Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strafbaar of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: strafbaar of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    En ja, advocaten hebben volgens hun opleiding en diploma altijd gelijk, anders waren ze er niet nodig.
    En gelukkig maar, hebben eigenaren naast verplichtingen ook rechten en omgekeerd ook.
    Als ik een wandeling organiseer en gids in een stad dan heb ik het recht mensen te weigeren, ongeacht argumentatie. Ik kan eventueel wel niet beletten dat ze de groep volgen en profiteren van de uitleg. Komt er dan op neer dat je je weet af te zonderen zodat je de meeloper kan duiden en wijzen. Als je dan een plaats binnen stapt kan je de eigenaar ook duidelijk maken dat de meeloper GEEN erkende deelnemer is. Die komt er dan niet in.
    't Zou eraan mankeren dat regels niet dienen gevolgd.
    Hierboven twee mooie voorbeelden. EN inderdaad, het gaat om individuen en niet om groepen.
    Dat gidsen is ook zo iets in bepaalde steden. Misschien ben je ook wel onwettig bezig dan.
    Ooit een gegidste wandeling meegedaan in Brugge, die werd 'gegidst' door één van de medewerkers van onze vereniging die de stad heel goed kende.
    Na een korte tijd mocht onze wandeling/gidsing afgebroken worden wegens 'verboden in Brugge om zelf te gidsen' (dit werd ons toen op redelijk kordate manier duidelijk gemaakt).
    Enkel de officieel erkende gidsen van stad Brugge mogen er blijkbaar gidsen. Zo zie je maar dat je soms onwettig bezig bent zonder dat je het zelf beseft.
    Is wel reeds enkele jaren geleden gebeurd, maar een verwittigd man .... enz.
    Last edited by Guest17; 27 januari 2016, 13:41.

    Comment


    • #32
      Re: strafbaar of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Als de eigenaar 'het gevraagd heeft om de zaak te verlaten', heeft deze dus perfect wettelijk gehandeld. Maar of het al dan niet gevraagd werd dat kunnen we niet opmaken uit de openingspost van TS.
      Dat hij dreigde om de politie op te roepen was misschien het gevolg van het feit dat TS niet direct de zaak wilde verlaten, maar ook dat kan niet opgemaakt worden uit de openingspost.

      Oplossing : steeds toelating vragen, je krijg een neen of een ja, maar in beide gevallen weet je waaraan je te houden .

      Dezelfde discussie komt ook steeds weer bij het urbexgebeuren...
      Ik las onlangs van iemand die een locatie wou 'bezoeken' dat hij/zij zag dat er mensen aan het werk waren op die locatie.
      Die werden bestempeld als pottekijkers..... tsja ????
      Hij vroeg me, al dreigend, om zijn zaak idd. te verlaten....en dat heb ik zonder problemen gedaan. Maar hij eiste buiten om mijn adres en naam op te schrijven zodat hij de politie kon verwittigen.
      Maar goed...ik weet wat ik de volgende keer moet doen....heb daar geen probleem mee. Maar dat de eigenaar zo moest reageren vond ik allesbehalve!
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #33
        Re: strafbaar of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Argument : storend of ongewenst gedrag. Aanranding van de eerbaarheid minderjarige. Toch simpel ?
        Toch maar voorzichtig zijn tot alle FEITEN gekend zijn.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: strafbaar of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Hij vroeg me, al dreigend, om zijn zaak idd. te verlaten....en dat heb ik zonder problemen gedaan. Maar hij eiste buiten om mijn adres en naam op te schrijven zodat hij de politie kon verwittigen.
          Maar goed...ik weet wat ik de volgende keer moet doen....heb daar geen probleem mee. Maar dat de eigenaar zo moest reageren vond ik allesbehalve!
          Als ik het zo lees, dan was het wel degelijk een overreageren van de eigenaar.
          Maar ja, de ene kan iets subtiel duidelijk maken, de ander begint direct met dreigen, en nog anderen beginnen onmiddellijk met klappen uitdelen... (misschien heeft hij zich nog wel ingehouden tov een vrouw ).

          Comment


          • #35
            Re: strafbaar of niet?

            Veel te lezen hier en een interessante discussie
            Het is een moeilijk punt, volgens mij mag je inderdaad iemand de toegang weigeren maar moet je daarvoor een gegronde reden hebben
            Als ik onderstaande links lees is alles nogal dubbel, je mag geen toegang weigeren om reden van geloof, gelaatskleur, ras, geaardheid, afstamming, afkomst, nationaliteit, handicap, gezondheidstoestand, ....
            Dus om welke reden zou je dan iemand de toegang weigeren als deze persoon niks verkeerd doet.

            Wat uiteraard niet wil zeggen dat je zomaar ergens mag binnenstappen om foto's te maken, zeker niet in een handelszaak want die is in privé eigendom.
            Er zijn zelfs veel openbare gelegenheden, gebouwen waarvan je geen foto's mag maken






            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 26 januari 2016, 15:55.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: strafbaar of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Als ik het zo lees, dan was het wel degelijk een overreageren van de eigenaar.
              Maar ja, de ene kan iets subtiel duidelijk maken, de ander begint direct met dreigen, en nog anderen beginnen onmiddellijk met klappen uitdelen... (misschien heeft hij zich nog wel ingehouden tov een vrouw ).
              De vraag is... heeft de eigenaar een armlengte ruimte tussen gehouden?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Toch maar voorzichtig zijn tot alle FEITEN gekend zijn.
              Inderdaad, ik had elders ook al gelezen dat die kerel het meisje wou redden.

              Stel dat die kerel een blanke Belg zou geweest zijn, dan had de opzichter wellicht de situatie als normaal beschouwd, geen politie gebeld, of was er helemaal niets in de media gekomen.
              Het 'slachtoffer' heeft zelfs geen klacht ingediend.

              Net door de polarisering gaan we iedereen beginnen viseren.
              En de media speelt hier een slechte rol in door die zaken die nog niet eens zijn uitgespit door de onderzoeksrechter meteen in het rond te strooien als waarheid.
              Men geeft het signaal aan immigranten dat men in ons land best niémand helpt wanneer ze verdrinken, want je zou in de cel kunnen belanden.
              Dat is waar we naartoe gaan.

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Maar dat neemt niet weg dat je de man de toegang tot het zwembad NIET kan ontzeggen !!!!!!!!!!! Dat kan NIE NIE NIE!
              Een rechter kan iemand een straatverbod geven, als dat zwembad zich toevallig in die straat bevindt. Nouja.

              Comment


              • #37
                Re: strafbaar of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                Hij vroeg me, al dreigend, om zijn zaak idd. te verlaten....en dat heb ik zonder problemen gedaan. Maar hij eiste buiten om mijn adres en naam op te schrijven zodat hij de politie kon verwittigen.
                Maar goed...ik weet wat ik de volgende keer moet doen....heb daar geen probleem mee. Maar dat de eigenaar zo moest reageren vond ik allesbehalve!
                Kijk, tot hij je naar buiten joeg ageerde hij correct, wel niet beleefd.
                Buiten echter, ben je op de openbare weg en heeft hij wel het recht je identiteit te vragen, maar die moet je hem niet geven. Had hij politie geroepen dan had hij zeker aan het kortste eind getrokken. Was nooit in zijn zaak geweest, ... Trouwens als hij met jou buiten staat, welke zou dan zijn argument geweest zijn om politie te roepen. Die mannen zouden zich zeker gehaast hebben. EN had hij mij aangeraakt, ik was zeker onderuit gegaan.
                Enfin, ik wil maar duiden dat buiten de spelregels wel iets anders hadden gelegen (bij mij toch)
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #38
                  Re: strafbaar of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  En als je je akte van vertrouwen meebrengt dan?



                  Garantie 10:
                  We helpen u altijd verder.

                  We garanderen u dat Vanden Borre en al zijn medewerkers hun uiterste best doen voor u. Maar als er toch nog iets zou zijn waarover u vragen heeft, dan staan we voor u klaar.
                  ik ben er vrijdag in schilde, kom maar af. onze wasmachine deur staat al open

                  Mvg

                  Bert

                  ja ik werk daar al 15 jaar

                  Comment


                  • #39
                    Re: strafbaar of niet?

                    Zal niet voor meteen zijn voor mij... Woon aan de andere kant van 't land, de dichtstbijzijnde Vandenborre is Ninove voor mij.

                    Maar mocht ik ooit in de buurt zijn, dan spring ik eens binnen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: strafbaar of niet?

                      Het kan nblijkbaar nog erger.

                      Snap niet dat de rechter daar geen directe uitspraak over doet en dit in de vuibak kiepert. Als dit kan, dan zijn veel fotografen met winnende foto's een kort leven beschoren.

                      http://nl.metrotime.be/2016/02/02/mu...lachend-paard/
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #41
                        Re: strafbaar of niet?

                        Hoi

                        Ik heb aansluitend nog een vraag hierover.

                        Stel dat ik op de openbare weg loop en er staat een stambeeld of een kunstwerk op de stoep, mag ik die dan fotograferen en gebruiken voor allerlei doeleinden?

                        Mvg

                        Luc

                        Comment


                        • #42
                          Re: strafbaar of niet?

                          Ik denk dat er een hele brede grijze zone is. Ik ben ooit gevraagd om te stoppen met de foto's in een Zweedse supermarkt waar de snoepstand hallucinant uitgebreid was. Dat was allemaal heel vriendelijk en de foto's ? die heb ik toch. BTW : ze trokken op geen bal, dus er was niks aan verloren :-)
                          Mag je een foto nemen van een privé huis ? Streetview doet het toch ook.
                          Mag je luchtfoto's nemen met een drone ? GE doet het ook.

                          Met GE, streetview, GPS en drone heb je alles in handen om een inbraak tot in de puntjes voor te bereiden.
                          Het is ingewikkeld, dat is wel zeker.

                          Maar goed, streetview is bij mij niet geweest en ik ben daar niet bepaald rouwig om.

                          Comment


                          • #43
                            Re: strafbaar of niet?

                            Je hoeft maar aan te geven dat je huis niet getoond mag worden en je zal het niet duidelijk zien op Streetview ( wel niet onmiddellijk natuurlijk ).





                            Het gaat er niet om dat je niet mag fotograferen, het gaat erom of je de beelden mag verspreiden en of iemand daar indien toch, bezwaar kan tegen maken.

                            In vele gevallen mag men er vanuit gaan dat er geen probleem is om het wel te doen, maar als iemand het niet wil dan moet je dat aanvaarden.
                            Last edited by Empe; 24 maart 2016, 18:17.

                            Comment


                            • #44
                              Re: strafbaar of niet?

                              U mag fotograferen op privéterrein als dat terrein is opengesteld voor het publiek, maar u dient daarmee te stoppen zodra de eigenaar of beheerder u dat verzoekt. Dat wil zeggen dat u in winkelcentra, winkels, restaurants, banken, bussen, treinen, stations, en hotellobby's mag fotograferen. Sommige musea, winkelcentra en sportfaciliteiten hebben echter huisregels of gedragsregels die het fotograferen beperken of verbieden. Deze huisregels kunnen worden uitgelegd als het eerdergenoemde "verzoek van de eigenaar".

                              PS : dit is een quote uit een juridische uitspraak... dus niet van mij.
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: strafbaar of niet?

                                Jawel fotograferen mag........ik vraag me enkel af of ik dat kunstwerk....beeldhouwwerk dat op de stoep staat bijvoorbeeld in een winkelstraat...neem nu de Meir of de dijk in Oostende of zo.
                                Is die foto die ik neem dan vrij te gebruiken? Of is dat kunstwerk dan nog eigendom van de kunstenaar bijvoorbeeld?

                                Misschien ver gezocht.....maar toch vraag ik me dat al een tijdje af.

                                Mvg

                                Luc
                                Last edited by luc.vh; 25 maart 2016, 19:13.

                                Comment

                                Working...
                                X