Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

webhosting en domeinnaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: webhosting en domeinnaam

    Oorspronkelijk geplaatst door dieter_vh
    Je hebt dan misschien wel 'onbeperkt' ruimte (toch zoveel als je vrije HD ruimte hebt) maar je upload is toch wel serieus beperkt, maximaal 3 gigabyte (bij Telenet). Daarnaast verbruikt een PC ook stroom en die is ook niet gratis. Gesteld dat je PC 7 dagen op 7, 24u op 24 aanstaat en zowat 100 Watt verbruikt*: 365 dagen * 24 uur / dag * 100 Watt / uur = 876000 / 1000 = 876 kWh

    nu kost 1 kWh bij Electrabel zo'n 7 cent**, dus onze 876 kWh kosten zowat €70 per jaar. Hiervoor krijg je dus 'onbeperkte' schijfruimte en zo'n 3 gb bandbreedte per maand. Nu betaal ik bij mijn host $30 / jaar voor 500 MB webspace en 20 GB bandbreedte, 1GB ruimte & 40 GB bandbreedte zouden me $60 / jaar kosten...


    zo, hopelijk klopt mijn berekening wat

    * ik veronderstel dat het wat meer zal zijn, de doorsnee voedingen leveren zowat 300 Watt, maar een webserver voor foto's is meestal niet continu stressed / 100% belast
    ** normaal tarief
    *** mijn host: solidinternet.com
    Al je argumenten kloppen op zich als je puur naar de kosten kijkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo wakker lig van het 24x7 draaien van computers. 'k heb er 2 staan die dat doen. O.a. voor server en e-mail. Webserver is voor mij van ondergeschikt belang.

    Het grote voordeel van het zelf doen is de totale vrijheid om naar eigen inzicht een website te bouwen. Gaat het alléén om het tonen van foto's dan ben je waarschijnlijk beter af bij de pbase en al die anderen.

    Ikzelf zit bij XS4ALL met een ADSL Basic abbo. Fair use limiet en 50Mb schijfruimte. Het moet wel heel gek gaan wil ik over de limiet heen gaan.

    Voor een ieder is het een andere afweging.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #32
      Re: webhosting en domeinnaam

      Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
      Die bandbreedte lijkt mij goed maar hoeveel webspace heb je dan.
      Ik heb maar 50 Mb en dat is veel te weinig om voldoende foto's te plaatsen. Ik heb ze al tot 50Kb per foto teruggebracht, meer reduceren heeft weinig zin omdat de kwaliteit te laag wordt.
      Vooral bij macro fotografie is 1000 foto's niet veel.

      Frans
      Zelf gebruik ik de ruimte bij Planet minimaal. Ik wilde alleen maar aangeven dat het dataverkeer ruim voldoende is voor prive gebruik. Als je meer ruimte dan die 50 MB nodig hebt, zou ik toch naar een aparte hosting zoeken. Zoals hier eerder genoemd biedt Globat veel waar voor een lage prijs. En je kunt ook nog overwegen om Direct ADSL bij KPN af te sluiten, dan bespaar je ook nog op de ISP kosten welke je dan mogelijk niet meer nodig hebt. Je verdient de Globat kosten dan helemaal terug.

      Comment


      • #33
        Re: webhosting en domeinnaam

        Hallo,

        Hier vind je een vergelijking van de belangrijkste "photo sharing" sites:
        http://reviews.cnet.com/4520-6451_7-6245143-1.html

        Veel Succes,
        Armani

        [MOD] Overige links verwijderd wegens SPAM.
        Willy
        Last edited by Hombre; 8 januari 2006, 09:35.

        Comment

        Working...
        X