Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HoF: Statistieken en ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: HoF: Statistieken en ...

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Onder het motto "wat je zelf doet, doe je beter" misschien even een voorstel aan de criticasters:
    Neem even de zaterdag of zondag een paar uurtjes tijd om door het forum te gaan en alle foto's in de fotohoek te bekijken die gedurende de afgelopen week zijn gepost (van zaterdag tot vrijdag).
    Leon, op twee dagen tijd kan je onmogelijk een HoF samenstellen, dit kan echt niet en ik weet waarover ik spreek.
    Niet iedereen heeft een idee hoeveel uren en dagen, jaja dagen, je daar moet aan besteden.
    En dat er nu af en toe een foto aan de aandacht ontsnapt is, laat me zeggen, menselijk en zal zeker NIET met opzet gebeuren daar ben ik 100% zeker van.

    Maar het mag ook gezegd worden dat er maanden aan een stuk echt heel zwakke HoF weekselecties zijn gemaakt geweest.
    De laatste weken kon ik wel een merkelijke verbetering vaststellen.

    Maar inderdaad laat de criticasters eens zelf een HoF samenstellen, ik durf bijna te wedden dat ze die NIET kunnen afmaken, en nogmaals, ik weet waarover ik spreek!


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #32
      Re: HoF: Statistieken en ...

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Onder het motto "wat je zelf doet, doe je beter" misschien even een voorstel aan de criticasters:
      Neem even de zaterdag of zondag een paar uurtjes tijd om door het forum te gaan en alle foto's in de fotohoek te bekijken die gedurende de afgelopen week zijn gepost (van zaterdag tot vrijdag).
      Maak een lijstje van welke foto's die jij HOFwaardig vindt en wil nomineren voor de HOF (puur gebaseerd op de foto, niet kijken naar commentaren of naam van de poster) en stuur ons dat lijstje door.

      We zullen deze zeker opnemen bij de nominaties door de medewerkers.


      En mocht je meer tijd hebben mag je dezelfde oefening doen voor afgelopen weken en kijken hoeveel er uiteindelijk in de HOF zijn terecht gekomen.
      En misschien voor de lol ook even jou nominaties aan bovenstaande statistieken onderwerpen .
      Ben je een criticaster als men feiten openbaar maakt Leon ?

      Volgens jouw is er te weinig volk en te veel werk om de HOF goed uit te voeren, dan heb ik een oplossing, schaf de HOF af en je hebt tijd genoeg over
      Enkele jaren geleden heb ik hier ook eens zo'n draadje gestart, ik kreeg als antwoord van een mod (hoofdmoderator) dat het onmogelijk is om alle opnames van die week te kunnen zien, laat staan nomineren.
      Nou daar stel ik mij dan toch wel hele grote vragen bij waarom je dan persé een HOF wilt hebben.

      Zelf schrijf je dat je niet moet afgaan op commentaren en al zeker niet op de naam van de poster bij het samenstellen van een HOF
      Nou ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er wel degelijk rekening gehouden wordt met de naam
      Hoe zou het aders mogelijk zijn dat een persoon 30 keer op een jaar tijd in de HOF staat, kan alleen maar als die persoon gevolgd wordt
      Ik schrijf niet dat deze persoon zijn opnames niet mooi zijn, het zijn namelijk allemaal prachtige platen, maar wel toevallig dat steeds zijn opnames eruit gepikt worden.
      Maar al die andere posters hebben er stilaan genoeg van en laten BD voor wat het is

      Nieuwelingen kun je dat misschien nog wijsmaken Leon maar als je hier al zoveel jaar meedraait dan weet je ondertussen wel al beter

      Ik vraag me trouwens af Leon of jij zelf al eens 2018 bekeken hebt, ben benieuwd tot welke conclusie je dan zelf komt als je eerlijk bent
      En 2019 is op dezelfde manier gestart ...

      Lig ik er persoonlijk van wakker, neen niet echt, maar ik heb wel moeite dat er andere fotografen soms pareltjes laten zien die helemaal niet in aanmerking komen voor de HOF
      Want zoals gezegd, die plaatsjes zijn reeds ingenomen


      Gewoon mijn idee en door de jaren heen ook de ervaring
      En ben ik dan in jouw ogen een criticaster, spijtig maar ik schrijf gewoon de waarheid

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: HoF: Statistieken en ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Klopt niet, er waren oplichters bij, grote ego's, en een aantal werden professioneel getrold of speelden zelf de trol. Het is een komen en gaan, en dat is heel menselijk. Zo zijn er onlangs een paar terug gekomen. Ook dat is een vaststelling.
        Degene die jij hier vermeld Lieven waren niet de goeie fotografen hoor maar wel de trollen
        De goede fotografen zijn wel degelijk weggebleven met de reden "De HOF"
        Daar waren hele goede landschapsfotografen bij en laat ons vooral die dierenfotografen niet vergeten, want het enige wat in dat topic nog rest is een handje vol.
        En als men dan nog een opname in de HOF zet die totaal niet scherp is, nou dan ben je toch wel erg verkeerd bezig

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #34
          Re: HoF: Statistieken en ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          En dat er nu af en toe een foto aan de aandacht ontsnapt is, laat me zeggen, menselijk en zal zeker NIET met opzet gebeuren daar ben ik 100% zeker van.!
          Dat een foto niet met opzet over het hoofd wordt gezien kan ik voor de volle 100% begrijpen Luc
          Maar ik weet ook voor de volle 100% dat sommige personen nooit over het hoofd worden gzien

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: HoF: Statistieken en ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Degene die jij hier vermeld Lieven waren niet de goeie fotografen hoor maar wel de trollen
            De goede fotografen zijn wel degelijk weggebleven met de reden "De HOF"
            Daar waren hele goede landschapsfotografen bij en laat ons vooral die dierenfotografen niet vergeten, want het enige wat in dat topic nog rest is een handje vol.
            En als men dan nog een opname in de HOF zet die totaal niet scherp is, nou dan ben je toch wel erg verkeerd bezig

            grts
            Sieg
            Ook hier sla je de bal mis Sieg, na mijn bezoek aan het museum van fotografie in Charleroi waar ik een aantal foto's van Robert Capa heb bewonderd kan ik alleen maar zeggen dat emotie niets met scherpte te maken heeft.
            Landschap en dieren zijn trouwens zelden aanwezig in de onderwerpen daar, ik moet nog eens naar het fotomuseum in Antwerpen, maar ik vermoed dat fotografie dieper gaat dan die twee onderwerpen.
            Trouwens, ik heb geen trollen genoemd, wel dat er veel gepasseerd zijn. Ook een pak die getrold werden.
            Een opname die niet scherp is, zoals je stelt, is geen criterium.
            Jouw 'kijk' hierin is verkeerd.
            ...leeg...

            Comment


            • #36
              Re: HoF: Statistieken en ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Een opname die niet scherp is, zoals je stelt, is geen criterium.
              Jouw 'kijk' hierin is verkeerd.
              Mijn kijk hierin is niet verkeerd Lieven, alles hangt af van het onderwerp
              Ik heb ook onscherpe opnames maar dat is dan bewust gedaan
              De opname waar ik het over had is gewoon onscherp en dat heeft de TS zelf ook toegegeven, zijn tweede upload van hetzelfde onderwerp was vlijmscherp
              Ik draai al lang genoeg mee Lieven om te weten of het om bewuste onscherpte gaat ofwel het om een fout gaat
              Alles hangt ook af van het genre van fotografie

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #37
                Re: HoF: Statistieken en ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Mijn kijk hierin is niet verkeerd Lieven, alles hangt af van het onderwerp
                Ik heb ook onscherpe opnames maar dat is dan bewust gedaan
                De opname waar ik het over had is gewoon onscherp en dat heeft de TS zelf ook toegegeven, zijn tweede upload van hetzelfde onderwerp was vlijmscherp
                Ik draai al lang genoeg mee Lieven om te weten of het om bewuste onscherpte gaat ofwel het om een fout gaat
                Alles hangt ook af van het genre van fotografie

                grts
                Sieg
                Dan buig ik bij deze ootmoedig mijn hoofd voor jouw alleswetende kennis.
                ...leeg...

                Comment


                • #38
                  Re: HoF: Statistieken en ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Dan buig ik bij deze ootmoedig mijn hoofd voor jouw alleswetende kennis.
                  Het heeft nog lang geduurd vooraleer er iemand rechtstreeks op de man zou spelen.

                  Grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X