Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

@mods / administrators: 200 kB-limiet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: @mods / administrators: 200 kB-limiet

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo
    Als je absoluut zeker wil zijn dat kijkers de beste kwaliteit zien, kan je altijd een link voorzien naar de originele versie. Dàn ben je pas zeker dat ze steeds de allerbeste kwaliteit zullen zien...
    Maar dat is juist mijn probleem. Dan moet ik of een foto twee maal opslaan op PBase of, zoals ik nu doe (voorbeeld hier), gebruik maken van de Large-versie, die, zoals hierboven al door anderen aangegeven, een beroerde verkleining is. En aan de teller op PBase merk ik dat maar weinigen de moeite nemen die Hi-res aan te klikken...

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo
    Ik heb het even met je foto geprobeerd van 650kb en die kan je idd makkelijk naar 100kb krijgen zonder dat je hier op het forum een verschil zult zien...
    Ik heb het ook geprobeerd maar raakte daarbij pardoes 5 hele schaapjes kwijt. Hoezo geen detailverlies?

    Comment


    • #32
      Re: @mods / administrators: 200 kB-limiet

      @leonidas: ik heb ook nooit gezegd dat er geen verlies is...en natuurlijk kan je het niet terugbrengen naar het origineel. Het gaat erom of iemand hier er moeite mee heeft en het verschil ziet...
      Ik heb ook een MP3-speler in mijn auto; mp3-tjes gemaakt op 128 of 160kb compressie; ik ben zeer kritisch op geluid, maar in de auto hoor ik het verschil niet tussen origineel en MP3. Tuurlijk is in absolute zin MP3 minder, maar ik merk het niet....

      Ik bewerk mijn bestanden voor webgebruik anders dan voor print, voor dat laatste hou ik wel zoveel mogelijk detail en minder compressie, omdat mijn eisen daarvoor hoger zijn...
      www.lowspark.nl

      Comment

      Working...
      X