Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afzetterij met inktpatronen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Afzetterij met inktpatronen

    Mss nog een stomme opmerking maar indien je zw wil printen moet je ook de opdracht als dusdanig geven!
    Je kunt immers perfect een zwart-witte tekst in "kleur" afdrukken en die zal er inderdaad ook zwart-wit uit zien, alleen gemaakt met een combinatie van je kleureninktpatronen.
    Wil je echt zwart-wit tekst afdrukken, dan moet je in je instellingen bij het afdrukken ook aangeven dat je zwart-wit wil en geen kleur...
    ...zou kunnen verklaren waarom ie je zwart-wit niet wil printen (omdat je het eigenlijk in kleur vraagt zonder het te beseffen, al neem ik aan dat TS dat wel zal weten).
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #17
      Re: Afzetterij met inktpatronen

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Dju, net even gekeken bij Action, ik heb voor de Pixma 6850 de cartridges 570 en 571 nodig.... laat ze nu net deze niet hebben .
      Ik heb al gekeken op mijn aankooplijst bij EBay maar die reikt maar tot 2014. Die chipkes liggen hier al langer dan ik dacht.
      Maar ik ga nog eens kijken

      Comment


      • #18
        Re: Afzetterij met inktpatronen

        Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
        Mss nog een stomme opmerking maar indien je zw wil printen moet je ook de opdracht als dusdanig geven!
        Je kunt immers perfect een zwart-witte tekst in "kleur" afdrukken en die zal er inderdaad ook zwart-wit uit zien, alleen gemaakt met een combinatie van je kleureninktpatronen.
        Wil je echt zwart-wit tekst afdrukken, dan moet je in je instellingen bij het afdrukken ook aangeven dat je zwart-wit wil en geen kleur...
        ...zou kunnen verklaren waarom ie je zwart-wit niet wil printen (omdat je het eigenlijk in kleur vraagt zonder het te beseffen, al neem ik aan dat TS dat wel zal weten).
        Dat weet ik. Probleem is dat die Canon enkel en alleen wordt gebruikt om te kopieren (en in feite enkel van zwartwitformulieren). Voor het eigenlijke printer gebruik ik een laser

        Comment


        • #19
          Re: Afzetterij met inktpatronen

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Dag Paul,

          Ik ben ook een gebruiker van een mg5250. Ik ben je eeuwig (bij wijze van spreken hé ) dankbaar als je me je leverancier van die chips kan opsnorren.
          Alvast bedankt.

          Vriendelijke groeten

          Peter
          Apart vind ik ze niet meteen meer maar kijk hier eens hier zitten de chips op. Je klikt ze gewoon in en uit.

          Set Empty Refillable Cartridges for Canon Pixma MG5250 with Auto Reset Chips ARC | Computers/Tablets & Networking, Printers, Scanners & Supplies, Printer Ink, Toner & Paper | eBay!

          Comment


          • #20
            Re: Afzetterij met inktpatronen

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Voor iedereen die dit ook beu is.
            Hier was het weer eens zo ver, gedaan met printen omdat de magenta op was. Nu moet je weten dat wij ALTIJD zw-wi printen.
            Begrijpe wie kan maar zw-wi maakt evenzeer gebruik van kleuren.

            Even nagetrokken en voor een habbekrats chips gevonden (EBay) die zich resetten bij elke keer dat je de cartridge uitneemt en weer in steekt.
            Bij Inkt 1-2-3 zijn er ook resetters te koop, maar dat is duurder.

            Dus de oude chip eruit gewipt (van de magenta cartridge) en een van deze erin en .... Klaar, wij printen weer. Het resultaat mag er zijn.

            Ik weet niet meer van buiten waar op Ebay ik het heb gevonden maar dit moet misschien terug te vinden zijn in mijn aankoophistorie
            Wij printen thuis ook altijd in zwartwit. Daarom hebben we i.p.v. een inktjetprinter een Laserprinter aangeschaft van ongeveer €60. Met één tonercassette print je plm 1000 pagina´s A4. En een nieuwe tonercassette is niet zo duur.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #21
              Re: Afzetterij met inktpatronen

              Of je koopt de EPSON Ecotank.
              Printer kost een dikke 200€, en je kan de reservoirs met de fles bijvullen.
              Bevat bij aankoop genoeg inkt voor 2000 paginas in kleur, en de inktflessen zijn behoorlijk goedkoop.

              Comment


              • #22
                Re: Afzetterij met inktpatronen

                Hier een adres waar je ook aan redelijk goedkope prijzen gerecycleerde en originel inktpatronen kunt verkrijgen.



                een vb (prijzen dec 2014 omdat ik nu de set in de action nog goedkoper vindt);

                Canon cli526C cyaan met chip gerecycleerd = 5,20 euro
                Canon cli526Y Yellow met chip gerecycleerd = 5,20 euro
                Canon cili526m Magenta met chip + 5,20 euro

                deze prijzen zijn wel zonder BTW

                Comment


                • #23
                  Re: Afzetterij met inktpatronen

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Maar je bent al de tweede die me PaulM noemt ??????????
                  Zie het als een compliment, opapol


                  PaulM was een held op het forum, in goede oude tijden...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Afzetterij met inktpatronen

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Zie het als een compliment, opapol


                    PaulM was een held op het forum, in goede oude tijden...

                    Zwijg of stop al maar, of straks gaat hij zich nog uiten... ik bedoel bekendmaken wie hij werkelijk is .
                    Misschien moet ik eens een foto plaatsen van een gemetselde brievenbus met annex bankje .
                    En nu moet ik in mijn bed, want morgen moet ik vliegen... ttz. me laten vliegen natuurlijk.
                    Tot later hé Paul.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Afzetterij met inktpatronen

                      Thx voor de tip Paul
                      Life through a lens..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Afzetterij met inktpatronen

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Dat weet ik. Probleem is dat die Canon enkel en alleen wordt gebruikt om te kopieren (en in feite enkel van zwartwitformulieren). Voor het eigenlijke printer gebruik ik een laser
                        Als je die alleen gebruik om te kopiëren zet dan de koppen reiniging uit, want dat verbruikt inkt en dus ook kleur.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Afzetterij met inktpatronen

                          Mijn Canon pixma MP520 doet het niet meer sinds ik een nieuwe (huismerk KHL) zwart inktpatroon heb geplaatst. Ervaring was dat ik na telkens +- 100 of iets meer pagina's wel altijd één of ander inktpatroon moest vervangen.
                          Ben dus op zoek naar nieuwe printer.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Of je koopt de EPSON Ecotank.
                          Printer kost een dikke 200€, en je kan de reservoirs met de fles bijvullen.
                          Bevat bij aankoop genoeg inkt voor 2000 paginas in kleur, en de inktflessen zijn behoorlijk goedkoop.
                          Heb je/zijn hier ervaringen met dergelijke printer?
                          Bij ons wordt er weinig geprint. 'k Heb wat gegoogeld en vond op tweakers.net een review :
                          "Epson gooit printen met het EcoTank concept op zn kop. 'gedoe-vrije' printervaring en een ongekend lage prijs-per-pagina. Het maakt een uitstekende en ook sympathieke indruk, al moet je wel een vrij fanatieke printer zijn om tot de doelgroep te horen.
                          Doelgroepbeperking: Je moet wel veel of in elk geval regelmatig printen (en ook regelmatig wat kleur). Ver onder de 100 pagina's per maand, of enkel een zwart wens, en de grote kostenvoorsprong neemt aardig af"
                          zie (review)

                          Als hier bedoeld wordt dat je de méérinvestering t.o.v. een gewone printer niet op korte termijn terugverdient bij weinig printen, OK.
                          Als men echter bedoelt dat je bij weinig printen ook inkt verspilt, dan zit ik weer met een probleem dat zich nu ook al voordoet, nl:
                          ik heb steeds de indruk dat bij mijn Canon de inktpatronen te snel leeg raken omdat ik telkens slechts 1 of 2 blaadjes print en er veel inkt verspild wordt door een soort reinigings activiteit (duurt soms lang vooraleer te printen en dan nog eens erna; ook voor het scannen doet hij dat).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Afzetterij met inktpatronen

                            Eigenlijk is bij weinig printen een inktjet niet ideaal. Ik heb al een paar Epsons "versleten" maar toen mijn vorige de geest gaf na gebruikt van niet originele cartridges (leverancier waarvan ik jaren probleemloos besteld had) heb ik een Samsung laserprinter gekocht. Ondertussen zijn de toners een eerste keer vervangen (door originele) maar een volgende keer ga ik voor compatibles.
                            Het voordeel is dat niet telkens inkt verspild wordt om 1 pagina te printen.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #29
                              Re: Afzetterij met inktpatronen

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Ik veronderstel dat je eerst de inkt bijvult ?
                              De 525/526 patronen van oa de MG5250 zijn de laatste reeks van Canon die nog kan gereset worden, zo'n resetter kost maar € 15.
                              Op die manier gebeurt het opvolgen van het inktniveau volledig zoals bij een nieuw Canon patroon.

                              Voor de latere reeks 550/551 is er geen resetter meer, dan moet je inderdaad met ARC chips werken.

                              Voor de huidige reeks 770/771 zijn denk ik nog geen chips te koop in Europa, maar wel al in China.

                              Je kan de ganse set 525/526 kopen voor 9.99 euro bij de action. Nog geen problemen mee gehad.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Afzetterij met inktpatronen

                                Als je een Epson inkjet hebt, moet je je als je niet dagelijks print je zelf de discipline aanmeten van eens per week wat inkt door de koppen te jagen.
                                Je doet dat bv door een spuitkanaaltjescontrole te printen. Dat kost zo goed als geen inkt. Mijn R800 is op die manier meer dan 10 jaar meegegaan.

                                Comment

                                Working...
                                X