Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie geraakt het ook beu en wist z'n RAW's ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie geraakt het ook beu en wist z'n RAW's ?

Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
    Ik gooi niks weg. Of het zouden écht slechte opnames moeten zijn (onscherp, bewogen).
    Al mijn data sinds 2000 is ocharme 3,5TB. En ik heb wél al geregeld oude foto's (her)bewerkt. Mijn kennis en de mogelijkheden van de software nemen met de jaren toe.
    We geven 1000-en euro's uit aan fotomateriaal en die enkele 100-en euro's aan opslag zouden een probleem zijn ? Hardware is vervangbaar, herinneringen niet ...
    Voila, U hebt het begrepen.

Comment

Nu ja, iedereen doet natuurlijk waarbij hij of zij zich goed voelt. Dit valt heel
      eenvoudig te waarderen en te respecteren, al vraagt het duiveltje in me zich
      af wat we met al die kunstschatten moeten? Als kind had ik een fotootje van
      de Rolling Stones in mijn portefeuille, nog met Brian Jones. Voor mij een zeer
      kostbaar goed. Kinderen op vandaag hebben van iedereen miljoenen foto's zo
      ze dit al wensen, een aantal zelf getrokken, een aantal niet, maar wat maakt
      het uit? Als al je dromen uitkomen, kun je beter aan je nachtmerries beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
        Nu ja, iedereen doet natuurlijk waarbij hij of zij zich goed voelt. Dit valt heel
        eenvoudig te waarderen en te respecteren, al vraagt het duiveltje in me zich
        af wat we met al die kunstschatten moeten? Als kind had ik een fotootje van
        de Rolling Stones in mijn portefeuille, nog met Brian Jones. Voor mij een zeer
        kostbaar goed. Kinderen op vandaag hebben van iedereen miljoenen foto's zo
        ze dit al wensen, een aantal zelf getrokken, een aantal niet, maar wat maakt
        het uit? Als al je dromen uitkomen, kun je beter aan je nachtmerries beginnen.
        Zegt de man die de volautomatische stand van zijn camera beter vind dan bepaalde manuele
        standen waarmee je scherptediepte en allerlei andere dingen je eigen kan maken...
        Niet moeilijk dat ook je RAW bestanden geen meerwaarde voor je betekenen...

Comment

Working...
        X