Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluitertijd/diafragma kennis onder de knie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sluitertijd/diafragma kennis onder de knie ?

hmm wel vervelend dat ze je niet zeggen welke vraag je verkeerd beantwoord hebt maar dat zal wel vraag 8 geweest zijn want daar ben ik zelfs niet overtuigd dat ze gelijk hebben. Maar ik zou het in elk geval niet met zekerheid geweten hebben vermits hun vragen niet de duidelijkste zijn. Er waren nog andere vragen waar je maar moet veronderstellen dat je begrijpt wat ze bedoelen.

Wel eens een leuke kwis en ik kende deze site nog niet.

Comment

Valt me niet tegen :

Uw score valt in de volgende range: (8 to 8), en daarvoor krijgt u de volgende evaluatie:
      Dit is een hele nette voldoende...nu werken naar het niveau van de professional

Nu die laatste regel nog in de praktijk brengen, is idd jammer dat ze niet zeggen wat je fout hebt maar daar kun je achter komen door de test bewust fout te maken.

Groeten, Jan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Enkele malen moeten gokken en een 8 gehaald.
        BD0316BE
        Canon

Comment

Hi hi deze vragen krijg ik dus meestal ook voorgeschoteld op mijn examens ... Ik behaalde 8/10.

Greetz, Ronny

Comment

Eumh.... De juiste antwoorden kan je er toch ook vinden met de uitleg waarom. Antwoorden

Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb

Nu die laatste regel nog in de praktijk brengen, is idd jammer dat ze niet zeggen wat je fout hebt maar daar kun je achter komen door de test bewust fout te maken.

Groeten, Jan.
            Greetz,

Comment

9

vraag 8 is gewoon pure fysica...
              voor iedere stralingsbron is de energie/intensietijd omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand...

vraag 9 zat ik er neffen, maar in de praktijk zou ik zo'n foto steeds met spotmeting nemen...

soit, nobody's perfect...moest er 'tijd opstaan zouden de scores voor iedereen lager zijn...

Comment

9/10

Fout op vraag 8.
                Weer iets geleerd: 25% van het licht blijft over bij verdubbeling van de afstand.

Nu begrijp ik waarom foto's in de eetkamer zonder flits zo slecht zijn.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

1 fout antwoord en ook bij mij was het de vraag van de personen bij het raam.
                  Leerzaam...
                  Mijn Foto's

Comment

1 fout, ook vraag 8 (2 personen bij het raam). Ik vond vooral de vraagstelling onduidelijk omdat er niet werd aangegeven waar in de kamer het raam zat.

Comment

hmmm

U heeft de volgende hoeveelheid punten gescoord: 6 points

Uw score valt in de volgende range: (6 to 7), en daarvoor krijgt u de volgende evaluatie:
                      Het kruipt heeeel voorzichtig naar een voldoende..maar dit is niet goed genoeg..blijf lezen, leren en fotograferen!

---
                      beetje veel nog, ken er nog niet zo heel veel van, maar met wat logisch nadenken geprobeerd 't een en ander af te leiden

Comment

6 goed, als ik 1 vraag goed heb gelezen dan 7.
                        Maar dan nog; voor mezelf nog onvoldoende.
                        Jos
                        www.picturelifestyle.nl

Comment

8 op 10
                          fout op vraag 8 en 10, leuk testje moest hier op bd ook maar eens gedaan worden.
                          Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

ze zeggen wel wat je fout hebt hoor, het vergt alleen wat zoeken. je krijgt na het invullen van de kwis een lijst je met je antwoorden bv: 2, 5, 7, .... je moet dit als volgt interpreteren 1 is antwoord a op vraag 1 2 is antwoord b op vraag 1 3 is antwoord a op vraag 2 en zo tel je gewoon de antwoorden; verder naar beneden kan je dan klikken om de juiste antwoorden te zien.

had zelf ook maar 5
                            Nikon D70 + Sigma 18 - 125 mm F 3.5-5.6 DC
                            ready to learn

Comment

Volgens mij is hun antwoord op vraag 8 gewoon verkeerd!

Akkoord dat bij een verdubbeling van de afstand slechts 25% van het licht op het onderwerp valt, maar 25% zijn 2 stops en geen 4 stops! 25% van 1/60s is 1/250s. Hetzelfde geldt als je een flits gebruikt: je hebt een richtgetal n, je diafragma bij een afstand d is dan n/d. Bij een verdubbeling van de afstand moet je je diafragma door 2 delen (=n/2d). Dat zijn dus twee stops, geen 4.

Proficiat dus aan Jo, satpet, smartpics en Havezet. Volgens mij hadden jullie alles juist!
                              Canon EOS 5D

Comment

Ik durf mijn score niet bekend maken

Comment

Working...
                                X