Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1
Hier ben ik het volmondig met je eens. Ik denk ook dat mensen die hier op het forum raad vragen, al iets meer gemotiveerd zijn en zoals ik destijds, 'gebeten' raken door het fotovirus. En als je dan die prachtige foto's ziet hier, op pbase ed. wilt men dat gaan evenaren en begint men z'n accenten te leggen. Dan zul je misschien ook merken dat je camera niet de goeie kenmerken beschikt, zodat je naar iets 'beter' gaat zoeken.
Iemand die een kantelbaar schermpje wenst, zal daar wel zijn redenen toe hebben. Ik heb daar alle begrip voor. Trouwens vorig jaar ben ik helemaal languit, plat op mijn buik moeten gaan liggen op de Zeedijk in Oostende, toen daar een getalenteerd breakdancer, een gratis staaltje van z'n kunnen te beste gaf. Gelukkig had't niet geregend en waren de plaveien lekker warm. 'k Had er gerust een dutje kunnen doen.
Maar op andere momenten probeerde ik dan maanshots (met statief), en ik kan je verzekeren dat ik nog 2 dagen met een stijve ... nek gelopen heb.
Met de komst van de betaalbare DSLR's bleef ik het jammer vinden dat er nooit eentje met kantelbaar scherm uitkwam, maar om één of andere reden 'doen' ze dat niet. En 't is maar nadat ik lucht kreeg van het bestaan van zo'n right angle viewer, dat ik zeker wist dat ik zo'n DSLR wilde (zal) kopen. 't Is nog maar een kwestie van dagen. Kwestie van nog een beetje proberen af te pingelen van de prijs. En waarschijnlijk wordt het de D70, want die 20D
lijkt me nog helemaal niet op punt te staan.
:
Tja, ik zou dat niet ontkennen, noch bevestigen. Maar uit mijn ervaring met zo'n klein cameraatje weet ik dat een goede foto eerder een toevalstreffer is. Moest ge weten hoe vaak ik 'het moment supprême" miste, omdat m'n camera te TRAAG was. Probeer eens een hond of kat te trekken die opspringt ... 9 keer op 10 hebt g'em ofwel te vroeg ofwel te laat. En 999 keer op 1000 zul je maar 1 kans hebben om hem te trekken. 't Zijn maar de (recentste) DSLR's die op 2 tiende van een seconde klaar zijn om te trekken.
Oorspronkelijk geplaatst door pascal

De discussie over kantelbaar schermpje of niet doet eigenlijk niet terzake ?

Maar op andere momenten probeerde ik dan maanshots (met statief), en ik kan je verzekeren dat ik nog 2 dagen met een stijve ... nek gelopen heb.
Met de komst van de betaalbare DSLR's bleef ik het jammer vinden dat er nooit eentje met kantelbaar scherm uitkwam, maar om één of andere reden 'doen' ze dat niet. En 't is maar nadat ik lucht kreeg van het bestaan van zo'n right angle viewer, dat ik zeker wist dat ik zo'n DSLR wilde (zal) kopen. 't Is nog maar een kwestie van dagen. Kwestie van nog een beetje proberen af te pingelen van de prijs. En waarschijnlijk wordt het de D70, want die 20D
lijkt me nog helemaal niet op punt te staan.
Nogmaals ik beweer dat wie keigoede foto's kan puren uit die compactcamera's, in alle omstandigheden, eigenlijk een grotere artiest is dan diegene die met 2kg zwart materiaal om zijn nek rondhost...

Comment