Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ebay

    Ik ben ook zo ene die de laatste seconden bied.
    Ik stuur mijn bod door maar bevestig maar 5 seconden voor afsluiten.
    Nog maar één keer iets gemist zo, zelfs al iets gekocht op de allerlaatste seconde, da's kicken
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #17
      Re: Ebay

      Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
      de laatste 30 seconden begin ik toch al wel ja. onlangs heb ik nog verloren in de laatste 10 seconden, omdat mijn computer het inens begaf (ik wilde een Word-document opendoen, en dat duurde langer dan gewild, en nam de processor in, zodat eBay niets meer deed).

      beaten by the computer, en dus speel ik op veilig en doe ik de veiling open rond de 30 seconden

      en het blijft altijd voorzichtg zijn, maar door te kijken naar de feedback kom je al een heel eind verder. en dan bedoel ik: 20.000 profielen of zo!!!! uiteraard heeft niet elke verkoper dat, maar enkele honderden zeggen ook veel........

      kan je de link eens geven over je oplichting? en eveneens naar de verkoper of zo? kan ik eens zien

      Lees deze link maar eens !
      Aan alle BD-ers, Ik wil enkel waarschuwen voor fraudepraktijken op het internet. Vele van jullie zullen wel "eens" handelen via Ebay. Doe geen zaken via een truehandservice die U wordt voorgesteld door de koper zelf. Ik wil geen specifieke namen noemen, doch ziehier de volgende link 1 (http://p066.ezboard


      Yvan
      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

      Comment


      • #18
        Re: Ebay

        tjah, dan zoek je het zelf ook wel een beetje. ok, al die betaalwijzen zijn ons vreemd, maar allesbuiten eBay om (en buiten Paypal, aangezien dat van eBay is), moet je niet vertrouwen!!!!!!! zelfs niet western union!!!!!!! dat is pas echte brol.....

        Paypal is het beste, geeft zelfs geld terug-garanties..........

        koop nooit buiten eBay om, gebruik zoveel mogelijk Paypal (zelfs beter dan een EU-overschrijving), koop enkel van mensen die enkele goeie feedback hebben, gebruik een betrouwbare leverancier, en ALLES komt in orde. alles wat je zo niet doet, ligt aan jezelf.

        no offense aan de bedrogenen, maar blijf binnen eBay en het overkomt je vrijwel nooit...............

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #19
          Re: Ebay

          Nog een truukje wat ik altijd gebruik. Ik geef nooit afgeronde bedragen in. Als een item in de laatste minuut bvb 80euro staat en ik wil er 100 voor geven, zet ik 100,10 in de laatste seconden. Nadien kan je kijken wat de andere biedingen waren en zo al dikwijls een veiling gewonnen met 10ct. Ik heb ook altijd 2 pagina's open met het item - 1 waar het bod al ingegeven is waar ik enkel nog op 'versturen' moet klikken, het 2de dient voor de refresh om de biedingen te volgen

          Die adrenaline kan ik bevestigen dát is geweldig!

          Oli.
          Last edited by Oliver; 1 januari 2005, 00:12.

          Comment


          • #20
            Re: Ebay

            Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
            tjah, dan zoek je het zelf ook wel een beetje. ok, al die betaalwijzen zijn ons vreemd, maar allesbuiten eBay om (en buiten Paypal, aangezien dat van eBay is), moet je niet vertrouwen!!!!!!! zelfs niet western union!!!!!!! dat is pas echte brol.....

            Paypal is het beste, geeft zelfs geld terug-garanties..........

            koop nooit buiten eBay om, gebruik zoveel mogelijk Paypal (zelfs beter dan een EU-overschrijving), koop enkel van mensen die enkele goeie feedback hebben, gebruik een betrouwbare leverancier, en ALLES komt in orde. alles wat je zo niet doet, ligt aan jezelf.

            no offense aan de bedrogenen, maar blijf binnen eBay en het overkomt je vrijwel nooit...............

            Ben ik wel helemaal niet mee akkoord.
            Inderdaad had ik er beter mijn handen vanaf gehouden, doch het feit dat je alleen binnen Ebay blijft dat het niet gebeurt is onterecht.
            Het gebeurt ook binnen Ebay.
            Opletten is de boodschap.

            Yvan
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #21
              Re: Ebay

              Zeg een vraagske. Ik heb op Ebay een BIGMA zien staan voor schappelijke prijs in de USA. Is nieuw en kost ongeveer 630Euro in een Ebayconnected online winkeltje. Die mensen hebben niks als positieve commentaar dus het lijkt wel een betrouwbaar handeltje. De verzendingskosten bedragen ongeveer 65 Euro. Hoeveel invoertaksen zou ik in het totaal op deze lens moeten betalen? Kan iemand dat eens snel berekenen voor mij alstublieft?

              Groeten

              Comment


              • #22
                Re: Ebay

                630+65x6,7%x21%+10=907€
                aankoop+verzending+invoer+btw+declarering=totaal
                declarering is afhankelijk van de transportfirma - kosten tussen 8 a 15€.

                Comment


                • #23
                  Re: Ebay

                  dit zal dan wel verzending zijn met een koerierdienst. als je met de de verkoper kan overeenkomen dit via USPS te doen (de post), en dan aangetekend en verzekerd enzo (voor uw veiligheid), heb je al meer kans dat het voorbij de douane passeert (gift gedeclareerd).

                  maar dit is geen automatisme, het is geluk hebben, maar op deze manier heb je sneller geluk dan met koerierdiensten (nooit geluk bij hen)

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #24
                    Re: Ebay

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oliver
                    630+65x6,7%x21%+10=907€
                    aankoop+verzending+invoer+btw+declarering=totaal
                    declarering is afhankelijk van de transportfirma - kosten tussen 8 a 15€.

                    En daarmee is de lens dan duurder dan indien u die Bigma in de Benelux koopt.

                    De meeste komen het voor rond de 850,- Euro bij u thuis brengen of u haalt het af en op deze wijze ziet u wat u koopt. Heb namelijk dankzij eBay al aan verschillende eBayklanten achteraf de statiefhouder kunnen verkopen omdat die helaas niet bij de lens zat maar een optie was.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ebay

                      Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                      dit zal dan wel verzending zijn met een koerierdienst. als je met de de verkoper kan overeenkomen dit via USPS te doen (de post), en dan aangetekend en verzekerd enzo (voor uw veiligheid), heb je al meer kans dat het voorbij de douane passeert (gift gedeclareerd).

                      maar dit is geen automatisme, het is geluk hebben, maar op deze manier heb je sneller geluk dan met koerierdiensten (nooit geluk bij hen)
                      En voor hoeveel ga je dat dan verzekeren 900€? een "gift" uit de states van 900€ - mooi invoerrechten betalen, gegarandeerd.

                      Quote:
                      art.29t/m31 EG nr 918/83 (28/03/1983): De vrijstelling van geschenken (van partikulier tot partikulier) is beperkt tot 45€: maw: al wat de verkoper meer aangeeft als waarde, is onderhevig aan invoerrechten. Je kan natuurlijk laten verzekeren voor 45€, als het pakket dan verloren gaat Bij controle krijg je thuis een aangetekend schrijven: Dhr. XXX van douane en accijnzen heeft een controle uitgevoerd van een pakket met bestemming Dhr. XXX en kan zich niet akkoord verklaren met de aangegeven waarde en inhoud van het pakket. Gelieve de nodige documenten voor te leggen om de aangegeven waarde te bewijzen.

                      Quote:
                      art.27/28 EG nr 918/83 (28/03/1983): De kleine zendingen zonder handelskarakter kunnen een vrijstelling bekomen tot 22€

                      Laat het verzekeren als gift voor 20€ en je hebt kans dat het passeert (met de nodige risico's). Laat het verzekeren voor het volle bedrag en je betaald!

                      Oli.
                      ps: ik heb op één maand tijd 3 geschenken gekregen van een goedbevriende chinees en bij alle drie heb ik een printscreen van ebay mogen doorfaxen (ja, dat aanvaarden ze als bewijs - als de veiling overeenkomt met hetgeen wat in het pakket zit, ze zijn daar niet achterlijk)
                      Last edited by Oliver; 19 januari 2005, 20:46.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ebay

                        ik dacht dat bij usps een losstaande verzekering gekocht kon worden. nergens aangegeven dus op het pakje, maar wel terugbetaald door usps.

                        anders een andere verzekeringsmaatschappij, zo vermijd je dat natuurlijk he....

                        zal wel veel tijd in beslag nemen om dit allemaal op te zoeken. ik heb hieromtrent (verzekering) noties over, maar geen perfecte kennis

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #27
                          Re: Ebay

                          waarom zijn de prijzen op ebay eigenlijk zo laag?

                          want wat ik absoluut nite begrijp is dat IEDEREEN daar goedkoop koopt en IEDEREEN daar met veel winst verkoopt...of is er een onderdrukte groep?
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ebay

                            vraag u liever af: waarom is alles hier zo duur?? moeten er nu echt zo'n grote winstmarges nageleefd worden?

                            goedkoop: geen personeel, geen eigen website voor het bedrijf, ... (dit gaat dan over de eBay-winkels he, die te verkiezen zijn. goede service!!)

                            winsten zijn soms marginaal, maar als je in grote hoeveelheden kan verkopen........

                            wat je hier koopt, in een winkel, is 50% te duur. (ruwweg geschat, op eigen ervaringen). denk je dat winkels in de soldenperiode verlies maken? nee hoor, mooie winsten. je hoort ze toch altijd zeggen: het was een goede soldenperiode. dat wil zeggen: ze hebben met hun kortingen (tot 75%) nog mooie winsten gemaakt.

                            wel: eBay hanteert ALTIJD de soldenperiode........

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #29
                              Re: Ebay

                              ik dacht eerst dat ebay meer voor tweedehandsspullen was
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ebay

                                Ik denk dat Ebay zo'n interessante prijzen heeft door het te grote aanbod.
                                Opletten natuurlijk voor de fakes !

                                Yvan
                                Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                                Comment

                                Working...
                                X