Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schaamte?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Schaamte?

    Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
    Tjongejonge, wat ben ik weeral gestart!

    Maar toch, ik vind het fijn om te horen dat ik dus niet als enige met een soort schaamte rondliep.

    Misschien een truukje om het af te leren. Begin met op elke familie-bijeenkomst foto's te maken. Die mensen aanvaarden het dat je dit doet, ze vinden het zelfs fijn om achteraf een paar leuke kiekjes te krijgen. Dit is dan toch ook al in een grotere groep. en zo kan je steeds de groep uitbreiden...in een stad bijvoorbeeld. Niet brussel (dat zou ik ook niet durven) maar bijvoorbeeld Hasselt, Gent, Brugge,... mensen genoeg!

    Zo heb ik nog een projectje in mijn hoofd zitten, wat ik in Hasselt zou willen doen, maar ik heb tot nu toe nog steeds de moed er niet voor gevonden...

    Als er iemand een keer wil helpen...laat maar weten.
    Niemand die wil meedoen of nieuwsgierig is?

    Comment


    • #32
      Re: Schaamte?

      naast ons huis ligt er een weide
      en elk jaar komt er iemand het gras maaien met een tractor om er hooibalen van te maken
      verleden jaar kwam er een jonge kerel met zo'n oude tractor
      en ik dacht alé da moet ik es trekken
      achteraf heb ik vernomen dat diene gast dacht dat ik ne controleur was ivm zwartwerk
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #33
        Re: Schaamte?

        geertjebeertje,
        ten eerste: er was wel al een reactie hieromtrent: (klik)

        en jawel, zeker geïnteresseerd in wat je project zou zijn, jammer genoeg wat te ver van huis voor mij

        dus: expliceer het eens?

        MM
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #34
          Re: Schaamte?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          achteraf heb ik vernomen dat diene gast dacht dat ik ne controleur was ivm zwartwerk
          Op de rommelmarkt hier, 1 mei, dachten er ook een paar dat ik controle deed op zwartwerk . Maar nadat ik had uitgelegd dat het alleen maar de bedoeling was om (toch te proberen) mooie foto's te maken. En dan heb ik nog wat kaartjes uitgedeeld met het adres van mijn fotopic-album, en toen was er niets meer aan de hand . Daarom heb ik tegenwoordig altijd zo'n kaartjes bij. Als er hier in de buurt iets te doen is, dan probeer ik daar ook altijd bij te zijn, en dan vragen de mensen heel dikwijls voor welke gazet ik foto's kom maken .
          Nu hebben ze in het gemeenteblad van Rijkevorsel de link naar mijn foto's afgedrukt, en er staan zelfs een paar van mijn foto's in (in een artikel over de herdenking van 60 jaar bevrijding).

          Maar, als er iemand teken doet dat hij of zij liever niet op de foto staat, dan respecteer ik dat altijd, en draai ik de camera direkt de andere kant op (dat heb ik meegemaakt op het auto-en motorsalon).

          En als er iemand een mailtje stuurt waarin gevraagd wordt om een bepaalde foto (waar hij of zij zelf opstaat) te verwijderen, dan zal ik dat ook zo snel mogelijk doen (is nog niet gebeurd, maar het kan altijd). Foto's waarmee iemand in verlegenheid kan gebracht worden probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Schaamte?

            Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
            Of de moslim-cultuur er ook één van is weet ik niet maar in bepaalde regio's/culturen van de wereld gelooft men dat door een foto te nemen van een persoon, men hierdoor ook de ziel van die persoon afpakt om in het kastje (toestel) te steken...

            Hehe ... wat stelen ze dan als blijkt dat een 2e fotograaf en foto van je neemt? ...

            Sorry moest er even af ....
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #36
              Re: Schaamte?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
              naast ons huis ligt er een weide
              en elk jaar komt er iemand het gras maaien met een tractor om er hooibalen van te maken
              verleden jaar kwam er een jonge kerel met zo'n oude tractor
              en ik dacht alé da moet ik es trekken
              achteraf heb ik vernomen dat diene gast dacht dat ik ne controleur was ivm zwartwerk
              LOL!! goe bezig
              [Nikon D5100 & Nikon D70]
              [Yves en Liesbeths blog Resort]

              Comment


              • #37
                Re: Schaamte?

                Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                Niemand die wil meedoen of nieuwsgierig is?
                Tuurlijk zijn we nieuwsgierig, wat zijn de plannen in Hasselt?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #38
                  Re: Schaamte?

                  @geertjebeertje:
                  Ik ben ook heel benieuwd naar je project. In Hasselt geraak ik ook nog te voet als je me zo gek kan maken om mee te helpen aan je project. Laat eens horen!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Schaamte?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geen Camera
                    Meeste van deze foto's op de link zijn in BXL en Ant. gemaakt, zelf op het beruchte Vossenplein.
                    Dus geen schaamte, probeer wel geen compromiterende foto's te maken.

                    http://www.pbase.com/thorgalxiii/candid
                    ga toch even goed nadenken voor ik er nog post als ik de jouwe zie, super

                    Comment


                    • #40
                      Re: Schaamte?

                      Het project: (ahum)

                      zoals jullie allemaal weten is Hasselt de hoofdstad van de smaak! (hahahaha)
                      Ik heb de voorbije 5 jaar in Hasselt mijn broek gesleten op kot en ik moet zeggen ik ken de stad ondertussen al een beetje (al beter dan een kameraad van mij die van Hasselt is...).

                      Wat me (vooral het laatste half jaar) opviel is dat als ge veel mensen in Hasselt ziet rondlopen, dat er dan van die smaak niet veel meer overblijft. Zo heb ik bijvoorbeeld een keer een hele dikke meneer zien rondlopen met een ongelooflijk uitgeleuterde gebreide trui waar in het heel groot een tekening opstond van een walvis met als onderschrift "Whale". Prachtig! Ik hou van dit soort dingen...

                      Dit is slechts één voorbeeld maar d'r zijn er nog tientallen. Als je regelmatig door Hasselt kuiert kom je dikwijls dezelfde mensen tegen. Dus nu zou ik (bij wijze van spot) een serie foto's willen maken met als titel: Hasselt hoofdstad van de smaak. En dan dus van die "speciale gevallen" op foto zetten hiervoor. Waardoor dan zou blijken dat de titel zeker ironisch mag opgevat worden.

                      Ik weet niet hoe dit klinkt maar ik persoonlijk zie nogal rap de humor van dingen in.
                      Als er nu nog steeds iemand geïnteresseerd is...laat maar weten. Ik hoop van wel maar ik vrees van niet omdat er in één van de vorige posts al nijdig werd gereageerd op het "vogelschrik" fenomeen. (voor alle duidelijkheid: dit is niet helemaal de bedoeling!)

                      Groetjes Geert

                      Comment


                      • #41
                        Re: Schaamte?

                        laten we het zo aanpakken:

                        1 groep doet het gewaagde werk en een andere groep doet 'the making of'

                        moesten we echt in ruige buurten komen dan is er mss nog een 3 de ploeg nodig
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Schaamte?

                          @ Parakiet: zijt gij al ooit in Hasselt geweest? Keihard lachen, die uitleg van u!


                          Comment


                          • #43
                            Re: Schaamte?

                            in hasselt geweest... 1 keer maar ik heb er idd niks van agressie gezien (mss door de gratis bussen)

                            maar dat is dus de hele pointe hee!
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Schaamte?

                              Dat had ik gesnapt ja! 't Is daarom dat ik het zo grappig vond...

                              Ge moogt komen, als ik dan maar bij u in de ploeg zit! Dan kunnen we lachen denk ik...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Schaamte?

                                OT: effe wachten tot ik een van deze dage een D70 koop in de photohall

                                met men prosumer zal'k der nieveel kunne kome doen
                                foto als spiegel of als venster?

                                Comment

                                Working...
                                X