Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare strepen bij heldere lucht? (S602) VERKLARING?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo Thijs,

Ik heb het in het begin niet durven zeggen om je enthousiasme niet te temperen, maar zulk een beeld is echt onaanvaardbaar. Zeker nu je verschillende testen met verschillende ISO-waarden hebt gedaan...
    Het is eigenlijk schandalig dat je een splinternieuw toestel reeds onmiddellijk binnen moet doen voor herstelling of ruil.
    Ik heb iets soortgelijk meegemaakt, maar dan met de remote-receiver in mijn UZI.Minder erg dan jouw probleem, maar een nieuw toestel moet voor 100% werken !
    Dit is het bewijs dat er op dergelijke toestelletjes nauwelijks of geen controle wordt uitgevoerd na de productie ! Men laat dus gewoon een deel van de controle over aan de eindgebruiker !

Mijn UZI heb ik de dag nadien terug binnengedaan en na HEEL VEEL zagen een oud digitaal vervangtoestel gekregen. Gelukkig heeft De Beukelaer een uitstekende service en was mijn UZI op ongeveer een week hersteld.
    Maar eigenlijk zou men je onmiddellijk een nieuw toestel moeten geven. De pest is dat ze meestal zo maar 1 toestel in de winkel hebben, want digicams dalen zo snel in waarde dat niemand daar een grote voorraad wil van inslaan.
    Dus: vriendelijk vragen om een NIEUW toestel te krijgen, helpt dat niet, dan maar iets minder vriendelijk en desnoods dreigen hun slechte service met naam en toenaam op BD te zetten. Helpt dat niet, toch ten minste een digitaal vervangtoestel eisen !

Marc
    www.pbase.com/mvb

Edited by - marc on 10 August 2002 12:40:04
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Hallo Luitjes,

Hoewel de ervaring dat een gloednieuw toestel (goede) dienst weigert, buitengewoon frustrerend is, loop je juist bij nieuwe toestellen de kans dat je pech treft. Het HOEFT dus niets te maken hebben met een al dan niet gehouden eindcontrole.

Alle apparaten 'gaan' in hun bestaan door de 'defectenbadkuipkromme'. Dat wil zeggen dat de kans dat je apparaat stuk gaat het grootst is als het gloednieuw is en als het echt oud wordt. Immers, bij de productie zijn handenvol nieuwe onderdelen, die steeksproefgewijs zijn gecontroleerd, in je nieuwe toestel gegaan. En natuurlijk is de werking op dat moment goed geweest anders was het niet bij je gekomen.

Het in- en uitschakelen van electronische apparatuur gaat gepaard met een fenomeen dat bekend is als iductiepuls. Dat is een stroom/spanningspiek die redelijk hoog is, feitelijk hoger dan normaal plaatsvindt tijdens normaal functioneren. Daar moeten alle er aan blootgestelde onderdelen wél tegenkunnen. Helaas kan het gebeuren dat er een onderdeeltje in je apparaat zit dat er niet tegenkan en pas na een x aantal pulzen bezwijkt. En dat kan dus heel goed NA de eindcontrole liggen.

De kans dat je zoiets treft is het grootst als je toestel nieuw is en neemt af naarmate het toestel langer in je bezit is. Helaas neemt de kans weer toe als je apparaat een aantal cycli, aan - uit, heeft gemaakt of als er een bepaalde is tijd verstreken. Zet je die kans uit in de tijd dan ontstaat de zogenaamde badkuipkromme.

Om de kans te VERKLEINEN, niet voorkomen, dat je apparaat NA de garantieperiode, stel een jaar, defect raakt als gevolg van een slecht werkend/geproduceerd onderdeeltje, doe je er verstandig aan vooral in de eerste dagen/weken van het bezit, het apparaat veelvuldig te gebruiken en dus te belasten. Bijvoorbeeld, bij nieuwe computers is het gebruik van zogenaamde inbrandprogramma's niet ongebruikelijk.

Hoe goed je als fabrikant een eindCONTROLE ook maakt, de 'badkuipkromme' is NIET te vermijden.

Groetjes,
      Willem

Canon PowerShot S40
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Juist !
        En zo'n defecte toestellen moeten onmiddelijk binnen de dag vervangen worden.
        Anders kun je een schadeclaim inroepen van duizenden Euro's per dag.
        Of ze moeten binnen het uur een gelijkaardig vervangtoestel leveren of er staan advocaten aan hun deur. daar kan ik me kwaad in maken zie !
        Je hebt in vertrouwen een product gekocht en dit voldoet niet aan de gestelde en geadverteerde eisen. Dus moet het ogenblikkelijk vervangen worden.

Misschien hebben wel meer S602 kopers dit probleem ???

Mic / Oly E-20
        http://www.pbase.com/mic

Comment

Mic,

Ik kan zeer met je meevoelen. Helaas hebben fabrikanten en (tussen)handelaren vaak gedeponeerde leveringsvoorwaarden. Die worden door aspirant kopers zelden of nooit gelezen of naar gevraagd en dat is nu pas echt jammer. Immers als die voorwaarden je niet bevallen kan je naar een ander gaan die het wél goed, voor jouw, heeft geregeld.

Ehhh, denk nu niet dat mij nooit iets gebeurt ...

Groetjes,
          Willem

Canon PowerShot S40
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Hoi,

Ik heb vorige week donderdag een fuji s602 gekocht, ik ben er zeer tevreden over, allen één probleempje, als ik bji weinig licht een foto neem, dan verschijnt er steeds een witte pixel op de foto. Ik heb wat gezocht op internet en ze noemen dit een "hot pixel".
            Ik heb gebeld naar de fotograaf waar ik em gekocht had en die heeft naar Fuji gebeld.
            Resultaat: maandag mijn toestel binnenbrengen en ik ben het toestel MINSTENS twee weken kwijt.
            Bijkomend probleem is dat het helemaal niet zeker is dat ik een ander toestel krijg, de heren van Fuji beslissen of zo'n pixel normaal is of niet.

Comment

Daar is toch het een en 't ander aan de hand met die nieuwe Fuji S602???
              Het gaat nog klachten regenen denk ik..

Mic / Oly E-20
              http://www.pbase.com/mic

Comment

Willem heeft wel gelijk met zijn badkuipcurve, maar als koper is het toch enorm frustrerend dat je iets slechts 1 dag in je bezit hebt en het is reeds defect !!!

Indien de verkoper er dan een erezaak zou van maken om je onmiddellijk en zonder tegenpruttelen een nieuw toestel te overhandigen, dan zou ik dat nog kunnen begrijpen. Helaas is dit zelden het geval.

Misschien een gulden tip voor toekomstige kopers: informeer je over de verkoopsvoorwaarden en de gehanteerde politiek inzake defecten zoals deze !

Indien deze je niet aanstaan: onmiddellijk een andere winkel kiezen.

Indien deze correct zijn: toch nog een copietje hiervan vragen !

Marc
                www.pbase.com/mvb
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb een Canon Powershot S40 van eind juni. Bij het testen had ik reeds onmiddellijk in de gaten dat er iets scheelde bij de scherpte van de foto gelegen in de afstand van ongeveer een 2 meter tot 10 meter. Macrofoto's en vergezichten zijn echter perfect. Ik heb eerst een mail gedaan naar de fotozaak in Antwerpen waar ik deze gekocht had. Daar raadde ze mijn aan een update uit te voeren, doch daar dit een nieuw toestel was was dit de recentste firmware.
                  Daarna een mail naar CAnon zelf gedaan. Twee dagen een mail terug dat dit waarschijnlijk een defect was aan het toestel en dat ik deze moest teruginleveren bij een fotozaak die het dan naar hen moest terugsturen. (ik had tevens een herstellingsnummer van Canon gekregen die men moest vermelden). Dan gebeld naar Canon of het niet mogelijk was dat ik dit toestel rechtstreeks kon binnenbrengen in hun servicecenter daar ik enkele dagen later op reis vertrok. Dit was echter niet mogelijk. Ik ben dan maar op reis vertrokken met een half werkend toestel. Mijn eerste gedacht dat er iets aan de scherpte hapert is nu wel een zekerheid.
                  Volgende week ga ik dan deze maar terugdoen naar de fotozaak en hopelijk duurt het niet te lang eer dat deze dan hersteld terug komt.

Comment

Hallo Assuss2,

Heb je al geprobeerd om de manuele focus te gebruiken? Bij goede lichtomstandigheden zou het volstaan om in groothoek de focus op 1 of 2 meter te zetten om vanaf 0,5 - 1,0m tot oneindig scherp te zijn.

Groetjes,
                    Willem

Canon PowerShot S40

Comment

1hot pixel ??

ik heb er nu zelf wel geen, maar dat lijkt me iets dat wel vaker voorkomt, bij alle digicams. niet echt reden tot ongerustheid lijkt me. je ziet het nauwelijks.

ik dacht dat de stelregel, die ik hier ooit iemand heb zien posten, was: vanaf 5 hot pixels is het misschien aangeraden om stappen te ondernemen.

ToM.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Ik heb er op twee verschillende plaatsen, bij maximale uitvergroting zie ik er op één plaats 1 pixel, op de ander plaats groepje van 4-6 pixels.

En bij donkere foto's zie je het bij weergave op monitor, zonder uitvergroting.

Comment

als je dan een 2e hands toestel gekocht hebt, en na 1 dag is het naar de knoppen, dan is dat nog véél erger....

Nikon D50

Comment

Working...
                          X