Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe computer

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
    En met de nieuwe i7 (6de generatie)! De eerste reviews spreken over een snelheidswinst van 10%...
    Ik denk dat ik nog even ga wachten :-)

Ja maar ik mis wel een SSD en ook de configuratie met 32gb ram is er precies niet meer
    Ik zou niet op Dell wachten hoor. Prijs zal weer enorm hoog liggen als het in Europa beschikbaar zal zijn.
    Ik wil gewoon de nieuwe i7 in een eigen configuratie...
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
      Dan heb jij heel goedkope computerboeren. Ik heb al van 5 lokale winkels prijzen gekregen en ze liggen gemiddeld 200 euro hoger dan online configuraties. Hoe die gasten nog kunnen overleven...
      Niet iedereen weet zoveel af van computers . Mensen worden snel "rijk" dankzij de ontwetendheid van de gemiddelde mens; voor elke "nerd" die geen €200 extra wil betalen zijn er wel 10 mensen die niet eens weten dat ze online een (goedkopere) pc kunnen bestellen en die mensen denken dat die prijs normaal is.
      Ik zou niet willen weten hoeveel mensen een dikke videokaart hebben zitten in hun pc terwijl ze evengoed met een GMA'tje hadden kunnen werken omdat ze toch niets anders doen dan surfen met IE en wat knoeien in Word.
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

En met de nieuwe i7 (6de generatie)! De eerste reviews spreken over een snelheidswinst van 10%...
        Ik denk dat ik nog even ga wachten :-)
        Tja, ik heb het ook pas gisteren vernomen en het prijsverschil bij alternate is te verwaarlozen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Ik heb eens op tweakers een pc samengesteld. Waarschijnlijk wordt het deze:

Bij de lokale computerboer waarschijnlijk wel een stuk duurder maar dan heb ik ook een goede service.
          50d + 17-55 2.8

Comment

gut ... wat moet je met een I7-6700K ? ga je zwaar overclocken ? .. en gaming mobo en video kaart ? nu ja ieder zijn meug ...
            Last edited by Guest41; 7 oktober 2015, 11:56.

Comment

De 6700 is bij alternate nagenoeg niet duurder dan de 4790. Ik heb dit ook te laat gezien.

Peter

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                gut ... wat moet j emet een I7-6700K ? ga je zwaar overclocken ? .. en gaming mobo en video kaart ? nu ja ieder zijn meug ...
                Tegenwoordig staat er bijna achter iedere video kaart gaming... Overclocken ga ik niet doen dus ik zou ook de i7-6700 kunnen nemen. Wat stel jij voor als mobo en grafische kaart?
                50d + 17-55 2.8

Comment

Ieder zijn goesting natuurlijk maar ik heb een paar maanden geleden (met vraag op dit eigenste forum) een upgrade gedaan van mijn HW en dat werd een ASUS Z97-A mobo met een I7-4790 cpu. Had daarbij brute pech omdat mijn oude OCZ SSD niet compatibel is met de haswell achitectuur (oude SandForce controller 12xx) ... moest dus nog een nieuwe SSD kopen (keuze voor Samsung 850EVO)
                  FYI mobo 158€ cpu 329 € prijs van 27/2/15
                  samsung ssd 125 € prijs 23/3

612 € schoon aan den haak ... BTW .. IMHO als daar "gaming" achter staat dan staat dat daar voor een goede reden kijk maar eens naar de ASUS gaming borden

Comment

ik probeer te recapituleren. Als men regelmatig gebruik maakt van LR koopt men best een pc met een i7 processor, een geheugen van 16 GB en een SSD van 256 GB. Heb hier en daar de prijs opgezocht van toestellen die aan deze voorwaarden voldoen en ik kom steeds in de buurt van 2000€. Mocht ik nu een budget hebben van 1000€, waar kan ik dan best op besparen? Processor, RAM of SSD?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                      ik probeer te recapituleren. Als men regelmatig gebruik maakt van LR koopt men best een pc met een i7 processor, een geheugen van 16 GB en een SSD van 256 GB. Heb hier en daar de prijs opgezocht van toestellen die aan deze voorwaarden voldoen en ik kom steeds in de buurt van 2000€. Mocht ik nu een budget hebben van 1000€, waar kan ik dan best op besparen? Processor, RAM of SSD?
                      2000€? en een paar posts boven je vind je dit:
                      Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
                      Ik heb eens op tweakers een pc samengesteld. Waarschijnlijk wordt het deze:

Bij de lokale computerboer waarschijnlijk wel een stuk duurder maar dan heb ik ook een goede service.

Comment

Bij tweakers zijn natuurlijk de prijzen lager dan bij locale computerboer. Ik heb uiteindelijk mijn pc gekocht in een lokale winkel en het was 1700 euro. Deze is het geworden. Door de waterkoeling hoor ik hem eigenlijk niet

CPU: Intel Core i7 6700K
                        MEM: Corsair Vengeance 32GB DDR4
                        MB: Gigabyte GA-B150M-D3H
                        PSU: Corsair 650 Watt
                        HDD: WD Red 2TB
                        SSD: Samsung 850 EVO M.2 250GB
                        GPU: MSI GTX 960 GAMING 2GB
                        CASE: Cooler Master Silencio 352
                        COOLER: Corsair Hydro Series H55 Quiet CPU Cooler
                        OD: Samsung multi DVD Writer
                        FANS: Corsair High performance 120
                        Windows 10
                        50d + 17-55 2.8

Comment

ook hier een pc gekocht bij alternate onder de 1700 EUR:
                          met 16 gb, 500 gb SSD, I7, specifieke videokaart, windows 10
                          maar zonder scherm, toetsenbord, luidsprekers, muis, aangezien ik deze nog kan gebruiken van mijn vorige desktop.

(en wat ik niet wist: alternate wordt voor belgie in aartselaar geassembleerd)

Greetz

Peter

Comment

Ben momenteel een computer specifiek voor photoshop aan het bouwen.

Kast Sharkoon VG4-W € 40,32
                            MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 Socket AM3+ € 129,00
                            CPU AMD FX 8350 Octa-Core Prozessor € 179,91
                            Grafische kaart DELL 490-BCGC NVIDIA Quadro K620 € 162,70
                            Memory Corsair Vengeance Schwarz 16GB € 90,99
                            OD LG BH16NS40 intern Blu-ray € 65,35
                            drive WD blue 1Tb € 54,63
                            SSD SanDisk Plus 240GB interne SSD € 81,34
                            Koeler ARCTIC Freezer 13 € 25,35

€ 829,59
                            EEn PSU van 650 had ik nog op vorraad.
                            YMMV
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Ben momenteel een computer specifiek voor photoshop aan het bouwen.

Kast Sharkoon VG4-W € 40,32
                              MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 Socket AM3+ € 129,00
                              CPU AMD FX 8350 Octa-Core Prozessor € 179,91
                              Grafische kaart DELL 490-BCGC NVIDIA Quadro K620 € 162,70
                              Memory Corsair Vengeance Schwarz 16GB € 90,99
                              OD LG BH16NS40 intern Blu-ray € 65,35
                              drive WD blue 1Tb € 54,63
                              SSD SanDisk Plus 240GB interne SSD € 81,34
                              Koeler ARCTIC Freezer 13 € 25,35

€ 829,59
                              EEn PSU van 650 had ik nog op vorraad.
                              YMMV
                              Idd, iedereen praat altijd enkel over Intel-processoren als het op grafische doeleinden aankomt. Vroeger in mijn gaming-periode was AMD dé leverancier voor gaming, maar wat met grafische applicaties? Is Intel hier nog altijd beter voor?
                              Want AMS is nog altijd goedkoper dan Intel...
                              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                              Mijn fotoalbums

Comment

Idd, iedereen praat altijd enkel over Intel-processoren als het op grafische doeleinden aankomt. Vroeger in mijn gaming-periode was AMD dé leverancier voor gaming, maar wat met grafische applicaties? Is Intel hier nog altijd beter voor?
                                Want AMS is nog altijd goedkoper dan Intel...
                                Principieel delegeer ik de graphics (photoshop - geen gaming enz) naar de grafische kaart: dit is een speciaal hiervoor ontwikkelde kaart Quadro K620: de Quadro kaarten gaan tot 7000€ in de high-end regio. geen gaming pc dus.
                                De intels i7/i5 zijn allemaal APU, waarvan ik de grafische diensten niet nodig heb (en bijgevolg niet betaal)
                                i7 enz. komen alleen tot hun recht als je zeer veel toepassingen tegelijkertijd draait (zelfs voor top gaming PC is een i7 overkill, daar je enkel de gamesoftware draait: rendering van de graphics dient door een goede grafische kaart te gebeuren..
                                Als ik een dedicated gaming PC zou bouwen zou ik eerder een i5 kiezen. De AMD tegenhangers: FX 9... presteren zeer goed, maar hebben een zeer hoog verbruik , zeker bij overclocking. Een topkoeling is nodig wat het prijskaartje omhoog drijft.
                                Echter, doordat algemeen gesproken de i7 processoren betere allrounders zijn, is hun marktpositie beter, en vooral omdat het verbruik lager is .
                                Dit maakt het momenteel zeer moeilijk voor AMD, ook door dat desktops duidelijk aan het minderen zijn ten voordele van laptops (verbruik!) en in mindere mate tablets.
                                YMMV
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                                X