Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Ghost" leden ............

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "Ghost" leden ............

idd, ik heb ookal niets meer gepost... sinds gisteren... wegens het vele werk.

Comment

Procedure is:
      - met regelmaat worden forumleden die nog geen postings gedaan hebben in QUARANTAINE geplaatst (kan je zien bij de eigenschappen van de user(s)), die users kunnen op dat moment niet meer aanloggen

- 14 dagen nadien wordt er naar die leden een mail gestuurd, met de melding dat het account na 48h gedelete wordt

- 48h nadien - verwijderen user

Om 'safe' te zijn, dien je dus minstens 1 posting te doen, in om het even welk forum.

Sven
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Ik heb nog maar 1x een foto geplaatst. Voor de rest heb ik eens iets gevraagd over GPS en een TFT scherm. Veel reply's doe ik ook niet, want de andere zeggen het al voor mij. Ik heb hier al ontzettend veel geleerd, maar zelf iets posten doe ik bijna niet. Ik heb eigenlijk geen enkele goede foto, zoals er hier zijn. Maar kijken doe ik elke dag, ik ben er echt aan verslaafd.
        Hoe dikwijls per maand moet je dan reply doen? Want ik zou niet willen dat je me eruit gooit. Ik kan echt niet zonder BD. Ik moet elke dag op mijne site gekeken hebben, (zo noem ik hem al, mijne site).
        freyake

Comment

@freyake
          Voor aanschaf van BD aandelen moet je bij Jaja zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freyake
            Ik heb nog maar 1x een foto geplaatst. Voor de rest heb ik eens iets gevraagd over GPS en een TFT scherm. Veel reply's doe ik ook niet, want de andere zeggen het al voor mij. Ik heb hier al ontzettend veel geleerd, maar zelf iets posten doe ik bijna niet. Ik heb eigenlijk geen enkele goede foto, zoals er hier zijn. Maar kijken doe ik elke dag, ik ben er echt aan verslaafd.
            Hoe dikwijls per maand moet je dan reply doen? Want ik zou niet willen dat je me eruit gooit. Ik kan echt niet zonder BD. Ik moet elke dag op mijne site gekeken hebben, (zo noem ik hem al, mijne site).
            freyake

Ik neem aan dat inloggen alleen al genoeg is om "actief" te blijven

Comment

Hoe dikwijls per maand moet je dan reply doen? Want ik zou niet willen dat je me eruit gooit.freyake
              Er staat geen minimum natuurlijk voor het aantal postings dat men doet , maar als ik toch zie , dat er bij sommige leden , de laatste posting uit 2002 stamt , met een totaal van 1 posting , dan denk ik , dat men mag stellen dat het "ghost leden "zijn ........

Nogmaals , het gaat me er niet om , hoeveel leden posten , maar het viel me dus op dat er een aantal leden zijn , die al een jaar of 2 geleden geregistreerd hebben en dan maar 1 posting gedaan hebben ..........
              Tuurlijk kan ik niet inschatten hoeveel deze leden het forum bekijken , maar wou alleen de mods hier even attent op maken ...........zonder verdere "kwade" bedoelingen
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Ik denk dat het idee op zich wel goed is, mits zorgvuldig uitgevoerd.Om een voorbeeld te noemen, ook ik heb mij in het verleden (in mijn wilde webjaren ) voor diverse fora opgegeven. Daar doe ik nu niets en om mijn naam daar nu te laten staan vind ik nergens voor nodig. Bovendien leidt het tot vervuiling van het bestand. Het geeft dan niet de werkelijke hoeveelheid actieve én minder actieve leden aan.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

Comment

Oppassen hé mannen moderators!
                  Hopelijk maken jullie onderscheid tussen een 'ghostlid' en ghost als lid hé, want die is toevallig mijn ventje . Hopelijk deleten jullie niet te vlug want hij post ook bijna niets. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij BD niet volgt. (Niet dagelijks zoals ik maar 't scheelt toch nie veel)

Grtz,Fabke
                  Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

Comment

Freyake,

Mensen die zo liefdevol over BD spreken kunnen nooit een "Ghost" worden ...

Jaja

freyake
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

@ Freyake:

Van iemand die zo over BD spreekt (en zo volgt) en van zichzelf zegt 'geen goede foto's te hebben', begin ik te vermoeden dat diegene wel eens ietsje tè kritisch op zichzelf zou kunnen zijn. En dat is geen verwijt hoor, juist niet...

Zoek daarom eens een foto van jezelf die jij zelf als gemiddeld inschat (niet je beste, niet je slechtste) en post die eens in Beoordeel mijn foto. Stel daar dan precies de vraag/vragen waarom jijzelf die foto niet je beste vindt... Ik ben benieuwd (en meerderen met mij denk ik)

Comment

Verwijderen als je niets post/te weinig post. Mooi zo! Hier zijn we weer met het befaamde vingertje! Ik lees hier ook elke dag de meeste postings en heb tot nu toe ook nog zelf bijna niets gepost. Mijn subjectieve reden om zelf niets of bijna niets te posten, is dat ik vind dat er bij het bespreken van de foto's het opvalt dat het steeds dezelfde mensen zijn die veel commentaar krijgen. Zal ook wel zijn omdat zij steeds die prachtige foto's nemen. En ja, het is voor een beginner frustrerend dat wanneer hij eens iets post er geen commentaar komt Ik sluit me dus volledig aan bij Freyake en laat het posten aan anderen over!
                        Denk ook niet dat het aan een lid is om te gaan beslissen hoe BD moet gerund worden; de moderators moeten hier maar hun verantwoordelijkheid opnemen, wat ze in deze dus doen.
                        Zelf zit ik op de meest uiteenlopende fora en de laatste tijd is er één constante: ONVERDRAAGZAAMHEID en off-topic discussies.
                        Ik geniet enorm van BD en overweeg lidmaatschap maar als men, net als ik nu bezig ben, het hier ook weer over vanalles gaat hebben, behalve over datgene waarvoor het oorspronkelijk is bedoeld, dan pas ik!
                        Aan Jaja, ... die ik niet ken: doe vooral zo voort (en dit is NIET sarcastisch bedoeld)
                        Website: http://www.d-eye.be

Comment

Opgepast James Joyce: het gaat niet over mensen die weinig of niets posten, maar om mensen die gewoon niet meer inloggen... En dat is toch heel iets anders...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

@James
                            Er zijn zeker vele mensen die dagelijks BD lezen en niets wensen te posten, dat is dan OK, geen enkel probleem...
                            Maar ook hier moet er af en toe eens grote kuis gehouden worden, doe je dat niet dan belast je het systeem en zit je met een hoop member namen die nooit gebruikt worden en alzo ook mogelijke membernamen bezet houden.

-Dat iedereen nu toch eens (wil)begrijpen dat dit een "normale procedure" is en er verder NIETS achter zit!

Comment

Rustig Teddy-Bear, ben zelf systeembeheerder, weet dus maar al te goed dat dit nodig is. Ga hier dan ook niet verder meer op reageren, wou gewoon mijn ergernis t.o.v. een collega bd'er kwijt niet tegenover jullie
                              Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
                                Denk ook niet dat het aan een lid is om te gaan beslissen hoe BD moet gerund worden; de moderators moeten hier maar hun verantwoordelijkheid opnemen, wat ze in deze dus doen.
                                Even voor de duidelijkheid , weet niet of je mij daarmee bedoelt , maar mocht dat wel zo zijn : Ik vertel absoluut niet aan de mod's hoe ze BD moeten runnen , heb ze alleen attent gemaakt op iets wat me opviel , en wel eens forumvervuiling zou kunnen zijn .......... Niet meer en niet minder ......
                                Zie het maar als actief meedenken om BD's ledenbestand zo actueel mogelijk te blijven houden ....
                                Last edited by Hanske; 26 augustus 2004, 19:52.
                                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Working...
                                X