen. Als de wijze van opbouw van de tekst, de grammatica, het woordgebruik hard trekt op dat van jou enz... , kan je in principe procederen. Eigenlijk dien je de teksten ook neer te leggen bij een organisatie voor reprorecht of tenminste als instelling aangesloten zijn bij deze organisatie. Dan heb je een wettelijke grond om te procederen als het moet. Vraag is altijd of het sop de kool waard is.

Maar ik vind het in elk geval maar zwakjes van hun. Ze hadden tenminste contact met BD kunnen nemen en iets plaatsen met bronvermelding e.d.
              Ben ik nu verkeerd, maar wat gebeurt er met de schoenen van Bikkembergs, de "s" weg laten is genoeg om ze te produceren en dit legaal....
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ik had het wel over teksten. Producten weet ik niet zo.
                Ik heb al mijn rechten overgedragen aan mijn uitgever voor het geval dat.... en zij zij aangesloten voor alle teksten die van de pers rollen.
                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven

Sven
                  Sven,

Hoe zit het dan met vertalingen van "content": letterlijk of vrij.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

letterlijke vertalingen mogen niet, een vrije vertaling uiteraard, aangezien een "vrije" vertaling je eigen interpretatie is!!!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                      letterlijke vertalingen mogen niet, een vrije vertaling uiteraard, aangezien een "vrije" vertaling je eigen interpretatie is!!!
                      Ja ja maar de originele tekst is niet van jou he....
                      of is dat niet erg? Ik vraag maar he, ik weet het zelf niet.

Het laatste wat ik weet is dat Phill Askey zo'n probleem had
                      met een Japanse site
                      Die Japannerkes waren toch echt "stout".
                      Die maakten gewoon en kopie met "krek" dezelfde foto's enz. enz.
                      Zou eens willen weten hoe dat is afgelopen

Zelf heb ik al ooit een boze bezoeker gehad op een van mijn sites
                      (die site met die foto's was dat) en die maakte zich kwaad omdat ik
                      de rechtermuisknop had uitgeschakeld....
                      (het helpt maar niet veel, okee dat snap ik ook wel)
                      Wat heeft die bezoeker "te zoeken" met de rechtmuisknop op mijn foto's
                      Kijken mag.....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

als gepensioneerde ambtenaar (mag ik eens afbreuk doen aan je mooie titel , zeker in deze periode...) zou je dat toch moeten weten, wat mag en niet mag....

of was het soms op een Limburgse 'univ'?

eender wat: een vrije vertaling mag altijd. maar ja, het is dan te bewijzen dat het een vrije vertaling is, dat ze 'vrij' genoeg is!!!

maar ja, in zes jaar latijn, waarin 'vrije vertalingen' door je strot werden geduwd, weet ik wel wat vrij inhoudt

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Een copy / paste van de Sabam site. (om de auteur te vermelden...)want : een citaat moet «te goeder trouw» gebeuren )

Het auteursrecht ontstaat bij de schepping van het werk. Het vergt geen enkele formaliteit noch een voorafgaande deponering.
                          Nieuwheid is geen vereiste, maar het werk moet een origineel karakter hebben en de stempel van de maker dragen.
                          Het werk moet in een vorm gegoten zijn, een louter idee kan niet auteursrechtelijk worden beschermd.

Groetjes

Skitch
                          Last edited by Skitch; 22 juni 2005, 23:19.
                          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Die Bart van netlash noemt zich dan informatie-architect ... wel ik vertaal dat dan vrij naar 't Engels ... d*ckhead

Ondertussen is die site een witte lege pagina ... wilen ze zo duidelijk maken dat alle teksten gepikt waren

Comment

he he, hef heeft inderdaad wel effect. Vrees er dan nu ook voor dat er weinig van door hem zelf geschreven is...

Comment

Ik denk dat je het als compliment moet zien, die mensen hebben jullie blijkbaar goede teksten nodig om zelf maar iets nuttigs op hun site / log te kunnen zetten..

;-)

Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden.
                                www.stayonthescene.nl
                                Manga Huisman
                                Freelance Fotograaf

Comment

Working...
                                X