Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

    Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
    Als ik op locatie ga - waar dan ook sleep ik mee : Een Nikon F4 met 3 lenzen;
    Een aluminium kist van 90 x 30 x 60 cm, inhoudende 3 studioflitsers met statieven, een sinusomvormer, een softbox, parapluies, kleurfilters, een Vanguard statief; verder een 1 kVa generator, 100 meter kabel en verder nog het e.e.e. plus dan mijn digitale uitrusting in een B&W Outdoorcase.
    En dat al garandeert nog geen goede opnames.

    En U komt met een compact?
    Ah..
    Dus... als je met een compact foto's trekt, is het niet goed ?
    En waarom dan, als ik vragen mag ?

    Ja kan het ook anders stellen.

    Als je op locatie gaat met al dat materiaal en je maakt "dan" nog geen goeie opnames ... Wat dan ? ( moet ik zelf op mijn vraag antwoorden )

    Ik heb al foto's gezien van mensen met een compactje en één reflectieschermke, waar veel fotografen met een hasselblad een puntje aan kunnen zuigen.
    Andersom zal ook wel waar zijn.

    Ik bedoel: een foto beoordeel je niet door naar de exif te gaan zoeken om te gaan kijken met welk toestel hij gemaakt is, maar door naar het beeld te kijken.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #17
      Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

      Dit was een beetje ironisch bedoeld - ik kan me namelijk de reactie van Carole heel goed voorstellen.
      En als het zo eenvoudig zou zijn om met een compact topfoto's te maken, ja, waar hebben we dan al die spullen voor nodig? vraag ik me dan af.
      Er zijn hier (NL) lieden die zelfs met hun gsm wensen te fotograferen, dus komt er een model en ziet enkel een figuur met een gsm. En dat komt vaker voor dan U denkt!
      Een foto is slechts een deel van een seconde

      Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

      Comment


      • #18
        Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

        Aangezien ik de threadstarter ben wil ik hier zeker terug op reageren.

        1. Nee, het is inderdaad Carole niet zelf die het geschreven heeft, maar haar man die perfekt 2-talig is ( zie niet in wat dat er mee te maken heeft )

        2. Onderwijl is uwen site redelijk veranderd. 'k ga er mij nu niet meer mee bezig houden hem na te kijken, maar op moment van mijn vaststelling was uw site niet meer dan een hoop foto's van andere fotografen, waarbij er voor 95% niet bijstond wie de maker is. De foto's die jijzelf gemaakt hebt haalde je er zo uit door het amateuristisch gehalte.

        Soit
        Groeten, Gino
        http://www.e-designstudio.be

        Comment


        • #19
          Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Ah..
          Dus... als je met een compact foto's trekt, is het niet goed ?
          En waarom dan, als ik vragen mag ?

          Ja kan het ook anders stellen.

          Als je op locatie gaat met al dat materiaal en je maakt "dan" nog geen goeie opnames ... Wat dan ? ( moet ik zelf op mijn vraag antwoorden )

          Ik heb al foto's gezien van mensen met een compactje en één reflectieschermke, waar veel fotografen met een hasselblad een puntje aan kunnen zuigen.
          Andersom zal ook wel waar zijn.

          Ik bedoel: een foto beoordeel je niet door naar de exif te gaan zoeken om te gaan kijken met welk toestel hij gemaakt is, maar door naar het beeld te kijken.
          Klopt Lieven, eerste indruk, rest minder belang
          http://www.stich.be

          Comment


          • #20
            Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

            Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
            Zeer Geachte Heer Benny :

            Ik kan het model (Carole) geen ongelijk geven : U zegt het ontbrak haar aan de glitter en de glamour - ja ik ken deze uitdrukking.
            Als ik op locatie ga - waar dan ook sleep ik mee : Een Nikon F4 met 3 lenzen;
            Een aluminium kist van 90 x 30 x 60 cm, inhoudende 3 studioflitsers met statieven, een sinusomvormer, een softbox, parapluies, kleurfilters, een Vanguard statief; verder een 1 kVa generator, 100 meter kabel en verder nog het e.e.e. plus dan mijn digitale uitrusting in een B&W Outdoorcase.
            En dat al garandeert nog geen goede opnames.

            En U komt met een compact?

            Tja, weet dat model dat wel met zekerheid?

            Ik herinner me dat één van de vaste HUMO fotografen vaak gewoon een Leica 6 meenam om de foto's te maken bij een interview...

            Zonder flitsers en al die rotzooi, en die foto's waren echt wel goed (ook al wekte dat volgens hem soms wantrouwen van de te fotograferen persoon)

            Misschien dat dat model zich vergist

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #21
              Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

              Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
              Zeer Geachte Heer Benny :

              Ik kan het model (Carole) geen ongelijk geven : U zegt het ontbrak haar aan de glitter en de glamour - ja ik ken deze uitdrukking.
              Als ik op locatie ga - waar dan ook sleep ik mee : Een Nikon F4 met 3 lenzen;
              Een aluminium kist van 90 x 30 x 60 cm, inhoudende 3 studioflitsers met statieven, een sinusomvormer, een softbox, parapluies, kleurfilters, een Vanguard statief; verder een 1 kVa generator, 100 meter kabel en verder nog het e.e.e. plus dan mijn digitale uitrusting in een B&W Outdoorcase.
              En dat al garandeert nog geen goede opnames.

              En U komt met een compact?
              Volkomen mee eens. Voor degelijk studiowerk is een compact volledig ongeschikt. Niet alleen ontbreken de belangrijkste aansluitpunten (strobe sync, voeding, computer, remote) maar de lens is meestal niet verwisselbaar en inferieur aan de kwaliteit van bv. een professionele L-lens. Om over beeldformaat en resolutie nog te zwijgen.

              Bovendien ken ik weinig compacte toestellen (op enkele prosumers na) die in RAW kunnen werken, wat me wel een voorwaarde lijkt. Of de luxe kennen van een AdobeRGB kleurruimte.

              Als je met dergelijke camera's een portfolio wil samenstellen, dan kan ik begrijpen dat een basisalbum 80€ kost. Volgens mij is dat dan nog veel te veel in vergelijking met wat je zal krijgen. Zeker als we er van uitgaan dat een portfolio opname minstens gestoken scherp op A4 moet kunnen worden gepresenteerd en zo nodig groter.

              Mijn argwaan tegenover deze firma is alleen maar toegenomen. Maar ik wil hun studiofaciliteiten wel eens bewonderen.

              In mijn studio staat een 1DsMkII samen met een 5D, met een hele collectie L-glas. Voor de prijs daarvan alleen heb ik 100 compactcamera's. Hoe wil je in godsnaam die twee vergelijken? En dan spreek ik nog niet eens over een middenformaatcamera.

              Professional? Ha!
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #22
                Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Tja, weet dat model dat wel met zekerheid?

                Ik herinner me dat één van de vaste HUMO fotografen vaak gewoon een Leica 6 meenam om de foto's te maken bij een interview...

                Zonder flitsers en al die rotzooi, en die foto's waren echt wel goed (ook al wekte dat volgens hem soms wantrouwen van de te fotograferen persoon)

                Misschien dat dat model zich vergist

                sugar
                Ik heb daar geen problemen mee, maar we spreken hier wel over studiowerk. Voor een reportage neem ik ook vaak wat lichter spul mee, anders loop ik het risico mijn nek te breken

                Zie mijn bedenkingen verder in deze draad. Voor een portfolio vind ik kwaliteit een eerste vereiste.

                (ik ben wat vooruit op mijn schema; als het goed zit verschijnt de nieuwe modellengids nog voor de kerstvakantie - ik heb enkele elementen uit deze discussie er nog in verwerkt).
                Fullator
                Fotostudio Candela Zone
                website: http://www.chronax.be
                website: http://www.marquisemodels.eu

                Comment


                • #23
                  Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Ah..
                  Dus... als je met een compact foto's trekt, is het niet goed ?
                  En waarom dan, als ik vragen mag ?

                  Ja kan het ook anders stellen.

                  Als je op locatie gaat met al dat materiaal en je maakt "dan" nog geen goeie opnames ... Wat dan ? ( moet ik zelf op mijn vraag antwoorden )

                  Ik heb al foto's gezien van mensen met een compactje en één reflectieschermke, waar veel fotografen met een hasselblad een puntje aan kunnen zuigen.
                  Andersom zal ook wel waar zijn.

                  Ik bedoel: een foto beoordeel je niet door naar de exif te gaan zoeken om te gaan kijken met welk toestel hij gemaakt is, maar door naar het beeld te kijken.
                  Lieven, het gebeurt niet vaak, maar ditmaal ben ik toch minstens gedeeltelijk met je oneens. Hieronder geef ik in de draad enkele argumenten waarom een compact voor professioneel studiowerk niet geschikt is. Uitzonderingen daargelaten, maar ik wil die fotograaf wel eens zien werken in adverse situaties of bij hoge eisen (weinig licht, hoge resolutie vereist, A3 formaat afdrukken gevraagd, AdobeRGB en RAW of DNG-formaat). Los van het feit dat vele objectieven op een compact nauwelijks de beeldkwaliteit halen die je bij de betere lenzen van een DSLR aantreft.

                  Maar het is een interessante discussie. Hopelijk wordt ze niet te snel afgesloten.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                    D' Artois, u moet lezen wat er staat. Het gaat over buitenopnames en niet over studiowerk. Met mijn Minolta DZ image heb ik al veel mooie resultaten gehad voor buitenwerk, maar in een studio zou ik die niet bovenhalen.
                    We zoeken trouwens als agentschap fotografen die ervaring hebben met studiowerk en modellenfotografie. Je moet vooral ook de poses onder de knie hebben, buiten het louter technische. Laat zien wat u kan, zou ik zeggen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                      als je als fotograaf je model niet betaalt maar je geeft een cdtje mee
                      wat verwacht je dan wat er met dat cdtje gebeurt?

                      het lijkt me logisch dat het model die foto's gebruikt.. oa om op haar site of portfolio te gebruiken maar eventueel ook door de spelen naar "haar" agentschap (als ze dat heeft) of een verzamelsite voor modellen.

                      natuurlijk krijg je dan model(verzamelsites) die vol foto's staan die niet door "die site" gemaakt zijn.
                      't wordt wel dubieus wanneer zo'n site ter betaling foto's maakt en ter promotie andermans foto's laat zien
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                        Gewoon de naam erbij zetten is toch niet zo moeilijkzeg. En anders Sofam, straight to your pocket.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                          sofam, in the pocket.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                            SOFAM dus

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                              Ter betaling foto's maken en ter promotie andermans foto's laat zien das inderdaad wat ik niet correct vind. Tweede opmerking is geld vragen voor foto's die op een amateuristische manier gemaakt zijn. Misschien wel een leuk idee voor deze website een contact pagina waar amateur fotografen in contact kunnen komen met modellen die graag een portofolio willen hebben. En een standaard contract waarin dit soort problemen opgelost worden.
                              BD0724BE

                              Nikon D 80

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                                Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio Bekijk bericht
                                You missed the point hier wel he !!!

                                Het gaat er mij nie zozeer om wat Carole er meegemaakt heeft, het gaat er mij om dat die vent / organisatie foto's gebruikt van anderen voor eigen gebruik / misbruik. ( en da zonder toestemming )
                                Of mag da zomaar ineens ???
                                Een zogenaamd professioneel agency (of gelijk welk "bedrijf"), met enkel een GSM nummer, dat roept bij mij direct achterdocht op.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X