Re: Foto's stelen is van elk continent
Ook nu niet. In werkelijkheid was het voorheen erger, dan was er sprake van eigendom overdragen ... juist door het protest heeft Facebook dat gewijzigd en spreken ze nu over een licentie.
Zo'n licentiebepaling is trouwens niet uitzonderlijk, sites zoals 2deHands, Studio 100, Njam, Pinterest, en vele vele andere hebben zo'n clausule.
Voorbeeldje :
Dus je weet het niet maar je hebt het wel begrepen ... maw. je schrijft maar wat na van horen zeggen en overdrijven. Een foute veronderstelling van horen zeggen en daaraan dan een voorbeeld van geven. Tja ...
Er valt ook niets van aan te trekken, het zijn verzinsels.
Opnieuw denk je het, maar je wil geen moeite doen om het echt te weten ..., tja ... de waarheid is dat ook Facebook veiligheidskopieën heeft (zoals elke fotograaf backups heeft op meerdere schijven, sticks, ...) en ze die back-ups niet gaan leegmaken voor iemands schone ogen. Die back-ups zijn tijdelijk en worden om de zoveel tijd gewoon overschreven en pas dan zal alles ook fysiek weg zijn. Maar dat kan je Facebook niet kwalijk nemen.
Je kan je dan beter afvragen : ' waarom gebruik ik in hemelsnaam toch Facebook ? ' Ik denk niet dat er iemand een pistool tegen je hoofd houdt om lid te worden of lid te blijven.
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous
Bekijk bericht
Zo'n licentiebepaling is trouwens niet uitzonderlijk, sites zoals 2deHands, Studio 100, Njam, Pinterest, en vele vele andere hebben zo'n clausule.
Voorbeeldje :
3.1.2 De Bezoeker verleent:
a. aan 2dehands.be een kosteloze, wereldwijde, niet-exclusieve, overdraagbare en sublicentieerbare licentie om de inhoud, via welk gekend of toekomstig medium dan ook te gebruiken, openbaar te maken en te verveelvoudigen voor het functioneren en de promotie van de Dienst en die van derden. 2dehands.be behoudt zich het recht voor de inhoud, in het bijzonder de inhoud van Zoekertjes, technisch te wijzigen zodat deze via andere kanalen, bijvoorbeeld mobiele apparatuur, kunnen worden geraadpleegd; en
b. aan andere Bezoekers een kosteloze, wereldwijde en niet-exclusieve licentie om de inhoud te gebruiken, openbaar te maken en te verveelvoudigen voor het gebruik van de Dienst.
3.1.3 Indien 2dehands.be of de Bezoeker de inhoud van de Website verwijdert, eindigen de in overeenstemming met het vorige punt verleende licenties.
a. aan 2dehands.be een kosteloze, wereldwijde, niet-exclusieve, overdraagbare en sublicentieerbare licentie om de inhoud, via welk gekend of toekomstig medium dan ook te gebruiken, openbaar te maken en te verveelvoudigen voor het functioneren en de promotie van de Dienst en die van derden. 2dehands.be behoudt zich het recht voor de inhoud, in het bijzonder de inhoud van Zoekertjes, technisch te wijzigen zodat deze via andere kanalen, bijvoorbeeld mobiele apparatuur, kunnen worden geraadpleegd; en
b. aan andere Bezoekers een kosteloze, wereldwijde en niet-exclusieve licentie om de inhoud te gebruiken, openbaar te maken en te verveelvoudigen voor het gebruik van de Dienst.
3.1.3 Indien 2dehands.be of de Bezoeker de inhoud van de Website verwijdert, eindigen de in overeenstemming met het vorige punt verleende licenties.
Ik ga geen moeite meer doen om hun hele terms and conditions door te nemen, maar ik had begrepen dat FB nu je foto's wel degelijk bezit en kan (mis)gebruiken voor commerciële doeleinden, of doorverkopen. Dus als jouw hoofd plots op een reclamecampagne van Durex komt te staan, heb je geen poot meer om op te staan.
Veel mensen hebben zich daar niets van aangetrokken, of beseffen het niet, en blijven gewoon verder uploaden op FB.
Ik denk zelfs dat wanneer je ze wist op je profiel, ze nog steeds ergens op de servers van FB staan.
Bij mij staan er nog maar 3 foto's op, en de berichten van de afgelopen 8 jaar heb ik onlangs ook eens gewist (90% waren actuele dingen die intussen irrelevant geworden zijn).
Comment