Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

webhosting en domeinnaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: webhosting en domeinnaam

    Ik zie dat je bij (www.) priorweb (.be/webhosting_premium.php) voor € 200 reeds 750 mb krijgt. Hiervoor mag je 6 ftp-accounts aanmaken. Als je dus 6 mensen vindt die willen meedoen dat kost het je geen € 35 per jaar en heb je 120 MB webruimte.

    Of zie ik dat verkeerd??
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

    Comment


    • #17
      Re: webhosting en domeinnaam

      ik heb mijn domeinnaam www.hotshots.be gekocht bij bNamed.net voor 30€ per jaar
      daar zit cloaked forwarding in zodat ik de webruimte (50MB) bij mijn provider Easynet kan gebruiken
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #18
        Re: webhosting en domeinnaam

        ja hoor, ik ben bij globat gehost. Niets dan voordelen in mijn ogen. Ook de website van ons werk zit daar op, en het is op aanraden van hen dat ik de mijne ook bij globat heb genomen. Stel je voor 2500 Mb aan en luttelen 70 euros per jaar, en met de Kerstpromoties is het nog geen 20 als ik mij niet vergis. Ik begrjip daarom echt niet waarom anderen nog steeds webruimte kopen bij veel duurdere hosts ...
        Bij globat krijg je dus 2,5 Gb, 75Gb transfer, een eigen email, ligt bijna nooit plat, je wordt een paar dagen op voorhand gewaarschuwd per email als er onderhoudswerkzaamheden zijn ... en nadelen, sorry, die heb ik nog niet gevonden.
        Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

        Only when the last tree has been cut down,
        Only when the last river has been poisened,
        Only when the last fish has been caught,
        Then only will you see that money cannot be eaten.

        Comment


        • #19
          Re: webhosting en domeinnaam

          Zie dat er al heel veel tips zijn gegeven...

          Ik zit zelf bij uwhost en heb sinds enkele maanden ook 2 andere accounts aangemaakt voor 2 andere website's en ben daar echt tevreden van. Service etc zijn in orde. En de prijzen zijn ook heel scherp.

          Grtz

          Comment


          • #20
            Re: webhosting en domeinnaam

            Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
            Bij globat krijg je dus 2,5 Gb, 75Gb transfer
            Dat lijkt mij zeer goed. Wat velen vergeten is de gebruikte bandbreedte. Die kan heel hoog oplopen. Ik heb eens bij skynet een piekdag gehad van 10.000 bezoekers omdat iemand een link geplaatst had. Mijn foto's waren normaal 100kb/stuk. Er waren een ganse reeks foto's te zien. Stel dat ze 20 foto's bekijken wat niet overdreven was, dan is dit 2mb per kijker aan 10.000 kijkers dat was die dag ongeveer 20Gb download. Bij de meeste hostings zou je daar zwaar extra moeten bijpassen op het einde van de maand.

            Dus vooral die 75 Gb bandbreedte lijkt mij een zeer veilige marge! Ik ga dit ook eens bekijken nu ik op het punt sta alles te hermaken samen met een eigen domeinnaam.

            Frans

            Comment


            • #21
              Re: webhosting en domeinnaam

              Over globat heb ik ook veel goede dingen gehoord. Toen ik ongeveer een jaar geleden op zoek was naar een nieuwe hoster heb ik hun eens een mailtje gestuurd met een vraag, waar nooit antwoord op kwam. Dat soort praktijken doen mij altijd huiveren en heb toen toch voor een andere hoster gekozen waar ik zeeer tevreden over ben: www.flexwebhosting.nl De support is punctueel, de prijzen zijn laag en mijn site is in meer dan een jaar nog nooit down geweest. Ook de snelheid van hun lijnen is zeer goed.

              Comment


              • #22
                Re: webhosting en domeinnaam

                Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
                en heb toen toch voor een andere hoster gekozen waar ik zeeer tevreden over ben: www.flexwebhosting.nl De support is punctueel, de prijzen zijn laag en mijn site is in meer dan een jaar nog nooit down geweest. Ook de snelheid van hun lijnen is zeer goed.
                Bijna alle hoster bieden zo weinig data verkeer, hier ook dus. Met een basis prijs die reeds velemalen hoger is en een data verkeer die velemalen lager is zou dit mij opnieuw heel veel geld kosten. Aan 70 euro per jaar (zonder BTW!) en 10 Gb trafic... mijn piek belasting zou zeker meer dan 100 euro extra gekost hebben in slechts 1 maand!
                Het grote probleem blijft voornamelijk als je een website opbouwd en er staat iets op die toevallig door velen bekeken wordt omdat iedereen een link ernaar legt in bepaalde forum's, dat je dan een peperdure rekening overhoud. Met mijn highspeed fotografie sta je zonder dat je het beseft op heel wat webloggers. Vooral die piekbelasting maakt het een onzekere situatie.

                Dat was tot heden het grootste voordeel van de service van skynet. Je website belasting wordt niet in je data verkeer opgenomen en een toevallige piek kost je dan ook niets. Enkel die 50 mb is een zware beperking waar ze niet hoger willen gaan. Bij meer webruimte moet je naar hun hosting pakket gaan met dezelfde gevolgen als de meeste europeese hosters, te duur en te lage bandbreedte.

                En ja al die email accounts heb ik ook niet nodig, enkel webspace en data verkeer.

                Frans

                Comment


                • #23
                  Re: webhosting en domeinnaam

                  Ik heb nu sinds afgelopen weekend ook een account en domein bij Globat en ik werd dezelfde dag waarop ik de account opende persoonlijk opgebeld om de gegevens te controlleren! Dat bezoemde bij mij in iedergeval een goed gevoel in.

                  Nu het zaakje nog werkend zien te krijgen, want ik weet er absoluut niks vanaf en ik wil mn gallery maken met Jalbum of Coppermine. Coppermine moet je eerst op je server zetten en dan kun je met je gallery aan de slag?
                  Canon 20D. Canon 10-22. Canon 24-105. Canon 580 EX.

                  Comment


                  • #24
                    Re: webhosting en domeinnaam

                    Kan ik dus bij Globat een eigen homepage maken met van alles erop en eraan. Ik begrijp het niet zo. Graag wat uitleg. En het is in dollars etc.

                    Is er niet een goeie waar ik gewoon in Nederland bij kan om een homepage te maken waarop ik foto's kan plaatsen.

                    Puur voor privegebruik en fam. Het moet goedkoop zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Re: webhosting en domeinnaam

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
                      Is er niet een goeie waar ik gewoon in Nederland bij kan om een homepage te maken waarop ik foto's kan plaatsen.

                      Puur voor privegebruik en fam. Het moet goedkoop zijn.
                      Heb je geen webruimte bij je provider ? Ook met een 10 Mb ruimte kom je al een heel eind. Goedkoper kan niet, en als je niet te veel bezoekers trekt valt het ook wel mee met de hoeveelheid dataverkeer.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #26
                        Re: webhosting en domeinnaam

                        Ze zeggen toch dat je niet op je eigen provider moet gaan zitten. Bij mn adsl pakket zit inderdaad ruimte voor een eigen homepage. Maar stel ik ga verhuizen en of van provider wisselen dan zit ik met de gebakke peren.

                        Wat ik zoek is een plek waar ik een eigen homepage kan bouwen los van mn adsl provider en handig om gewoon te gebruiken alszijnde een prive gebruiker. Hieruit komt al dat ik het liefst goedkoop wil blijven.

                        Comment


                        • #27
                          Re: webhosting en domeinnaam

                          Vrijwel iedere provider biedt webruimte en verhuizen is niet zo moeilijk. Slechts opnieuw uploaden en een adreswijziging versturen.

                          Reden om bij een echte fotosite te gaan hosten is over het algemeen bandbreedte en gemak.

                          Wat ook kan is een eigen servertje draaien bij je thuis. Geeft je alle mogelijkheden die je maar kunt bedenken, maar je moet wel wat meer regelen dan bij een provider. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat, indien je het leuk vind om te knutselen met computers tenminste, het erg leuk is om te doen. Je leert echt wat internet nou eigenlijk is.

                          Zeker met een permanente breedband verbinding is het een optie. Als je de foto's gelijk maakt aan de standaard van BD heb je ook niet zoveel upload snelheid nodig. Tenzij je een paar duizend bezoekers per uur krijgt, maar dan heb je ook ruzie met je provider.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #28
                            Re: webhosting en domeinnaam

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
                            Ze zeggen toch dat je niet op je eigen provider moet gaan zitten. Bij mn adsl pakket zit inderdaad ruimte voor een eigen homepage. Maar stel ik ga verhuizen en of van provider wisselen dan zit ik met de gebakke peren.

                            Wat ik zoek is een plek waar ik een eigen homepage kan bouwen los van mn adsl provider en handig om gewoon te gebruiken alszijnde een prive gebruiker. Hieruit komt al dat ik het liefst goedkoop wil blijven.
                            Ik heb een adsl verbinding via Planet Internet en heb weleens gevraagd hoeveel dataverkeer ik op mijn homepage bij hun mag genereren. Ze konden me geen zinnig antwoord geven, dus toen heb ik zelf eens geprobeerd om te testen bij hoeveel verkeer ze de homepage afsluiten. Bleek toen bij 18GB te zijn. Deze hoeveelheid is ruim voldoende voor een site voor privegebruik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: webhosting en domeinnaam

                              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
                              Ik heb een adsl verbinding via Planet Internet en heb weleens gevraagd hoeveel dataverkeer ik op mijn homepage bij hun mag genereren. Ze konden me geen zinnig antwoord geven, dus toen heb ik zelf eens geprobeerd om te testen bij hoeveel verkeer ze de homepage afsluiten. Bleek toen bij 18GB te zijn. Deze hoeveelheid is ruim voldoende voor een site voor privegebruik.
                              Die bandbreedte lijkt mij goed maar hoeveel webspace heb je dan.
                              Ik heb maar 50 Mb en dat is veel te weinig om voldoende foto's te plaatsen. Ik heb ze al tot 50Kb per foto teruggebracht, meer reduceren heeft weinig zin omdat de kwaliteit te laag wordt.
                              Vooral bij macro fotografie is 1000 foto's niet veel.

                              Frans

                              Comment


                              • #30
                                Re: webhosting en domeinnaam

                                Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                                Wat ook kan is een eigen servertje draaien bij je thuis. Geeft je alle mogelijkheden die je maar kunt bedenken, maar je moet wel wat meer regelen dan bij een provider. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat, indien je het leuk vind om te knutselen met computers tenminste, het erg leuk is om te doen. Je leert echt wat internet nou eigenlijk is.

                                Zeker met een permanente breedband verbinding is het een optie. Als je de foto's gelijk maakt aan de standaard van BD heb je ook niet zoveel upload snelheid nodig. Tenzij je een paar duizend bezoekers per uur krijgt, maar dan heb je ook ruzie met je provider.
                                Je hebt dan misschien wel 'onbeperkt' ruimte (toch zoveel als je vrije HD ruimte hebt) maar je upload is toch wel serieus beperkt, maximaal 3 gigabyte (bij Telenet). Daarnaast verbruikt een PC ook stroom en die is ook niet gratis. Gesteld dat je PC 7 dagen op 7, 24u op 24 aanstaat en zowat 100 Watt verbruikt*: 365 dagen * 24 uur / dag * 100 Watt / uur = 876000 / 1000 = 876 kWh

                                nu kost 1 kWh bij Electrabel zo'n 7 cent**, dus onze 876 kWh kosten zowat €70 per jaar. Hiervoor krijg je dus 'onbeperkte' schijfruimte en zo'n 3 gb bandbreedte per maand. Nu betaal ik bij mijn host $30 / jaar voor 500 MB webspace en 20 GB bandbreedte, 1GB ruimte & 40 GB bandbreedte zouden me $60 / jaar kosten...


                                zo, hopelijk klopt mijn berekening wat

                                * ik veronderstel dat het wat meer zal zijn, de doorsnee voedingen leveren zowat 300 Watt, maar een webserver voor foto's is meestal niet continu stressed / 100% belast
                                ** normaal tarief
                                *** mijn host: solidinternet.com
                                mvg,
                                Dieter

                                Comment

                                Working...
                                X