Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Creative Suite Tour ook in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België (et pour les flamands la meme chose !)

    Oorspronkelijk geplaatst door cr26118
    Wat een rare verdeling van locaties : 2 in west-vlaanderen en geen voor brabant en Brussel (wel in het Frans), dus voor Adobe is Brussel en Vlaams Brabant franstalig. OK, ik heb het begrepen, mij zien ze niet.
    ('t is trouwens niet de eerste keer : bij andere gelegenheden was het ook als zo. Bovendien ontvang ik het Adobemagazine ook in het Frans omdat ik in Brussel woon. Leg het maar eens uit tegen die hollanders dat Brussel niet enkel een Franse stad is).
    Heeft één van de aanwezigen van de presentatie te Hasselt gisteren 09 november, NEDERLANDSTALIGE folders gevonden van Adobe?
    Ik heb gezocht en niet gevonden.
    Franse documenten lagen er met hopen.
    Of heb ik iets gemist?

    Comment


    • #32
      Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

      ingeschreven in Kortrijk voor volgende week dinsdag
      nog BD'ers ?
      Canon 1D
      Canon D30 + grip
      Canon 300 L f2.8
      Bigma 50-500 f4/6.5
      wit glas ...

      Comment


      • #33
        Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

        Ik ben dinsdag naar de Adobe CS voorstelling in Hasselt geweest...
        Was niet echt wat ik ervan verwachtte.. maar ja.
        De man liet de nieuwe items van CS zien... maar z'n grootste aandacht ging uit naar Version Cue, image Ready, Adobe reader en het afdrukken van een magazinecover.
        Het ging ook heel snel... je kon veel zien en 't was interessant, maar het was vooral naar de grafische sector bedoeld om drukwerken te verzorgen, CMYK en Pantone. Van echte fotobewerking was er bitter weinig te zien.
        Het ging meer over projecten beheren met Adobe Version Cue. En 't tweede deel over Image Ready en invoegen van een mpeg en MP3 tje in een webblad.
        Voordemiddag was de voorstelling met een PC computer en nademiddag met een Apple.. Beiden vielen minstens één keer uit.
        Nikon was er ook idd, één standje van De Beukelaer van één tafeltje van één meter met twee camera's en vier lenzen... Dan nog één standje met een tekentablet van Wacom en een HP printer voor pro's op A2...
        Maar de koffie was lekker en gratis.
        Het is moeilijk om zo'n groot en uitgebreid paket als Cs op drie uurtjes te bespreken.
        Wij, amateur fotografen hebben vooral intresse in fotobewerking, dus in Photoshop en daar was wat weinig aandacht aan gegeven.
        En idd alle folders over CS waren FRANSTALIG.

        Comment


        • #34
          Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

          Nou Mic, dat was dan een heel verschil met de sessie in Maastricht waar ik ben geweest. Daar ging de meeste aandacht wel naar Photoshop CS.
          Ben er voor de middag geweest, weet niet of het namiddag hetzelfde was.
          Liet een paar bewerkingen zien zoels werken met maskers en aanpassingslagen.
          Het ging idd wel allemaal erg rap en dan is het moeilijk om dat in je geheugen op te slaan, zeker voor een 50 plusser.

          Groeten, Jan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #35
            Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

            Oorspronkelijk geplaatst door mic
            En idd alle folders over CS waren FRANSTALIG.
            Ik heb, nog voor de presentatie aan de NEDERLANDSE dame om Nederlandstalige folders gevraagd. Niet beschikbaar, alleen Engels (enkele) en Franstalig.
            Na de opmerking aan haar dat Vlaanderen Nederlandstalig is en het voor mij niet meer hoefde, heb ik mij op mijn hielen gedraaid en ben terug naar huis gereden met de gedachte voor zo'n firma (Adobe) : zwak.

            Comment


            • #36
              Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
              Ik heb, nog voor de presentatie aan de NEDERLANDSE dame om Nederlandstalige folders gevraagd. Niet beschikbaar, alleen Engels (enkele) en Franstalig.
              Na de opmerking aan haar dat Vlaanderen Nederlandstalig is en het voor mij niet meer hoefde, heb ik mij op mijn hielen gedraaid en ben terug naar huis gereden met de gedachte voor zo'n firma (Adobe) : zwak.
              Tja, de spreker was een Nederlander en had een lieflijk hollands accentje... maar ook weer zonder ondertittels...

              Comment


              • #37
                Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                Nou Mic, dat was dan een heel verschil met de sessie in Maastricht waar ik ben geweest. Daar ging de meeste aandacht wel naar Photoshop CS.
                Ben er voor de middag geweest, weet niet of het namiddag hetzelfde was.
                Liet een paar bewerkingen zien zoels werken met maskers en aanpassingslagen.
                Het ging idd wel allemaal erg rap en dan is het moeilijk om dat in je geheugen op te slaan, zeker voor een 50 plusser.

                Groeten, Jan.
                Ja, ik had ookal door dat iedere sessie iets anders is...
                Ze babelen er maar op los wat in de spreker opkomt.. dus als je een fotobewerkingfreak hebt, zit je goed. Ik had toevallig een drukker en die was 99% over drukwerken en Version Cue bezig. Bestandenbeheer was z'n grootste zorg.

                Comment


                • #38
                  Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                  Ikzelf ga a.s. maandag in Gent. Bevestiging ontvangen
                  toffe bende die BD's
                  Last edited by rexabe; 11 november 2004, 17:44.
                  [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                    Dit zijn evenementen voornamelijk gericht op professionals, en zijn geen gratis lessen ofzo hé..

                    en als dat wel zo was, zouden w'schijnlijk alleen mensen die al klant zijn (dus niet met gekopieerde spullen aan de slag zijn) hiervoor worden uitgenodigd.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door tom314
                      Dit zijn evenementen voornamelijk gericht op professionals, en zijn geen gratis lessen ofzo hé..

                      en als dat wel zo was, zouden w'schijnlijk alleen mensen die al klant zijn (dus niet met gekopieerde spullen aan de slag zijn) hiervoor worden uitgenodigd.
                      Dus jij gaat ervan uit dat de meeste die er naar toe zijn geweest illegaal Photoshop draaien ?

                      Groeten, Jan.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                        weet iemand wat het grote verschil isd met photoshop?
                        is het beter?
                        want zo niet is het misschien niet echt de moeite
                        of toch?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                          Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                          Dus jij gaat ervan uit dat de meeste die er naar toe zijn geweest illegaal Photoshop draaien ?

                          Groeten, Jan.
                          ja, ik denk van wel ja.
                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                            natuurlijk is heel die Adobe Tour bedoeld voor professionelen.

                            'k ben ook eens naar zo'n seminarie geweest. reclame voor indesign was dat toen. en hoe plezant dat toch werkte samen met illustrator en photoshop, vooral op mac.

                            Wel: denk je dat ze er zich bij adobe echt aan storen of er een tijdelijke (legale) proefversie of een gekraakte (illegale) kopie draait op uw computertje?

                            Natuurlijk niet: toen was de stelling: QuarkXpress moet onderdoen voor het totaalpakket van Adobe.
                            Marktaandeel verwerven, daar ging het om.

                            en het moet gezegd: een paar jaar geleden was Quark nog onaantastbaar, nu is InDesign ook op het toneel verschenen.


                            Voor de DTP-EPP is dat een keuze erbij. Persoonlijk vind ik dat een goeie zaak.

                            Vroeger moest je bijna op mac werken met Quark, of je was een waardeloze prutser in de ogen van de sector. Als je nu op PC werkt met Indesign, zal de oude garde nog wel eens de wenkbrouwen fronsen, en dan?

                            Grafische vormgeving evolueert. Sommige fossielen blijven liever snobs.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                              @Mic

                              Voordemiddag was de voorstelling met een PC computer en nademiddag met een Apple.. Beiden vielen minstens één keer uit
                              Hoi Mic, dat was "part of the show".
                              Ik was dindag ook in Hasselt en inderdaad, net toen hij met InDesign bezig was viel zogezegd de stroom uit. Vorig jaar was ik op een seminar in Eindhoven en toen verzorgde identiek dezelfde Adobe boy ook een presentatie over InDesign. En daar ook "oeps" stroomuitval. Toen dacht ik "slecht punt voor de organisatie". Nu weet ik dat dit gewoon deel uitmaakt van de presentatie.

                              Bedoeling was immers in de praktijk te illustreren dat bij stroomuitval InDesign netjes alles heeft bewaard. En zoiets blijf je je wel herinneren.
                              Niet dat ik het zelf al geprobeerd heb overigens

                              Comment


                              • #45
                                Re: Adobe Creative Suite Tour ook in België

                                Oorspronkelijk geplaatst door MDF
                                @Mic



                                Hoi Mic, dat was "part of the show".
                                Ik was dindag ook in Hasselt en inderdaad, net toen hij met InDesign bezig was viel zogezegd de stroom uit. Vorig jaar was ik op een seminar in Eindhoven en toen verzorgde identiek dezelfde Adobe boy ook een presentatie over InDesign. En daar ook "oeps" stroomuitval. Toen dacht ik "slecht punt voor de organisatie". Nu weet ik dat dit gewoon deel uitmaakt van de presentatie.

                                Bedoeling was immers in de praktijk te illustreren dat bij stroomuitval InDesign netjes alles heeft bewaard. En zoiets blijf je je wel herinneren.
                                Niet dat ik het zelf al geprobeerd heb overigens
                                ik dacht 't al.... dienne vent bleef daar te rustig en te zelfzeker voor. En hij zei dat 't voordemiddag ook zo was... mmm...
                                Het zal wel deel van de show uitmaken. Goed gevonden overigens...

                                Comment

                                Working...
                                X